Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Waymo je nová značka aut bez řidiče, založil ji Google

  13:53aktualizováno  15:26
Projekt samořízených automobilů americké technologické společnosti Google se v rámci mateřského holdingu Alphabet osamostatní do firmy s názvem Waymo.

Google pracuje na takzvaných autonomních vozech již sedm let a osamostatnění projektu je zásadním krokem k jeho dalšímu rozvoji.

„Je to signál zralosti naší technologie,“ komentuje šéf projektu John Krafcik, který pro Google pracuje od roku 2015. Předtím působil u Hyundaie (šéf severoamerického zastoupení) a Fordu (šéf vývoje).

Krafcik dodal, že nová firma nadále půjde za cílem vyvinout technologie plně samostatného řízení, nikoli jen omezené autonomie.

„Jsme technologická firma, ne automobilka. Nechceme vylepšovat auta, ale řidiče,“ nechal se slyšet Krafcik při představování firmy. Tím potvrdil, že Google nechce vyvíjet auta, ale zaměřit se čistě na vývoj technologií pro autonomní řízení.

Fotogalerie

Google je ve vývoji autonomních technologií na špičce, největším konkurentem je podle všeho Tesla. Předloni představil prototyp vlastního malého automobilu s plně automatizovaným řízením a loni jej začal testovat na kalifornských silnicích. Své autonomní technologie Google testuje i ve vozech koncernu FCA (více zde).

Google už testuje v reálném provozu s hybridními Chryslery Pacifica, podle neoficiálních informací plánuje spolupracovat s alternativní taxislužbou Uber na projektu spolujízdy.

Vývoji samořízených aut a příslušných technologií se věnují i další firmy.

Konkurencí mají být Waymu aliance GM-Lyft, automoboilky Ford, Daimler, BMW, Tesla a ambiciózní startup nuTonomy.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Řidička najela v Petrohradu do protisměru
VIDEO: Řidička najela do protisměru, řešení bylo jednoduché

Řidička v Petrohradě najela na rušném průtahu městem do protisměru. Po nešikovném couvání a několika nebezpečných manévrech nakonec ze situace vyvázla, chvíli...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.