Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Toyota Land Cruiser: návrat do budoucnosti

  17:40aktualizováno  17:40
Jeden z mála opravdových teréňáků mezi naleštěnými křehotinkami, které si na výlety do terénu jen hrají - Land Cruiser - dostává novou generaci řady 200. Světu se představí na autosalonu v Sydney.

Toyota Land Cruiser | foto: Toyota

Už tak velká toyota ve své osmé generaci zase narostla a vzhledem se vrací k verzi LC 100. Do délky vyrostla o šest, na šířku o tři a do výšky o jeden a půl centimetru. Bez pěti centimetrů má pět metrů do délky, široká je 197 centimetrů a rozvor je 285 cm.

Sadayoshi Koyari odpovědný za vývoj Land Cruiseru říká: "Rozhodli jsme se nejít cestou revolučních změn, ale raději stavět na legendární důvěryhodnosti."

Design je možná krokem zpátky, technika je ale hodna drsného teréňáku 21. století.

Na výšku má 1865 mm až 1910 mm v závislosti na systému odpružení podvozku. Systém KDSS neboli v toyotštině Kinetic Dynamic Suspension System zajišťuje lepší stabilitu Land Cruiseru. Aktivní stabilizátory obou náprav jsou v tomto případě řízeny pomocí dvojice hydraulických řídicích válců.

Za hranatou maskou se bude schovávat osm válců plněných buď benzinem, nebo naftou.

První z nich je 4,7litr VVT-i s maximálním výkonem 288 koní a maximem krouticího momentu na 445 Nm. S pětistupňovým automatem má kombinovanou spotřebu 14,4 litru/100 km.

4,5litrový turbodiesel D4-D vyvine 286 koní a 650 newtonmetrů, spotřeba má být 10,2 litru nafty na 100 kilometrů. Spolupracovat bude s novým šestistupňovým automatem.

Samozřejmostí je rámová konstrukce, která zajišťuje dostatečnou odolnost a tuhost i při opravdu neomaleném zacházení.

O pohon všech kol se stará systém  4-Wheel Active Height Control and Adaptive Variable Suspension (4W AHC & AVS), který aktivně reguluje výšku vozu a adaptivní variabilní odpružení.

Specialitou je systém Crawl Control (dodávaný v kombinaci se zážehovým  motorem), který automaticky reguluje chod motoru a brzdy při velmi nízkých rychlostech a zabraňuje tak protáčení a blokování kol. Při jízdě v extrémně náročném terénu tak ovládá řidič vůz pouze otáčením volantu.

Evropská premiéra je nachystána na 24. října letošního roku do Petrohradu. Kromě ESPčka bude o bezpečnost posádky pečovat až 14 (!) airbagů. Objednat ho bude možné od letošního prosince, na české silnice dorazí začátkem roku 2008.

Toyota Land Cruiser

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.