Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z něžného drsňáka je metrosexuál. Vitara přišla o rezervu i rám

  12:48aktualizováno  12:48
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Jedno z nejterénnějších SUV přišlo v základní verzi o pohon všech kol a rámovou konstrukci. A hlavně už nemá na dveřích kufru rezervu! Pohledné tvary ukrývají techniku většího modelu S-Cross.

Nové Suzuki Vitara | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Suzuki se přizpůsobilo dnešnímu trendu a udělalo z vitary obyčejné silniční SUV. Teď se s ním chlubí na autosalonu v Paříži. Nová generace známého a úspěšného modelu už není jednoduše hranatá. Zakulacené hrany a módnější proporce staromilci obhlížejí s nedůvěrou. Možná po právu. Vzhledová robustnost novince nechybí, moderní tvary jdou s dobou, ale technika je konvenčnější.

Suzuki totiž změnilo zaměření modelu. Nová Vitara je 4 175 mm dlouhá, 1 775 mm široká a 1 610 mm vysoká, rozvor náprav je přesně dva a půl metru. To je oproti předchůdci citelné zkrácení o zhruba 12 centimetrů. Třídveřové provedení končící vitary (u nové generace už nebude k mání) totiž měřilo na délku 404 cm, pětidveřové 450, ale to jsou ale míry natažené o dvacet centimetrů rezervy na dveřích kufru, což byl typický znak vitary a odkaz na terénní zaměření. Majitelé ji cení pro jízdní vlastnosti a terénní schopnosti podpořené konstrukcí karoserie s integrovaným rámem zvyšujícím tuhost.

U novinky přešli konstruktéři na jednodušší, lacinější a pro hrátky v terénu méně vhodné řešení s klasickou samonosnou karoserií bez vyztužení rámem. Nová Vitara totiž technicky vychází z loňské novinky Suzuki S-Cross a je oproti ní dokonce o 12,5 cm kratší.

Mechanika je tradiční: vepředu náprava typu McPherson, vzadu torzní příčka. Z S-Crossu pocházejí také motory a pohon. Novou Vitaru v základní verzi tak pořídíte i s poháněnou přední nápravou. Elektronicky řízený pohon všech kol bude za příplatek.

Pod kapotu bude na výběr stejně jako u kulatějšího S-Crossu mezi dvěma šestnáctistovkami. Benzinová má 120 koní a 156 newtonmetrů, se kterými může hospodařit buď pětistupňový manuál, nebo nový šestistupňový automat. Nafťák 1.6 DDiS dostane jen šestistupňový manuál, který přenese 120 koní a 320 Nm.

Nové Suzuki Vitara

Fotogalerie

Vitara opouští svůj příjemně rustikální charakter a s novou generaci přiváží elektronické novoty. V přídi je radar samobrzdícího systému, který zasáhne, když řidič zaspí na brzdě. To je systém, který mimo jiné vyžaduje spolek EuroNCAP hodnotící s pomocí crashtestů bezpečnost aut. Bez tohoto pomocníka brzd si auto dnes nemůže dělat ambice na maximální pětihvězdičkové hodnocení.

Automobilky mohou zainvestovat do lepšího radaru a použít ho také pro vylepšení tempomatu. Vitara tak má dostat jeho komfortní variantu, která umí sama hlídat odstup od auta vepředu.

Vitara sice „vyměkla“, ale zálibu ve výletech mimo silnice v genech má. Suzuki dokonce uvádí terénní parametry, což je dnes unikum. Světlá výška je tedy 185 mm, přední nájezdový úhel 18,2° a zadní 28,2°.

Nové Suzuki Vitara

Nové Suzuki Vitara

Pro ty, kdo chtějí pseudoteréňáka pro nákupní výpravy a dobrodružství v městském terénu, je však důležitější údaj 375 litrů, což je objem kufru. Když se sklopí zadní sedadla, naložíte 1 120 litrů.

Novoty pro tradicionalisty

Je otázkou, jak novinku přece jen konzervativnější klientela značky přijme. Když se letos přestal vyrábět letitý hit českých prodejů Suzuki, model SX4, zhrozili se prodejci, že nebudou mít co prodávat. Někteří se podle informací iDNES.cz dokonce zásobili SX4, aby měli co nabízet. Model S-Cross přece jen nedokáže SX4 plně nahradit. A zásoby se tenčí.

Suzuki S-Cross

Suzuki S-Cross

Suzuki SX4

Suzuki SX4





Nejčtenější

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

BMW 5 GT se pomalu loučí. Stále ale má co nabídnout.
Eurobojovnice za auta bez emisí řadí zpátečku, diesely hned ničit nechce

Zákaz naftových automobilů v evropských městech by ničemu neprospěl a pouze by podkopal schopnost výrobců investovat do vývoje bezemisních vozů. Uvedla to...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Ferrari 612 5,8 Scaglietti F1
Ferrari 612 5,8 Scaglietti F1

r.v. 2005, naj. 20 500 km, benzín
2 370 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.