Audi A3 - pohled

Audi A3 - pohled | foto: Audi

Nové Audi A3 - hatchback s ambicemi kupé

  • 19
S novou generací A3 přichází Ingolstadtská automobilka také s novou filozofií zaměření svého kompaktního modelu. V porovnání s předchůdkyní je větší má sportovnější vzhled, který ostře kontrastuje s ostatními modely automobilky. Nabídku Audi A3 a A4 za akční ceny najdete zde. Nezapomeňte na fotogalerii!!!

V porovnání s první generací, uvedenou v roce 1996, je nová "á-trojka" delší, širší a má větší rozvor. Do délky narostlo malé Audi o 5 centimetrů, na konečných 4,2 metru, širší je o tři centimetry (1,77m), rozvor narostl o pět centimetrů. Pouze co do výšky ztrácí na předchůdkyni a to jeden centimetr (1,42m).

Oproti předchozí generaci působí nové A3 subtilněji. Dojem větší lehkosti je oproti předchůdkyni největším kladem designu nové "Audiny". Sportovní linie dává tomoto hatchbacku vzhled typický pro kupé.

Tento pocit umocňují i krátké převisy karoserie, výrazně šikmější zadní sloupek karoserie a nižší boční okna. "Miniaturní" je tak i zadní okno, které sice přidává vozu na atraktivitě, horší už to však pravděpodobně bude s výhledem vzad.

Pro začátek bude nové Audi A3 nabízeno pouze ve třídveřovém provedení, pětidveřová verze bude uvedena na trh později.

Charakteristická mřížka chladiče navazuje plynule na nárazník s integrovanými mlhovkami. Relativně malá, ostře řezaná přední světla pak přidávají vozu na dravosti. 

Výrazné prahy a lemy blatníků umocňují sportovní ambice tohoto vozu. Na ně navazuje prolis v dolní části zadního nárazníku, který navede pohled pozorovatele na koncovku výfuku - jednoduchou nebo dvojitou, dle volby pohonné jednotky.  Samozřejmostí jsou sportovní ráfky o velikostech 16 a 17 palců.

Styling interiéru se nese ve sportovním duchu exteriéru. Sedadla jsou uložena o něco nížeji než u předchozího modelu, cestující tak naleznou v interiéru více prostoru. Urostlejší pasažéři uvítají především více prostoru pro nohy a ramena na zadních sedadlech.

Pro Audi typické chromový povrch pák a páček, obrouček výdechů klimatizace a "budíků" přístrojové desky nesmí chybět ani zde.  Sportovního ducha připomíná do podlahy ukotvený pedál plynu. Zajímavé je též zpracování středového panelu - umístění řadicí páky s "madly" na obou stranách a především pak "zapuštění" páky ruční brzdy je nápadité a praktické.

Na výběr budou mít zájemci ze tří benzínových a dvou dieselových pohonných jednotek.  Objevují se tři novinky: Turbodiesel 2.0 TDI, který vznikl zvýšením objemu populárního čtyřválce 1.9 TDI, zážehový čtyřválec 2.0 FSI s přímým vstřikování benzinu a šestiválec 3.2 V6.

motor

výkon

točivý moment

3.2 V6

177 kW/241 k

320 Nm

2.0 FSI

110 kW/150 k

 200 Nm

1.6

75 kW/102 k

148 Nm

2.0 TDI

 103 kW/140 k

320 Nm

1.9 TDI

77 kW/105 k

250 Nm

pozn. motor 3.2 V6 bude k dispozici od konce roku 2003

Motory přenášejí svůj výkon na přední kola. V nabídce bude též verze s pohonem všech kol quattro. Motory jsou propojeny s pěti- či šestistupňovými manuálními převodovkami, na přání bude k dispozici také automatická šestzistupňová převodovka tiptronic.

Modely s nejvýkonnějším TDI a zážehovým motorem V6 3.2 mohou být vybaveny novou přímo řazenou sportovní převodovkou DSG. Tato převodovka s dvěma automatizovanými spojkami umožňuje rychlé přeřazení bez přerušení přenosu výkonu. V nabídce se převodovka DSG objeví koncem tohoto roku.

A3 dostala také nový přepracovaný systém zavěšení kol. Vpředu jde o klasickou nápravu typu McPherson s přepracovanými závěsy. Vzadu pak nalezneme nezávislé čtyřprvkové zavěšení kol. Hřebenové řízení spolupracuje s elektro-mechanickým posilovačem, který mění svůj účinek v závislosti na rychlosti jízdy.

Z prvků bezpečnostní výbavy jmenujme např. elektronický stabilizační systém ESP, aktivní opěrky hlav u předních sedadel nebo průběžné hlavové airbagy sideguard, samozřejmostí je také systém ABS.

Oficiálního ceníku se dočkáme pravděpodobně až při oficiální premiéře nového Audi A3 , která je připravena na brněnský Autosalon.