Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Audi A3 - hatchback s ambicemi kupé

  18:11aktualizováno  18:11
S novou generací A3 přichází Ingolstadtská automobilka také s novou filozofií zaměření svého kompaktního modelu. V porovnání s předchůdkyní je větší má sportovnější vzhled, který ostře kontrastuje s ostatními modely automobilky. Nabídku Audi A3 a A4 za akční ceny najdete zde. Nezapomeňte na fotogalerii!!!
Audi A3 - pohled

Audi A3 - pohled | foto: Audi

V porovnání s první generací, uvedenou v roce 1996, je nová "á-trojka" delší, širší a má větší rozvor. Do délky narostlo malé Audi o 5 centimetrů, na konečných 4,2 metru, širší je o tři centimetry (1,77m), rozvor narostl o pět centimetrů. Pouze co do výšky ztrácí na předchůdkyni a to jeden centimetr (1,42m).

Oproti předchozí generaci působí nové A3 subtilněji. Dojem větší lehkosti je oproti předchůdkyni největším kladem designu nové "Audiny". Sportovní linie dává tomoto hatchbacku vzhled typický pro kupé.

Tento pocit umocňují i krátké převisy karoserie, výrazně šikmější zadní sloupek karoserie a nižší boční okna. "Miniaturní" je tak i zadní okno, které sice přidává vozu na atraktivitě, horší už to však pravděpodobně bude s výhledem vzad.

Pro začátek bude nové Audi A3 nabízeno pouze ve třídveřovém provedení, pětidveřová verze bude uvedena na trh později.

Charakteristická mřížka chladiče navazuje plynule na nárazník s integrovanými mlhovkami. Relativně malá, ostře řezaná přední světla pak přidávají vozu na dravosti. 

Výrazné prahy a lemy blatníků umocňují sportovní ambice tohoto vozu. Na ně navazuje prolis v dolní části zadního nárazníku, který navede pohled pozorovatele na koncovku výfuku - jednoduchou nebo dvojitou, dle volby pohonné jednotky.  Samozřejmostí jsou sportovní ráfky o velikostech 16 a 17 palců.

Styling interiéru se nese ve sportovním duchu exteriéru. Sedadla jsou uložena o něco nížeji než u předchozího modelu, cestující tak naleznou v interiéru více prostoru. Urostlejší pasažéři uvítají především více prostoru pro nohy a ramena na zadních sedadlech.

Pro Audi typické chromový povrch pák a páček, obrouček výdechů klimatizace a "budíků" přístrojové desky nesmí chybět ani zde.  Sportovního ducha připomíná do podlahy ukotvený pedál plynu. Zajímavé je též zpracování středového panelu - umístění řadicí páky s "madly" na obou stranách a především pak "zapuštění" páky ruční brzdy je nápadité a praktické.

Na výběr budou mít zájemci ze tří benzínových a dvou dieselových pohonných jednotek.  Objevují se tři novinky: Turbodiesel 2.0 TDI, který vznikl zvýšením objemu populárního čtyřválce 1.9 TDI, zážehový čtyřválec 2.0 FSI s přímým vstřikování benzinu a šestiválec 3.2 V6.

motor

výkon

točivý moment

3.2 V6

177 kW/241 k

320 Nm

2.0 FSI

110 kW/150 k

 200 Nm

1.6

75 kW/102 k

148 Nm

2.0 TDI

 103 kW/140 k

320 Nm

1.9 TDI

77 kW/105 k

250 Nm

pozn. motor 3.2 V6 bude k dispozici od konce roku 2003

Motory přenášejí svůj výkon na přední kola. V nabídce bude též verze s pohonem všech kol quattro. Motory jsou propojeny s pěti- či šestistupňovými manuálními převodovkami, na přání bude k dispozici také automatická šestzistupňová převodovka tiptronic.

Modely s nejvýkonnějším TDI a zážehovým motorem V6 3.2 mohou být vybaveny novou přímo řazenou sportovní převodovkou DSG. Tato převodovka s dvěma automatizovanými spojkami umožňuje rychlé přeřazení bez přerušení přenosu výkonu. V nabídce se převodovka DSG objeví koncem tohoto roku.

A3 dostala také nový přepracovaný systém zavěšení kol. Vpředu jde o klasickou nápravu typu McPherson s přepracovanými závěsy. Vzadu pak nalezneme nezávislé čtyřprvkové zavěšení kol. Hřebenové řízení spolupracuje s elektro-mechanickým posilovačem, který mění svůj účinek v závislosti na rychlosti jízdy.

Z prvků bezpečnostní výbavy jmenujme např. elektronický stabilizační systém ESP, aktivní opěrky hlav u předních sedadel nebo průběžné hlavové airbagy sideguard, samozřejmostí je také systém ABS.

Oficiálního ceníku se dočkáme pravděpodobně až při oficiální premiéře nového Audi A3 , která je připravena na brněnský Autosalon.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.