Test trvá 40 000 kilometrů a má přispět do motoristické diskuse o tom, zda je lepší koupit sice skromnější a hůř vybavené nejlevnější nové tuzemské auto, nebo starší ale komfortnější, výkonnější a o třídu lepší zahraniční konkurenci. První část testu se Škodou Felicií se uskutečnila vloni, letos od jara navazuje etapa s Fordem Mondeo. Náklady na pořízení, pojištění, provoz, údržbu, výbavu či likvidaci srovnatelné škody se po patnácti tisících kilometrech u obou vozů blíží ke třem stům tisícům korun. Srovnávací test hradí MF DNES. Škoda Felicia 1,3 LXi absolvovala hodnocenou etapu testu se spotřebou 7,8 litru benzinu na sto kilometrů a Ford Mondeo 1,8 GLX zatím žádá v průměru 8,3 litru paliva. Podobně jako menší vůz vloni jezdí větší auto většinou svižně a po dálnicích. A zatímco nová Škoda měla za prvních patnáct tisíc kilometrů výrobcem předepsanou jen jednu servisní prohlídku s výměnou oleje a olejového filtru za 1654 korun, byl Ford s desetitisícovým servisním cyklem v odborné dílně dvakrát: první prohlídku prakticky bez opravářských zásahů a za 3407 korun měl v padesáti tisících a druhá, v šedesáti tisících kilometrech, nyní stála 4097 korun. V ceně jsou kromě oleje a olejového filtru také čtyři zapalovací svíčky za více než tisíc korun, filtr topení za osm stovek, těsnění a malá žárovka parkovacího světla. Její závadu v servisu Ford Autoslužba v Plzni nepřehlédli, ve vyčerpávající zprávě o stavu vozu nechyběla sani informace o stavu dezénu rezervního kola. Nepočítáme-li dovyvážení předních kol hned v začátcích testu, odstraňovali mechanici při servisní prohlídce v šedesáti tisících kilometrech první závadu testovaného vozu - opravili a pročistili nefungující ostřikovače čelního skla. Účtovali za to půlhodinku práce. Připomeňme, že Felicia měla v rámci první prohlídky zásadnější bolest: servis opravoval převodovku, která obtížně a s nepříjemným zvukem řadila ze čtyřky na trojku a kromě toho zkušební řidiči kritizovali nejisté hledání jedničky a zpátečky. Projevila se však výhoda nového auta - závadu odstranil značkový servis zdarma v rámci záruky. Kromě toho ještě v prvních pěti tisících kilometrech testu u Felicie unikala do motorového prostoru chladící kapalina, kterou bylo nutné doplňovat, aby se motor nepřehříval. Vadnou vyrovnávací nádržku chladiče vyměnil servis rovněž zdarma. Při poslední návštěvě opravny padl u Fordu Mondeo jeden z handicapů: dražší a častější servisní prohlídky. Místo dosavadního desetitisícového má vůz z rozhodnutí dovozce nově patnáctitisícový interval. K e změně firma vydala k autu novou servisní knížku. "Zkušenosti ukazují, že vůz i olej bez problémů vydrží. Servisní cykly prodlužujeme v zájmu zákazníka," řekl koordinátor technologických služeb Ford Motor Company v Praze Václav Bejček. I tak ale lze v další části srovnávacího testu očekávat, že Mondeo bude chtít víc než Felicia. Bude potřebovat nové pneumatiky - dražší než ty, které dostala Škoda. U Felicie také později poklesla průměrná spotřeba na 7,6 litru naturalu na sto kilometrů, zatímco Mondeo zřejmě na žízni neztratí. Výsledek testu však i tak zůstává otevřený. I proto, že v něm sehraje roli také výše ztráty, se kterou Ford Mondeo po testu najde kupce. Felicie sice ve službách firmy zůstala, ale odborníci vloni na podzim konstatovali, že by se po čtyřiceti tisících kilometrech prodala s přímou ztrátou nejméně šedesáti tisíc, ale možná i osmdesáti tisíc korun.
