Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Audi A3 aneb nejlepší příbuzný budoucí octavie

  11:16aktualizováno  11:16
Na ženevském autosalonu má svou premiéru očekávaná třetí generace Audi A3. Auto stojí na nové platformě MBQ koncernu Volkswagen, na které vznikne i nová octavia. Na zcela nové technice stojí ale auto vzhledově jen inovované.

Nové Audi A3 je prvním vozem postaveným na zcela nové platformě MBQ. Ale na první pohled to na něm není téměř vůbec vidět. V Ženevě ho Audi představuje jako první třídveřový hatchback, který k proporcím odcházející generace přidává něco dynamičtějších linek z předchozích konceptů A3 a také některých větších sériových sourozenců.

Především díky nové platformě se podařilo snížit hmotnost nové A3 asi o 80 kilogramů oproti odpovídajícímu modelu předchozí generace. Nejlehčí verze A3 1.4 TFSI váží 1 175 kilogramů. Kromě nové platformy se na snížení hmotnosti podílí například i kapota a přední blatníky z hliníku.

Audi A3

Nová Audi A3 se na první pohled zdá velmi podobná té předchozí. "Je to ale úplně nové auto, jak technicky, tak vzhledově," říká exkluzivně pro iDNES.cz Jan Klíma, tiskový mluvčí českého zastoupení značky. "Vypadá jinak. Postavte si ho vedle stávajícího modelu a zjistíte, že má úplně jiné proporce. Je hranatější, působí mohutněji, je nižší a zároveň širší," popisuje Klíma pro iDNES.cz. "A3 se vyrobilo 2,6 milionu, takže není důvod proč jí výrazně měnit".

Délka auta zůstala stejná jako doposud, tedy 4,24 metru. Rozvor se nepatrně prodloužil na 2,6 metru. Třídveřová verze je první z karosářských variant, později přijde i pětidveřový hatchback a nejspíš také sedan (oba zřejmě s prodlouženým rozvorem), jehož existenci předpovídaly už studie a který by se měl zalíbit především zákazníkům v USA.

Zpočátku nabídne Audi poměrně omezenou paletu motorů, která se bude postupně rozrůstat. Zmíněná benzinová 1.4 nabídne 90 kW, 1.8 TFSI disponuje 132 kW a dvoulitrové TDI má klasických 110 kW. V případě motorů tedy prakticky k žádným změnám nedochází, i přesto se automobilce povedlo dosáhnout v průměru 12% snížení spotřeby.

Fotogalerie

Nejúspornější verze ale přijde až později během letošního roku, a sice verze 1.6 TDI se spotřebou pouhých 3,8 litru nafty na 100 kilometrů. Není třeba dodávat, že celá motorová paleta je přeplňovaná. Standardem u všech motorů by měla být šestistupňová manuální převodovka, 1.8 TFSI dostane rovnou sedmistupňový DSG automat S tronic.

S motorem 1.4 zrychlí A3 na stovku za 9,3 sekundy a průměrně spotřebuje 5,2 litru benzinu na 100 kilometrů. Přeplňovaná osmnáctistovka nabídne už velmi slušnou dynamiku, na stovku se dostane za 7,2 sekundy, pojede až 232 km/h a průměrná spotřeba je 5,6 litru. U dvoulitrového TDI je spotřeba 4,1 litru a zrychlení na stovku trvá 8,6 sekundy. Auta mají pohon předních kol, verze Quattro přijedou později.

Audi A3

V interiéru slibuje Audi opět postupnou evoluci oproti stávajícímu modelu. Nová A3 má být prostornější než odcházející model a nabídne zavazadlový prostor o solidním objemu 365 litrů (1 100 litrů se sklopenými sedadly). Vylepšený má být také ovládací systém Audi MMI, který se inspiroval u dospělejších modelů.

Ve výbavě auta budeme moci najít vymoženosti jako je adaptivní tempomat, systém pro udržování v jízdním pruhu a rozpoznávání dopravních značek, pokročilá navigace, zábavní systém Audi MMX a mnoho dalších vymožeností. Řada z nich ale bude, jak je u Audi obvyklé, pouze za tučný příplatek.

Audi začne svou novinku prodávat již během jara, první vozy dorazí k zákazníkům v létě. Základní motorizace s cenovkou 21 600 eur přijede až koncem roku. Který model ale bude tou základní motorizací automobilka zatím neprozradila. Audi ale později slibuje i verze s pohonem na alternativní paliva (CNG, LPG) a také hybridní verze.

Autoři: ,




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Řidička najela v Petrohradu do protisměru
VIDEO: Řidička najela do protisměru, řešení bylo jednoduché

Řidička v Petrohradě najela na rušném průtahu městem do protisměru. Po nešikovném couvání a několika nebezpečných manévrech nakonec ze situace vyvázla, chvíli...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Situace u Měšína, na 116. kilometru ve směru na Prahu.
Nebezpečí ve zúženích: 86 % řidičů neví, jak široké je jejich auto

Většina šoférů si myslí, že má jejich auto na šířku méně než ve skutečnosti. V průzkumu to zjistil rakouský autoklub ÖAMTC. Každý druhý dotázaný Rakušan se při...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.