Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová trojčata z Kolína vyjedou v prosinci

aktualizováno 
Kolínská automobilka TPCA rozjede výrobu omlazené toyoty, peugeotu a citroënu. Nejmenší auta vyráběná v Česku projdou do konce roku omlazovací kúrou. Jejich sériová výroba by měla začít už v prosinci.

Čekání na novou tvář: kolíňata se připravují na facelift.

Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 107, které vznikají v automobilce TPCA v Kolíně, už mají připravenou do výroby mírně upravenou podobu. Jde o takzvaný facelift, tedy drobné designérské úpravy běžné po několika letech od uvedení vozidla na trh.

Tři nové tváře
Výrobu omlazených malých aut potvrdilo MF DNES několik na sobě nezávislých zdrojů z automobilky a jejich dodavatelů. "Facelift se chystá, termín uvedení ale ještě není stanoven," uvedla mluvčí Peugeotu v České republice Radka Mathé. "Představení se plánuje v závěru roku 2008," řekl mluvčí Toyoty Tomáš Vaněk.

Podle informací MF DNES projdou úpravou najednou všechna tři malá auta, která se od sebe příliš neliší. Změní se hlavně přední část, v případě toyoty se mají například omladit i zadní světla.

Jako první se veřejnosti představí pravděpodobně předělaný citroën. Automobilka sice nechce žádné detaily sdělovat, nový vůz C1 by měl být představen již na počátku října na autosalonu v Paříži.

Ani kolínská automobilka nechce plány nijak komentovat. V oboru jde o běžný postup – výrobci aut tají do poslední chvíle své nové vozy a detaily o jejich výrobě. "K aktivitám a plánům mateřských společností se nevyjadřujeme," uvedl mluvčí TPCA Radek Kňava.

Už v lednu v rozhovoru pro MF DNES viceprezident TPCA Jiří Černý potvrdil, že s omlazením se počítá. "Je běžné, že po třech až čtyřech letech se mírně mění vzhled auta," řekl tehdy Černý. Automobilky Toyota a PSA (Peugeot a Citroën) také v současnosti už vymýšlejí následníky vozů z Česka.

Kolínská automobilka loni vyrobila přes 308 tisíc vozů, což je o osm tisíc více, než původně firma plánovala. Letošní výsledky TPCA navíc ukazují, že firma loňský výrobní rekord ještě překoná. Podle mluvčího Radka Kňavy letos do srpna firma vyrobila 220 tisíc aut, o 15 tisíc více než za stejné období loni. To je nárůst o více než 7 procent, celková roční výroba by se tak mohla přiblížit 320 tisícům.

Vyrobení jednoho vozu trvá v Kolíně 57 vteřin, v Japonsku v současnosti zkoušejí ještě dvě vteřiny ušetřit.
Na rozdíl od jiných automobilek zatím necítí vozy z Kolína pokles poptávky v Evropě. Můžou za to děkovat především čím dál většímu zájmu o auta s nižší spotřebou – motory z Kolína o objemem jeden litr peněženku svých majitelů příliš nezatíží.

K zájmu v Evropě přispívají i nižší daně, některé země rozlišují poplatek za používání vozu právě podle objemu motoru nebo objemu emisí skleníkových plynů.

V Česku se minivozům z Kolína na trhu tolik nedaří. Je to částečně způsobené i relativně vysokou cenou oproti jiným, srovnatelně velkým modelům. Oslovení tuzemští prodejci v tom nevidí takový problém. Podle nich nejde o auta, která by byla primárně určena pro český trh.

Auta z Kolína
TPCA, společný podnik Toyoty a PSA
Vyrobené vozy 2007: 308 478
Tržby: 51,3 miliard
Zisk: 1,5 miliardy
Prodeje kolínských aut v Česku 1–8/07 1–8/08
Citröen C1 387 268
Toyota Aygo 300 161
Peugeot 107 370 417
Pramen: Sdružení dovozců automobilů

Autor:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.