Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Audi A8 konečně přichází

  17:10aktualizováno  17:10
Nástupce vlajkové lodi z Inglostadtu je hotov. Jeden z revolučních vozů, který před osmi lety inovativně přišel s hliníkovou karosérií, tak opět získává na síle a jeho boj s převážně německou konkurencí bude nadějnější. Manažeři nejsilnějších korporací se mají nač těšit.

Němečtí inženýři nepřišli s žádnou extravagantní designérskou novinkou, ale snažili se zachovat konzervativní prvky ingolstadtského stylu. Na rozdíl od Renaultu, který extravagantností vel satisu či modelu avantime zaútočil i na rozvážné boháče, Audi neriskuje.

Přesto je karosérie povedená. Působí dynamicky, což nebývá u takto dlouhých vozů pravidlem. Zakulacením přídě se podařilo zkrátit přední převis karosérie, ale prodloužená záď musela být zachována. Právě ta dodává limuzíně důstojnost.

Dle informací z automobilky by měly být všechny nové A8 vybavovány systémem quattro, který byl dosud součástí jen některých verzí. Prodej novinky odstartuje na podzim s dvěma osmiválci o objemu 3,7 a 4,2 litru, které jsou oproti předcházejícím motorům přepracovány a jsou tedy výkonnější.

První jednotka disponuje výkonem 206 kW (280 koní) a 360 Nm točivého momentu. Dokáže 1,77 tuny těžký (tedy relativně lehký) vůz zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,3 vteřiny. Výkon druhého agregátu 4,2 vrcholí na 246 kW (335 k) a točivý moment dosahuje maxima 430 Nm při 3500 ot/min, což umožnuje zrychlení za solidních 6,3 sekundy. Maximální rychlost obou variant bude  elektronicky omezena na 250 km/h.

Od výrobce již pronikly i informace o spotřebě. Slabší agregát dosahuje kombinované spotřeby 11,7 litru na sto kilometrů, silnější si řekne ještě o dva decilitry navíc.

Přenos síly na všechna čtyři kola zajišťuje nová šestistupňová převodovka tiptronic, která na volantu umožňuje i manuální řazení (již ale za příplatek).

Příští rok se paleta motorů samozřejmě rozšíří. Pravděpodobně přibube třílitrový benzínový šestiválec (162 kW/220 k) známý z modelu A4 i A6. Nejbohatší magnáti pak jistě zvolí šestilitrový dvanáctiválec W12 ze sesterského VW Phaeton (309 kW/420 k). Chybět by neměl ani diesel. Z koncernu pronikají informace, že půjde o vyvijený V8 4,0 TDI.

Novinkou nejluxusnější řady Audi je pneumatické odpružení se třemi předvolbami, které umožní jak komfortní jízdu na dálnici tak i sportovní průjezd zatáčkami s extratvrdým podvozkem. Sportovního charakteru limuzíny se lidé z Audi nechtějí vzdát, zdůrazňuje jej i související tisková zpráva. Dalšího rozvinutí se dočkaly i hliníkové prvky. Nové Audi A8 přináší ojedinělé hliníkové zavěšení kol (vpředu čtyřprvkové závěsy, vzadu lichoběžníkové).

Ptáte se na cenu za tento špás? Zatím ji dovozce nezmiňuje, ale lze očekávat, že se bude pohybovat mírně nad hranicí základní ceny svého předchůdce. Tedy těsně pod dvěma milióny korun (v případě příznivého kursového vývoje i méně). A Konkurenti? Vedle nového BMW řady 7 bude novinka se čtyřmi kruhy na kapotě soupeřit s Mercedesem S a phaetonem sesterského Volkswagenu. Nakolik bude úspěšná ukáže až čas.

Autor:




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.