Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Audi S4: 333 koní pro sedan i kombík

aktualizováno 
Nová generace sportovního Audi S4 se může pochlubit novým špičkovým třílitrovým šestiválcem s přímým vstřikováním benzinu a kompresorem. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Jedním z hlavních magnetů automobilky Audi na nadcházejícím říjnovém autosalonu v Paříži bude nová generace pořádně rychlého modelu S4. Nová esčtyřka bude k dispozici jako sedan a také v provedení kombi, tradičně pojmenovaném Avant.

Audi S4

Pod kapotou nové S4 najdeme klenot v podobě nového vidlicového šestiválce (sevření v úhlu 90 stupňů) s objemem tři litry. Motor 3.0 TFSI je vybaven přímým vstřikováním paliva a kompresorem. Pohonná jednotka nabídne maximální výkon 333 koní (245 kW). Maximální točivý moment 440 Nm je k dispozici v širokém spektru otáček: 2 500 až 4 850 ot./min.

Nový motor je nejen výkonný, ale také úsporný. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Sedan zrychlí z 0 na 100 za 5,1 sekundy, kombi Avant je pouze o jednu desetinu sekundy pomalejší. Akcelerace z 80 na 120 km/h na pátý rychlostní stupeň proběhne za 4,4 sekundy.

Audi S4

Oproti předchozímu provedení Audi S4 je nová generace úspornější o 26 procent. Předchozí provedení spálilo 11 litrů paliva na 100 km, nová generace je o poznání méně žíznivější: sedan si řekne o 9,7 litrů na 100 km, kombi Avant pak o 9,9 litrů na 100 km. V obou případech se jedná o hodnoty v kombinovaném  provozu.

V základní verzi je nové audi vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou. Na přání je možné S4 vybavit sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou S tronic. Ta umožňuje řazení páčkami pod volantem nebo zvolit zcela automatický mód. Audi S4 má trvalý pohon všech kol quattro, který za normálních podmínek posílá na zadní nápravu 60 procent výkonu.

K dispozici je i nový sportovní diferenciál na zadní nápravě. Ten zlepší trakci při zrychlování v zatáčce přesunutím výkonu na vnější kolo. Sportovní diferenciál dokáže přesunout výkon z jednoho zadního kola na druhé za méně než 100 milisekund.

Audi S4

Podvozek modelu S4 byl snížen oproti běžné A4 o 20 milimetrů. Standardně se dodávají osmnáctipalcová litá kola, zájemci si mohou připlatit ale i za devatenáctipalcová. Brzdové třmeny jsou provedeny v černé barvě, přední se honosí logem S4.

Design sportovního audi byl opticky vylepšen rozšířenými prahy a spoilerem na zádi. Efektně vypadají vnější zpětná zrcátka s povrchem imitujícím hliník. Při pohledu zezadu dává S4 na odiv svoji sílu čtveřicí výfuků. Přední xenonové světlomety mají světelné diody pro denní svícení, které vypadají nejen stylově, ale jsou také navýsost funkční.

Audi S4

Interiér je vyveden v černé barvě s doplňky z broušeného hliníku. Na výběr je i provedení doplňku z karbonu, dřeva nebo nerezavějící oceli. Řidič i spolujezdec se uvelebí ve sportovních sedadlech s výrazným bočním vedením.

Esčtyřka je vybavena multimediálním rozhraním MII, špičkovou audio soustavou od společnosti Bang & Olufsen, konektorem pro iPod a dalšími vymoženostmi. Nechybí adaptivní tempomat a parkovací systém, který umožní zaparkovat bez případných šrámů. Mezi doplňkovou výbavu patří třízónová automatická klimatizace a aktivní světlomety.

Nová generace Audi S4 se začne prodávat až příští rok v březnu.

Audi S4

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.