Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Waymo je nová značka aut bez řidiče, založil ji Google

  13:53aktualizováno  15:26
Projekt samořízených automobilů americké technologické společnosti Google se v rámci mateřského holdingu Alphabet osamostatní do firmy s názvem Waymo.

Google pracuje na takzvaných autonomních vozech již sedm let a osamostatnění projektu je zásadním krokem k jeho dalšímu rozvoji.

„Je to signál zralosti naší technologie,“ komentuje šéf projektu John Krafcik, který pro Google pracuje od roku 2015. Předtím působil u Hyundaie (šéf severoamerického zastoupení) a Fordu (šéf vývoje).

Krafcik dodal, že nová firma nadále půjde za cílem vyvinout technologie plně samostatného řízení, nikoli jen omezené autonomie.

„Jsme technologická firma, ne automobilka. Nechceme vylepšovat auta, ale řidiče,“ nechal se slyšet Krafcik při představování firmy. Tím potvrdil, že Google nechce vyvíjet auta, ale zaměřit se čistě na vývoj technologií pro autonomní řízení.

Fotogalerie

Google je ve vývoji autonomních technologií na špičce, největším konkurentem je podle všeho Tesla. Předloni představil prototyp vlastního malého automobilu s plně automatizovaným řízením a loni jej začal testovat na kalifornských silnicích. Své autonomní technologie Google testuje i ve vozech koncernu FCA (více zde).

Google už testuje v reálném provozu s hybridními Chryslery Pacifica, podle neoficiálních informací plánuje spolupracovat s alternativní taxislužbou Uber na projektu spolujízdy.

Vývoji samořízených aut a příslušných technologií se věnují i další firmy.

Konkurencí mají být Waymu aliance GM-Lyft, automoboilky Ford, Daimler, BMW, Tesla a ambiciózní startup nuTonomy.

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Na cestách řádí slepí vrazi. Každý pátý řidič špatně vidí a neví o tom

Řidič, který špatně vidí, může být podle odborníků stejně nebezpečný jako ten, který před jízdou pil alkohol nebo požil drogy. Za varující přitom považují...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.