Nová trojčata z Kolína vyjedou v prosinci

Kolínská automobilka TPCA rozjede výrobu omlazené toyoty, peugeotu a citroënu. Nejmenší auta vyráběná v Česku projdou do konce roku omlazovací kúrou. Jejich sériová výroba by měla začít už v prosinci.

Čekání na novou tvář: kolíňata se připravují na facelift.

Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 107, které vznikají v automobilce TPCA v Kolíně, už mají připravenou do výroby mírně upravenou podobu. Jde o takzvaný facelift, tedy drobné designérské úpravy běžné po několika letech od uvedení vozidla na trh.

Tři nové tváře
Výrobu omlazených malých aut potvrdilo MF DNES několik na sobě nezávislých zdrojů z automobilky a jejich dodavatelů. „Facelift se chystá, termín uvedení ale ještě není stanoven,“ uvedla mluvčí Peugeotu v České republice Radka Mathé. „Představení se plánuje v závěru roku 2008,“ řekl mluvčí Toyoty Tomáš Vaněk.

Podle informací MF DNES projdou úpravou najednou všechna tři malá auta, která se od sebe příliš neliší. Změní se hlavně přední část, v případě toyoty se mají například omladit i zadní světla.

Jako první se veřejnosti představí pravděpodobně předělaný citroën. Automobilka sice nechce žádné detaily sdělovat, nový vůz C1 by měl být představen již na počátku října na autosalonu v Paříži.

Ani kolínská automobilka nechce plány nijak komentovat. V oboru jde o běžný postup – výrobci aut tají do poslední chvíle své nové vozy a detaily o jejich výrobě. „K aktivitám a plánům mateřských společností se nevyjadřujeme,“ uvedl mluvčí TPCA Radek Kňava.

Už v lednu v rozhovoru pro MF DNES viceprezident TPCA Jiří Černý potvrdil, že s omlazením se počítá. „Je běžné, že po třech až čtyřech letech se mírně mění vzhled auta,“ řekl tehdy Černý. Automobilky Toyota a PSA (Peugeot a Citroën) také v současnosti už vymýšlejí následníky vozů z Česka.

Kolínská automobilka loni vyrobila přes 308 tisíc vozů, což je o osm tisíc více, než původně firma plánovala. Letošní výsledky TPCA navíc ukazují, že firma loňský výrobní rekord ještě překoná. Podle mluvčího Radka Kňavy letos do srpna firma vyrobila 220 tisíc aut, o 15 tisíc více než za stejné období loni. To je nárůst o více než 7 procent, celková roční výroba by se tak mohla přiblížit 320 tisícům.

Vyrobení jednoho vozu trvá v Kolíně 57 vteřin, v Japonsku v současnosti zkoušejí ještě dvě vteřiny ušetřit.
Na rozdíl od jiných automobilek zatím necítí vozy z Kolína pokles poptávky v Evropě. Můžou za to děkovat především čím dál většímu zájmu o auta s nižší spotřebou – motory z Kolína o objemem jeden litr peněženku svých majitelů příliš nezatíží.

K zájmu v Evropě přispívají i nižší daně, některé země rozlišují poplatek za používání vozu právě podle objemu motoru nebo objemu emisí skleníkových plynů.

V Česku se minivozům z Kolína na trhu tolik nedaří. Je to částečně způsobené i relativně vysokou cenou oproti jiným, srovnatelně velkým modelům. Oslovení tuzemští prodejci v tom nevidí takový problém. Podle nich nejde o auta, která by byla primárně určena pro český trh.

Auta z Kolína
Auta z Kolína
TPCA, společný podnik Toyoty a PSA Vyrobené vozy 2007: 308 478 Tržby: 51,3 miliard Zisk: 1,5 miliardy
Prodeje kolínských aut v Česku1–8/071–8/08
Citröen C1387268
Toyota Aygo300161
Peugeot 107370417
Pramen: Sdružení dovozců automobilů
Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

PAMÁTKY TÁBOR, s.r.o.
Přípravář staveb/rozpočtář

PAMÁTKY TÁBOR, s.r.o.
Jihočeský kraj
nabízený plat: 40 000 - 50 000 Kč

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...