Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Waymo je nová značka aut bez řidiče, založil ji Google

  13:53aktualizováno  15:26
Projekt samořízených automobilů americké technologické společnosti Google se v rámci mateřského holdingu Alphabet osamostatní do firmy s názvem Waymo.

Google pracuje na takzvaných autonomních vozech již sedm let a osamostatnění projektu je zásadním krokem k jeho dalšímu rozvoji.

„Je to signál zralosti naší technologie,“ komentuje šéf projektu John Krafcik, který pro Google pracuje od roku 2015. Předtím působil u Hyundaie (šéf severoamerického zastoupení) a Fordu (šéf vývoje).

Krafcik dodal, že nová firma nadále půjde za cílem vyvinout technologie plně samostatného řízení, nikoli jen omezené autonomie.

„Jsme technologická firma, ne automobilka. Nechceme vylepšovat auta, ale řidiče,“ nechal se slyšet Krafcik při představování firmy. Tím potvrdil, že Google nechce vyvíjet auta, ale zaměřit se čistě na vývoj technologií pro autonomní řízení.

Fotogalerie

Google je ve vývoji autonomních technologií na špičce, největším konkurentem je podle všeho Tesla. Předloni představil prototyp vlastního malého automobilu s plně automatizovaným řízením a loni jej začal testovat na kalifornských silnicích. Své autonomní technologie Google testuje i ve vozech koncernu FCA (více zde).

Google už testuje v reálném provozu s hybridními Chryslery Pacifica, podle neoficiálních informací plánuje spolupracovat s alternativní taxislužbou Uber na projektu spolujízdy.

Vývoji samořízených aut a příslušných technologií se věnují i další firmy.

Konkurencí mají být Waymu aliance GM-Lyft, automoboilky Ford, Daimler, BMW, Tesla a ambiciózní startup nuTonomy.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.