Nová Škoda versus starší Ford: náklady se srovnávají
Test trvá 40 000 kilometrů a má přispět do motoristické diskuse o tom, zda je lepší koupit sice skromnější a hůř vybavené nejlevnější nové tuzemské auto, nebo starší ale komfortnější, výkonnější a o třídu lepší zahraniční konkurenci. První část testu se Škodou Felicií se uskutečnila vloni, letos od jara navazuje etapa s Fordem Mondeo. Náklady na pořízení, pojištění, provoz, údržbu, výbavu či likvidaci srovnatelné škody se po patnácti tisících kilometrech u obou vozů blíží ke třem stům tisícům korun. Srovnávací test hradí MF DNES. Škoda Felicia 1,3 LXi absolvovala hodnocenou etapu testu se spotřebou 7,8 litru benzinu na sto kilometrů a Ford Mondeo 1,8 GLX zatím žádá v průměru 8,3 litru paliva. Podobně jako menší vůz vloni jezdí větší auto většinou svižně a po dálnicích. A zatímco nová Škoda měla za prvních patnáct tisíc kilometrů výrobcem předepsanou jen jednu servisní prohlídku s výměnou oleje a olejového filtru za 1654 korun, byl Ford s desetitisícovým servisním cyklem v odborné dílně dvakrát: první prohlídku prakticky bez opravářských zásahů a za 3407 korun měl v padesáti tisících a druhá, v šedesáti tisících kilometrech, nyní stála 4097 korun. V ceně jsou kromě oleje a olejového filtru také čtyři zapalovací svíčky za více než tisíc korun, filtr topení za osm stovek, těsnění a malá žárovka parkovacího světla. Její závadu v servisu Ford Autoslužba v Plzni nepřehlédli, ve vyčerpávající zprávě o stavu vozu nechyběla sani informace o stavu dezénu rezervního kola. Nepočítáme-li dovyvážení předních kol hned v začátcích testu, odstraňovali mechanici při servisní prohlídce v šedesáti tisících kilometrech první závadu testovaného vozu - opravili a pročistili nefungující ostřikovače čelního skla. Účtovali za to půlhodinku práce. Připomeňme, že Felicia měla v rámci první prohlídky zásadnější bolest: servis opravoval převodovku, která obtížně a s nepříjemným zvukem řadila ze čtyřky na trojku a kromě toho zkušební řidiči kritizovali nejisté hledání jedničky a zpátečky. Projevila se však výhoda nového auta - závadu odstranil značkový servis zdarma v rámci záruky. Kromě toho ještě v prvních pěti tisících kilometrech testu u Felicie unikala do motorového prostoru chladící kapalina, kterou bylo nutné doplňovat, aby se motor nepřehříval. Vadnou vyrovnávací nádržku chladiče vyměnil servis rovněž zdarma. Při poslední návštěvě opravny padl u Fordu Mondeo jeden z handicapů: dražší a častější servisní prohlídky. Místo dosavadního desetitisícového má vůz z rozhodnutí dovozce nově patnáctitisícový interval. K e změně firma vydala k autu novou servisní knížku. "Zkušenosti ukazují, že vůz i olej bez problémů vydrží. Servisní cykly prodlužujeme v zájmu zákazníka," řekl koordinátor technologických služeb Ford Motor Company v Praze Václav Bejček. I tak ale lze v další části srovnávacího testu očekávat, že Mondeo bude chtít víc než Felicia. Bude potřebovat nové pneumatiky - dražší než ty, které dostala Škoda. U Felicie také později poklesla průměrná spotřeba na 7,6 litru naturalu na sto kilometrů, zatímco Mondeo zřejmě na žízni neztratí. Výsledek testu však i tak zůstává otevřený. I proto, že v něm sehraje roli také výše ztráty, se kterou Ford Mondeo po testu najde kupce. Felicie sice ve službách firmy zůstala, ale odborníci vloni na podzim konstatovali, že by se po čtyřiceti tisících kilometrech prodala s přímou ztrátou nejméně šedesáti tisíc, ale možná i osmdesáti tisíc korun.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami
Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!