Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z něžného drsňáka je metrosexuál. Vitara přišla o rezervu i rám

  12:48aktualizováno  12:48
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Jedno z nejterénnějších SUV přišlo v základní verzi o pohon všech kol a rámovou konstrukci. A hlavně už nemá na dveřích kufru rezervu! Pohledné tvary ukrývají techniku většího modelu S-Cross.

Nové Suzuki Vitara | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Suzuki se přizpůsobilo dnešnímu trendu a udělalo z vitary obyčejné silniční SUV. Teď se s ním chlubí na autosalonu v Paříži. Nová generace známého a úspěšného modelu už není jednoduše hranatá. Zakulacené hrany a módnější proporce staromilci obhlížejí s nedůvěrou. Možná po právu. Vzhledová robustnost novince nechybí, moderní tvary jdou s dobou, ale technika je konvenčnější.

Suzuki totiž změnilo zaměření modelu. Nová Vitara je 4 175 mm dlouhá, 1 775 mm široká a 1 610 mm vysoká, rozvor náprav je přesně dva a půl metru. To je oproti předchůdci citelné zkrácení o zhruba 12 centimetrů. Třídveřové provedení končící vitary (u nové generace už nebude k mání) totiž měřilo na délku 404 cm, pětidveřové 450, ale to jsou ale míry natažené o dvacet centimetrů rezervy na dveřích kufru, což byl typický znak vitary a odkaz na terénní zaměření. Majitelé ji cení pro jízdní vlastnosti a terénní schopnosti podpořené konstrukcí karoserie s integrovaným rámem zvyšujícím tuhost.

U novinky přešli konstruktéři na jednodušší, lacinější a pro hrátky v terénu méně vhodné řešení s klasickou samonosnou karoserií bez vyztužení rámem. Nová Vitara totiž technicky vychází z loňské novinky Suzuki S-Cross a je oproti ní dokonce o 12,5 cm kratší.

Mechanika je tradiční: vepředu náprava typu McPherson, vzadu torzní příčka. Z S-Crossu pocházejí také motory a pohon. Novou Vitaru v základní verzi tak pořídíte i s poháněnou přední nápravou. Elektronicky řízený pohon všech kol bude za příplatek.

Pod kapotu bude na výběr stejně jako u kulatějšího S-Crossu mezi dvěma šestnáctistovkami. Benzinová má 120 koní a 156 newtonmetrů, se kterými může hospodařit buď pětistupňový manuál, nebo nový šestistupňový automat. Nafťák 1.6 DDiS dostane jen šestistupňový manuál, který přenese 120 koní a 320 Nm.

Nové Suzuki Vitara

Fotogalerie

Vitara opouští svůj příjemně rustikální charakter a s novou generaci přiváží elektronické novoty. V přídi je radar samobrzdícího systému, který zasáhne, když řidič zaspí na brzdě. To je systém, který mimo jiné vyžaduje spolek EuroNCAP hodnotící s pomocí crashtestů bezpečnost aut. Bez tohoto pomocníka brzd si auto dnes nemůže dělat ambice na maximální pětihvězdičkové hodnocení.

Automobilky mohou zainvestovat do lepšího radaru a použít ho také pro vylepšení tempomatu. Vitara tak má dostat jeho komfortní variantu, která umí sama hlídat odstup od auta vepředu.

Vitara sice „vyměkla“, ale zálibu ve výletech mimo silnice v genech má. Suzuki dokonce uvádí terénní parametry, což je dnes unikum. Světlá výška je tedy 185 mm, přední nájezdový úhel 18,2° a zadní 28,2°.

Nové Suzuki Vitara

Nové Suzuki Vitara

Pro ty, kdo chtějí pseudoteréňáka pro nákupní výpravy a dobrodružství v městském terénu, je však důležitější údaj 375 litrů, což je objem kufru. Když se sklopí zadní sedadla, naložíte 1 120 litrů.

Novoty pro tradicionalisty

Je otázkou, jak novinku přece jen konzervativnější klientela značky přijme. Když se letos přestal vyrábět letitý hit českých prodejů Suzuki, model SX4, zhrozili se prodejci, že nebudou mít co prodávat. Někteří se podle informací iDNES.cz dokonce zásobili SX4, aby měli co nabízet. Model S-Cross přece jen nedokáže SX4 plně nahradit. A zásoby se tenčí.

Suzuki S-Cross

Suzuki S-Cross

Suzuki SX4

Suzuki SX4





Nejčtenější

První volvo vyrobené v Číně
Vlaková hedvábná stezka přiveze první auto z Číny, je to volvo

Ve středu 31. května dorazí do distribučního centra v Zeebrugge v Belgii první sedan Volvo S90 vyrobený v Číně. Čínská automobilka Geely vlastní Volvo od roku...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Lepicí sada na opravu pneumatik dokáže opravit jen malé defekty.
Autem na dovolenou: místo v kufru přidá opravná sada, ale má to rizika

Balíte na dovolenou, vyřazujete zbytečné svršky, pět kyblíčků Pepík rovněž nepotřebuje, ale místa je pořád málo. Na zvětšení místa v kufru máme fígl. Ale není...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.