Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Škoda vyhrála také u motoristické veřejnosti

aktualizováno 
-
Škoda Fabia s motorem 1.9 SDI nejvíc zaujala ve srovnávacím testu malých dieselů také porotce - zástupce motoristické veřejnosti. Potvrdila tím svoje celkové prvenství v redakčním hodnocení pěti automobilů, když body získávala především nízkou spotřebou a výbornými jízdními vlastnostmi. Poslední místo v žebříčku sestaveném z názorů řidičů různých zkušeností i zájmů obsadila Škoda Felicia, která však pořád má lidem co říci díky svým prostorovým možnostem a nejnižší ceně ze srovnávaných vozů.

IVAN ZATYKO, 36 let, zkušební technik automobilů, má za sebou přes půl milionu kilometrů, vlastní Volkswagen Passat 1.9 TD: 1. Peugeot 206, 2. Škoda Fabia, 3. Volkswagen Polo, 4. Fiat Punto, 5. Škoda Falicia. "Rozdíly na prvních čtyřech místech vidím minimální. Z Peugeotu 206 jsem měl nejlepší pocit, působil na mě dojmem většího auta a byl prostě jiný než ostatní vozy. Fabia má výborný podvozek, ale už ne tak pružný motor. Proto se musí častěji řadit, pak se chová dobře. Polo je pohodlný vůz se špatně přehlednými ukazateli rychlosti, punto má fantastickou výhodu v možnosti přepnout posilovač řízení na městský cyklus. I tak je ovládání přesné, dál je vůz pozoruhodný prostorem a zajímavým designem, byť není tak extravagantní jako peugeot. Škoda Felicia je samozřejmě stará, ale je třeba vzít v úvahu fakt, že stojí o 80 tisíc korun méně než Volkswagen Polo."

JAKUB STEHLĺK, 33 let, redaktor pořadu Jízda v České televizi, najel zhruba 300 tisíc kilometrů, má Tatraplan 600, Tatru 613 a Trabant 601: 1. Škoda Fabia, 2. Fiat Punto, 3. Volkswagen Polo, 4. Peugeot 206, 5. Škoda Felicia. "I přes výhrady k nevlídnému interiéru a špatně přístupnému kufru má fabia nejlepší podvozek, výborné brzdy a mimořádně úsporný motor. Punto je po všech stránkách velmi vyvážený vůz, ale v mých očích ztrácí kvůli ne vždy perfektnímu dílenskému zpracování a žíznivějšímu motoru. Polu sedne motor SDI snad ještě lépe než fabii, i facelift se povedl. Celkově dobrý dojem však kazí malý a hůř využitelný kufr a také vysoká prodejní cena. Peugeot se hodně naklání v zatáčkách a v mezních situacích je hůř ovladatelný. Překvapivě živý motor a nízká pořizovací cena nemůže u felicie vyvážit fakt, že vůz už mnoho parády nenadělá."

MARTIN KOVÁŘ, 33 let, poradce ministra práce a sociálních věcí, jako tělesně handicapovaný motorista absolvoval na 400 tisíc kilometrů s ručně ovládaným řízením, jezdí s BMW 325 TDS: 1. Škoda Fabia, 2. Škoda Felicia, 3. Fiat Punto, 4. Volkswagen Polo, 5. Peugeot 206. "Auta hodnotím podle toho, jak mohou posloužit handicapovaným motoristům. Felicia sice má starou koncepci, ovšem z hlediska obestavěného prostoru, ceny a užitných vlastností vůbec může z posuzovaných vozů nejlépe posloužit tělesně postiženým. Však také v těchto kruzích je v provedení kombi nejkupovanějším autem. U moderní fabie nelze neocenit výborný podvozek. Punto má kvalitně obestavěný vnitřní prostor a velký kufr, který je - podobně jako u fabie - dobře přístupný.

