Praktičtější karosářská verze "Á-čtyřky" se inspirovala větší a zkušenější sestrou A6.
Oproti tříprostorové verzi má kombík jinak nastavenu geometrii přední pětiprvkové hliníkové nápravy, která vyvažuje jiné rozložení hmotností nové karosářské verze. A4 Avant je dlouhý 4,7 metru, oproti předchůdkyni, která se letos definitivně odporoučí z produkce "starým" kabrioletem stavěným u Karmannu, je tak delší o 12 centimetrů. Odveze také víc zavazadel - až 490 litrů společně s pěti a 1 430 se dvěma lidmi. Zato o deset procent klesla hmotnost.
Při nakládání bagáže a nákupu může posádce asistovat systém přepážek zabraňující cestování nákladu po kufru nebo třeba dvojitá podlaha. Pro největší lenochy je přichystáno víko zavírané a otevírané elektromotorky.
Nabídka motorů musí začít kultovními TDIčky. 143 koní nabídne dvoulitr a 240 šestiválcový třílitr, oba samozřejmě s moderním systémem common-rail. Benzinová přímovstřiková TSIčka mají objem 1,8 a 3,2 litru. Čtyřválec má turbo a 160 koní, atmosferický šestiválec dává 265 koní.
Ještě nějaký čas se bude čekat na 170koňový dvoulitr TDI, pod kapotu kombíku se tak pravděpodobně nedostane 190koňový šestiválec 2,7 TDI.
Motory dostanou ke spolupráci šestistupňové manuály a automaty tiptronic. Dva slabší motory budou k mání také s variátorovým multitronicem. Šestiválce budou masírovat asfalt všemi koly díky systému quattro. Mezinápravový diferenciál Torsen bude posílat za normálních podmínek 40 % krouticího momentu k předním kolům, zbytek vzad.
Pro nový "Á-čtyřkový" Avant vyrazí první zájemci s jarem, ceny prozatím Audi neprozradilo.