Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO Z PAŘÍŽE: První hybridní kombík bude mít Toyota, kdo jiný

  15:47aktualizováno  15:47
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Toyota nové generaci svého stěžejního modelu hodně věří. U nového aurisu zatraktivnila design, přidala sportovní šmrnc interiéru a hlavně chystá kombík, který předchozí generaci hodně scházel.

Na autosalon do Paříže si přichystala auto, které je jedním z překvapení. Kombíkové provedení Auris Touring Sports přebírá plně mechaniku krátké verze, která dorazí na český trh ještě před koncem letoška.

Kombík dorazí v půlce příštího roku a bude to první auto svého druhu, které nabídne kromě benzinových a naftových také hybridní provedení. Na pohon kombinující spalovací (v tomto případě benzinový) motor a elektromotor se Toyota specializuje. Už stávající auris je k mání v benzinoelektrické verzi.

Fotogalerie

Auris Touring Sports je oproti hatchbacku skoro o třicet centimetrů delší, rozvor 2,6 metru zůstal zachován. zajímavostí je, že práh kufru má kombík oproti hatchbacku o osm centimetrů níž.

Nový auris staví na vylepšené technice stávajícího modelu. Vstup na trh ale nebude mít lehký, protože hned na autosalonu dostává zdatné konkurenty v podobě nového Volkswagenu Golf a jeho blízkého příbuzného Seatu Leon. Na českém trhu to bude mít ještě těžší, protože před koncem roku dorazí ještě nová octavia (také bude mít techniku nového golfu).

Silnou zbraní má být právě kombiverze, která v této kategorii dělá v Evropě čtvrtinu prodejů, na českém trhu mají delší a praktičtější verze dokonce pětatřicetiprocentní podíl.

Kombíkem se u Toyoty vrací s odstupem jedné generace, předchůdce aurisu corolla totiž kombiverzi - byť velmi malou - měla. Touring Sports má Toyotě pomoci protlačit auris i do firemních flotil.





Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.