Toyota Land Cruiser | foto: Toyota

Nová Toyota Land Cruiser: návrat do budoucnosti

  • 7
Jeden z mála opravdových teréňáků mezi naleštěnými křehotinkami, které si na výlety do terénu jen hrají - Land Cruiser - dostává novou generaci řady 200. Světu se představí na autosalonu v Sydney.

Už tak velká toyota ve své osmé generaci zase narostla a vzhledem se vrací k verzi LC 100. Do délky vyrostla o šest, na šířku o tři a do výšky o jeden a půl centimetru. Bez pěti centimetrů má pět metrů do délky, široká je 197 centimetrů a rozvor je 285 cm.

Sadayoshi Koyari odpovědný za vývoj Land Cruiseru říká: "Rozhodli jsme se nejít cestou revolučních změn, ale raději stavět na legendární důvěryhodnosti."

Design je možná krokem zpátky, technika je ale hodna drsného teréňáku 21. století.

Na výšku má 1865 mm až 1910 mm v závislosti na systému odpružení podvozku. Systém KDSS neboli v toyotštině Kinetic Dynamic Suspension System zajišťuje lepší stabilitu Land Cruiseru. Aktivní stabilizátory obou náprav jsou v tomto případě řízeny pomocí dvojice hydraulických řídicích válců.

Za hranatou maskou se bude schovávat osm válců plněných buď benzinem, nebo naftou.

První z nich je 4,7litr VVT-i s maximálním výkonem 288 koní a maximem krouticího momentu na 445 Nm. S pětistupňovým automatem má kombinovanou spotřebu 14,4 litru/100 km.

4,5litrový turbodiesel D4-D vyvine 286 koní a 650 newtonmetrů, spotřeba má být 10,2 litru nafty na 100 kilometrů. Spolupracovat bude s novým šestistupňovým automatem.

Samozřejmostí je rámová konstrukce, která zajišťuje dostatečnou odolnost a tuhost i při opravdu neomaleném zacházení.

O pohon všech kol se stará systém  4-Wheel Active Height Control and Adaptive Variable Suspension (4W AHC & AVS), který aktivně reguluje výšku vozu a adaptivní variabilní odpružení.

Specialitou je systém Crawl Control (dodávaný v kombinaci se zážehovým  motorem), který automaticky reguluje chod motoru a brzdy při velmi nízkých rychlostech a zabraňuje tak protáčení a blokování kol. Při jízdě v extrémně náročném terénu tak ovládá řidič vůz pouze otáčením volantu.

Evropská premiéra je nachystána na 24. října letošního roku do Petrohradu. Kromě ESPčka bude o bezpečnost posádky pečovat až 14 (!) airbagů. Objednat ho bude možné od letošního prosince, na české silnice dorazí začátkem roku 2008.

Toyota Land Cruiser