Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Audi A4 z masa a kostí je tady. Větší a uhlazenější

  11:00aktualizováno  11:00
S napětím očekávaná nová generace Audi A4, dlouhodobě nejprodávanějšího modelu z bavorského Ingolstadtu, je na scéně. Novináři celého světa měli možnost vůz vyzkoušet v hornaté Sardinii a to se všemi pěti motorovými jednotkami. Zde jsou naše první postřehy i fotografie z akce.

Audi A4 3.2 quattro | foto: Petr Pravda, iDNES.cz

Na první zběžný pohled vypadá kompletně nové Audi A4 jakoby prošlo jen velmi důrazným faceliftem. Jak se mnozí z nás shodli, nejvíce mu to sluší v zářivě bílém a jasně červeném provedení.

Ale velmi brzy zjistíte, že vůz doznal zásadních změn. Je nejenom uhlazenější, ale také větší, zejména uvnitř, má jiný interiér a dostal spoustu technických novinek.

Á čtyřka se nafoukla o 11 cm - na čtyři metry sedmdesát, přední náprava se posunula o 154 mm kupředu, rozvor se zvětšil na 2808 mm. Auto má tak lehčí předek, je dotáčivější a spolucestující na zadních sedadlech mají o 30 mm více prostoru pro nohy.

Největší změna oproti předchůdkyni spočívá v koncepci uspořádání vnitřního prostoru. Až dosud byla A4 fakticky pro dva dospělé vpředu a dvě děti vzadu. To se teď změnilo. Sedněte si dnes dozadu a uvidíte. Nová "čtyřka" nabízí komfort céčkového prostoru v béčkové třídě.

Navíc se spoustou vychytávek z vozů Audi vyšších tříd - například autotelefon bluetooth, parkovací systém s kamerou (Audi Parking System Advanced), špičkový Bang a Olufsen Sound System a tak dále.

Kromě toho si lze do nové A4 pořídit "dynamické řízení" (tzv. Audi Dynamic Steering) - neboli řízení s proměnlivým převodovým poměrem, které nabízí tři režimy - komfort, klasik a dynamik.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Audi A4 můžete koupit na www.automodul.cz

Vyzkoušeli jsme ho na uzavřené letištní ploše malého sardinského letiště a byli jsme nadšeni. S dynamickým režimem prostě nemusí řidič v ostrých zatáčkách točit jak šílený volantem. Při slalomu mezi kužely byla změna mezi vozem s dynamickým řízením a bez něj opravdu dramatická. Stejně tak se výhoda projevila i při ostré jízdě v sardinských serpentinách.

Kromě toho se nabízí i propracovaný systém "Audi Drive Select", kterým lze koordinovat odezvu od motoru, automatickou převodovku, řízení a tvrdost odpružení.

Zdokonalené ESP jsme vyzkoušeli při ostrém brzdění, kdy jedna strana vozu jela po mokru a druhá po suchu. Opět v porovnání se starší technologií se nový vůz choval klidněji a bezpečněji.

Systém "Audi Lane Assist" zase hlídá jízdu v pruzích. Při vybočení "probudí" řidiče vibracemi do volantu.

Nová A4 se bude při uvedení na trh prodávat s pěti motorovými jednotkami
1.8 TFSI - 160 koní, točící moment 250 Nm kombinovaná spotřeba 7.1 l
3.2 FSI (motor V6) - 265 koní, 330 Nm spotřeba 9.2 l
2.0 TDI Common-rail - 143 koní, 320 Nm spotřeba 5.5 l
2.7 TDI (s osmistupňovou automatickou převodovkou multitronic) - 190 koní, 400 Nm spotřeba 6.6 l 
3.0 TDI - 240 koní, 500 Nm spotřeba 6.9 l

My jsme vyzkoušeli zejména 2.0 TDI, který se určitě stane u nás nejprodávanější verzí, a také 2.7 TDI. Oba vozy seděly i při ostré jízdě v zatáčkách jako přikované a poskytly vysoký komfort odpružení. Kdo vyžaduje ostřejší limuzínu, musí být spokojen s 2.7 TDI, které dává naprostý luxus rychlého a bezpečného předjíždění.

Nové A4 bude u nás možné objednávat už od začátku listopadu a jeho cena bude začínat na 862 400 Kč.

Autor:




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.