Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Toyota Yaris: revoluce se nekoná

  18:23aktualizováno  18:23
Jedno z nejpovedenějších aut mikrotřídy se stalo legendou už v průběhu svého života. Toyota Yaris po šesti letech zatoužil po změně. V Japonsku na něj volají Vitzi, v Evropě si ponechá jméno, které má zvuk - Yaris.

V kategorii malých aut je u samotné Toyoty pořádná tlačenice.

Nový Yaris má konkurenta se stejným logem na kapotě, který vzniká u Kolína.

Toyota Aygo se ukazuje jako velmi povedené auto pro město, Yaris proto musel narůst a nabídnout něco navíc.

Zvenčí ani zevnitř se žádná vzhledová revoluce nekoná. Yaris II si zachovává měkké a oblé linie. Na pohled ale "toyotí prcek" přibral pár kilo, vlastně decimetrů krychlových. Záď navazuje na předchůdce, zůstalo svislé víko kufru, zakusující se do zadního nárazníku, světla se inspirují corollou.

Předek se zaoblil a zmohutněl. Možná už nemá šibalský pohled lamače dívčích srdcí, členitý čumák s dvěma rovnoběžnými prolisy ale působí moderně a neotřele. Spíše kulatá světla zakladatele rodu nahradila vypouklá, vertikálně tvarovaná.

Nový Yaris samozřejmě o několik centimetrů povyrostl, ve výsledku tak na délku zabírá 375 centimetrů. Do šířky má čtyři (konečných 170 cm), do výšky dva (nově 152 cm) centimetry navíc. Rozvor narostl o devět centimetrů. S vnějšími musely narůst i vnitřní rozměry. U Yarise II je vzdálenost mezi řadami sedadel 880 milimetrů. Malá toyota odveze i o 69 litrů více zavazadel, nově 275 litrů. Když se zadní sedadla sklopí, odveze auto 738 litrů.

Jak se na Yarise sluší a patří, dají se zadní sedadla nejen sklápět, ale i posunovat.

Vše při starém zůstává i na pracovišti řidiče, kaplička s tachometrem se usadila uprostřed přístrojovky, mezi řidičem a spolujezdcem trůní mohutný středový panel. Nový Yaris dostane pravděpodobně také stále oblíbenější bezklíčkové zapalování. Namísto klasického klíče dostane majitel "šém" který Yarise oživí: startovat se bude knoflíkem.

Do začátku by měl Yaris II dostat čtyři motory. Tři z nich rádi benzin, jeden naftu. Zážehové agregáty s objemy 1,0, 1,3 a 1,5 litru nabídnou výkony 71, 87 a 110 koní. Pro pořádek je třeba dodat, že jedna-pětku dostane závodní verze RS.

Čtrnáctistovkový turbodiesel nabídne 90 koní výkonu. Příští rok by měl do nabídky přibýt ještě další diesel s objemem 1800 ccm a výkonem 140 koní.

Kromě klasické manuální převodovky dostane Yaris bezestupňovou převodovku Super CVT-I.

Yaris II se nechce kamarádit jen se svým majitelem, ale i s přírodou. Systém ECO-VAS stlačil emise auta na 75% japonského limitu pro rok 2005 a o pouhých pět procent přesahuje limit nastavený pro rok 2010.

Druhá generace Toyoty Yaris zamíří do prodeje začátkem roku 2006.

Živoucí legenda

Nestává se moc často, aby mělo auto svůj klub ještě v průběhu produkce ...ZDE 

Toyota Yaris (Vitz)

Toyota Yaris (Vitz)

Toyota Yaris (Vitz)

Toyota Yaris (Vitz)

Toyota Yaris (Vitz)

Toyota Yaris (Vitz)

Toyota Yaris (Vitz)

Toyota Yaris (Vitz)

Toyota Yaris (Vitz)

Toyota Yaris (Vitz)

Toyota Yaris (Vitz)

Autoři: ,




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.