Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová stará auta

  18:12aktualizováno  18:12
- Nissan Patrol je pro mnohého mladého řidiče snem - v posledních a drahých verzích sice často nesplnitelným, ovšem ve starších provedeních již dostupnějším. Klasický japonský terénní vůz, který je od roku 1951 ve výrobě už v páté generaci, se totiž po otevření stavidel dovozu ojetin ze západní Evropy dostal po listopadu 1989 do tuzemska ve větší síle, která zahrnovala i benzinové verze z osmdesátých let.
 A právě tato auta lze sehnat za částky od šedesáti tisíc korun. Ceny oblíbenějších dieselů a zvláště pak s turbem jsou vyšší, ale v případě starších a víc týraných vozů rovněž z osmdesátých roků začínají také pod stotisícovou hranicí. To ovšem neznamená, že ušetřený třeba i desetiletý Nissan Patrol v nejžádanější verzi 2,8 TD nemůže najít kupce za ještě jednou tolik i za víc.
V bazarech a inzertních rubrikách se nejčastěji nabízejí patroly ze začátku devadesátých let a stávají od dvou set tisíc korun. Ale pozor, zatímco ve zdejších končinách obvykle patrol představuje zmíněný motoristův sen a jeden z nejžádanějších off-roadů, ve světě a západní Evropu nevyjímaje se uplatňuje hlavně jako pracovní auto a tomu také často odpovídá jeho technický stav. Náklady na opravy vysloužilce bývají značné.
Patrol jezdí s benzinovými a naftovými šestiválci o obsahu od 2,8 do 4,2 litru, z nichž nejdoporučovanější jsou už zmíněné 2,8litrové turbodiesely. Ty spotřebují mimo terén v průměru jedenáct až dvanáct litrů nafty na sto kilometrů, zatímco benzinová auta spolykají na stejnou vzdálenost kolem dvaceti litrů paliva. Odborníci doporučují typ GR, který firma začala ve Španělsku vyrábět v roce 1987.
Podobně jako jiná terénní auta (zřetelnou výjimkou je hlavně Suzuki Vitara a pak také Suzuki SJ 410-413 Samurai ve stáří do deseti roků) vykazuje i patrol víc závad a poruch než běžná osobní auta. Ze statistik německého T"UV konkrétně plyne, že jen nemnoho přes šedesát procent teprve tříletých aut je v naprostém pořádku a bezmála čtyři procenta ze stejně mladých vozů mají při technických kontrolách nedostatky zcela zásadního charakteru. Z devítiletých vozidel je bez závad pouze třicet a z jedenáctiletých dokonce jen dvacet procent z prověřovaných, což představuje výsledek o deset procent horší, než vykazuje srovnatelný průměr.
Nejčastější problémy plynou ze špatné účinnosti nožních brzd, korodujícího brzdového vedení a ze závad v řízení starších typů. Víc než šestnáct procent jedenáctiletých patrolů vykáže korodované nosné díly a z dvanáctiletých vozů má podle zjištění techniků T"UV tuto zásadní bolest dokonce čtvrtina ze sledovaných. Novější výrobky zhruba do sedmi roků stáří se však nejedné ze zmíněných potíží zbavily a kupříkladu v antikorozní ochraně nosných dílů či v trvanlivosti řízení jsou lepší, než bývá v průměru obvyklé. Dalším silným místem vozu je zavěšení kol, a to i u patrolů starších.

Nissan Patrol mívá problémy s účinností nožních brzd a s korodujícím brzdovým vedením, k bolestem starších vozů patří koroze nosných dílů.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.