Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z něžného drsňáka je metrosexuál. Vitara přišla o rezervu i rám

  12:48aktualizováno  12:48
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Jedno z nejterénnějších SUV přišlo v základní verzi o pohon všech kol a rámovou konstrukci. A hlavně už nemá na dveřích kufru rezervu! Pohledné tvary ukrývají techniku většího modelu S-Cross.

Nové Suzuki Vitara | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Suzuki se přizpůsobilo dnešnímu trendu a udělalo z vitary obyčejné silniční SUV. Teď se s ním chlubí na autosalonu v Paříži. Nová generace známého a úspěšného modelu už není jednoduše hranatá. Zakulacené hrany a módnější proporce staromilci obhlížejí s nedůvěrou. Možná po právu. Vzhledová robustnost novince nechybí, moderní tvary jdou s dobou, ale technika je konvenčnější.

Suzuki totiž změnilo zaměření modelu. Nová Vitara je 4 175 mm dlouhá, 1 775 mm široká a 1 610 mm vysoká, rozvor náprav je přesně dva a půl metru. To je oproti předchůdci citelné zkrácení o zhruba 12 centimetrů. Třídveřové provedení končící vitary (u nové generace už nebude k mání) totiž měřilo na délku 404 cm, pětidveřové 450, ale to jsou ale míry natažené o dvacet centimetrů rezervy na dveřích kufru, což byl typický znak vitary a odkaz na terénní zaměření. Majitelé ji cení pro jízdní vlastnosti a terénní schopnosti podpořené konstrukcí karoserie s integrovaným rámem zvyšujícím tuhost.

U novinky přešli konstruktéři na jednodušší, lacinější a pro hrátky v terénu méně vhodné řešení s klasickou samonosnou karoserií bez vyztužení rámem. Nová Vitara totiž technicky vychází z loňské novinky Suzuki S-Cross a je oproti ní dokonce o 12,5 cm kratší.

Mechanika je tradiční: vepředu náprava typu McPherson, vzadu torzní příčka. Z S-Crossu pocházejí také motory a pohon. Novou Vitaru v základní verzi tak pořídíte i s poháněnou přední nápravou. Elektronicky řízený pohon všech kol bude za příplatek.

Pod kapotu bude na výběr stejně jako u kulatějšího S-Crossu mezi dvěma šestnáctistovkami. Benzinová má 120 koní a 156 newtonmetrů, se kterými může hospodařit buď pětistupňový manuál, nebo nový šestistupňový automat. Nafťák 1.6 DDiS dostane jen šestistupňový manuál, který přenese 120 koní a 320 Nm.

Nové Suzuki Vitara

Fotogalerie

Vitara opouští svůj příjemně rustikální charakter a s novou generaci přiváží elektronické novoty. V přídi je radar samobrzdícího systému, který zasáhne, když řidič zaspí na brzdě. To je systém, který mimo jiné vyžaduje spolek EuroNCAP hodnotící s pomocí crashtestů bezpečnost aut. Bez tohoto pomocníka brzd si auto dnes nemůže dělat ambice na maximální pětihvězdičkové hodnocení.

Automobilky mohou zainvestovat do lepšího radaru a použít ho také pro vylepšení tempomatu. Vitara tak má dostat jeho komfortní variantu, která umí sama hlídat odstup od auta vepředu.

Vitara sice „vyměkla“, ale zálibu ve výletech mimo silnice v genech má. Suzuki dokonce uvádí terénní parametry, což je dnes unikum. Světlá výška je tedy 185 mm, přední nájezdový úhel 18,2° a zadní 28,2°.

Nové Suzuki Vitara

Nové Suzuki Vitara

Pro ty, kdo chtějí pseudoteréňáka pro nákupní výpravy a dobrodružství v městském terénu, je však důležitější údaj 375 litrů, což je objem kufru. Když se sklopí zadní sedadla, naložíte 1 120 litrů.

Novoty pro tradicionalisty

Je otázkou, jak novinku přece jen konzervativnější klientela značky přijme. Když se letos přestal vyrábět letitý hit českých prodejů Suzuki, model SX4, zhrozili se prodejci, že nebudou mít co prodávat. Někteří se podle informací iDNES.cz dokonce zásobili SX4, aby měli co nabízet. Model S-Cross přece jen nedokáže SX4 plně nahradit. A zásoby se tenčí.

Suzuki S-Cross

Suzuki S-Cross

Suzuki SX4

Suzuki SX4





Nejčtenější

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Škoda Octavia Scout s novou tváří
Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.