VLADIMĺR PETRUŠ, 44 let, správce internetových motoristických stránek, na kontě má 400 tisíc kilometrů, jezdí se Škodou Felicií: 1. Fiat Punto, 2. Škoda Fabia, 3. Peugeot 206, 4. Volkswagen Polo, 5. Škoda Felicia. "Fabii bych rád dal díky výborným jízdním vlastnostem a příznivé spotřebě na první místo, ovšem strohý interiér mladoboleslavského vozu se mi hrubě nelíbí. A protože řidič tráví v autě hodně času, přikládám právě interiéru značný význam. Fiat Punto sice bere trochu víc, ale jinak je to celkově příjemný a pohodlný automobil. Peugeotu 206 vytýkám nepříjemně dlouhou dráhu řadící páky. U pola si kladu otázku, zda image značky VW skutečně stojí za ty peníze. Navíc mě nepříjemně překvapily přední stírače jezdící až na sloupek a zadní stírač poskakující jako u favoritu z roku 1994."

JAN PROKOP, 27 let, majitel designérské firmy, najel 300 tisíc kilometrů, vlastník Toyoty Avensis: 1. Peugeot 206, 2. Škoda Fabia, 3. Volkswagen Polo, 4. Fiat Punto, 5. Škoda Felicia. "Nejlepší design i z hlediska vnitřního prostoru má Peugeot 206, který je ale zvlášť v plném zatížení a na mokru poněkud nestabilní. Fabie se nejvíc z hodnocených vozů blíží vyšší třídě, ovšem její polstrování dveří i sedaček připomíná materiál na košile. Určitě na něm budou ulpívat nečistoty. Interiér pola je zajímavý, neotřelý a originální, ale použité materiály působí lacině. Volant je sice vzhledově pěkný, ale tenký, zklamala mě malá čitelnost budíků. Fiat Punto bych si raději koupil v benzinové verzi. Navíc mám výhrady k technickému zpracování - u málo jetého testovaného vozu už nefunguje páka výškově stavitelného sedadla."

ERIKA HLAVÁČKOVÁ, 27 let, tlumočnice a řidička nákladních automobilů, absolvovala kolem 300 tisíc kilometrů, má Peugeot 205: 1. Peugeot 206, 2. Škoda Fabia, 3. Fiat Punto, 4. Volkswagen Polo, 5. Škoda Felicia. "Peugeot 206 se mi velmi líbí, a jak se říká - skvěle padne do ruky. Škoda, že jinak výborné fabii výrobce nedal hezčí interiér. Volkswagen mě ničím zvláštním nezaujal, u staré felicie je dobrá cena."

LUKÁŠ KUČERA, 23 let, vysokoškolský student ekonomie, najel asi 180 tisíc kilometrů, jezdí se Škodou Octavia svých rodičů: 1. Peugeot 206, 2. Volkswagen Polo, 3. Škoda Fabia, 4. Fiat Punto, 5. Škoda Felicia. "U peugeota oceňuji kvalitu zpracování a hezký design, lepší by mohla být jeho ovladatelnost. Polo má příjemný interiér, ale zklamala mě cena a zastaralý vnější vzhled. U fabie mi velmi vadí pravé noze překážející středový panel, naopak oceňuji jízdní vlastnosti, proti ceně nic nemám. Punto má pěkný design, kritiku zaslouží závady, které vůz měl už během testu, chybějíci otáčkoměr a nemožnost objednat dělené zadní sedadlo. U felicie bych se vážně zamýšlel, zda koupit diesel, nebo levnější benzinové provedení. Asi bych se právě kvůli ceně rozhodl pro benzin.

Hodnocení testovaných vozů zástupci motoristické veřejnosti

vůz/typ cena (Kč) body

1. Škoda Fabia 1.9 SDI Classic 339 900 29
2. Peugeot 206 1.9 D XR 349 000 26
3. Fiat Punto 1.9 D 339 900 21
4. Volkswagen Polo 1.9 SDI 370 000 19
5. Škoda Felicia 1.9 D LX 289 900 10

Poznámka: v hodnocení znamená 1. místo 5 bodů, 2. místo 4, 3. místo 3, 4. místo 2 a 5. místo 1 bod
Pramen: MF DNES


Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.