Interiér nového Audi TT

Interiér nového Audi TT | foto: Audi

Audi odhaluje nové TT. Začíná od přístrojovky

  • 17
Audi si oblíbilo lasvegaský veletrh spotřební elektroniky CES. Právě na něm představilo interiér nové generace kupé TT. Přístrojovka je subtilnější a jednodušší, převratem pak je přestěhování velkého displeje ze středového panelu před oči řidiče.

Audi představí už třetí generaci TT během letošního roku. Na veletrhu CES ukazuje v předstihu konečnou podobu přístrojovky a předních sedadel. Ergonomové a vývojáři také vymysleli nová řešení rozvržení pracoviště řidiče a vylepšili podobu komunikačního rozhraní.

Není to poprvé, co Audi na CESu představilo v předstihu interiér nového modelu. Před dvěma lety takto odhalilo vnitřek Audi A3.

Virtuální přístrojovka

Základní architektura a rozvržení se moc neliší od stávajícího TT a ostatních audi. Velkou novinkou je však velký displej s uhlopříčkou 12,3 palce, který nahrazuje celou kapličku pod volantem. Všechny informace, které běžně zobrazuje kaplička a displej uprostřed přístrojovky, budou nově integrovány dohromady.

Interiér nového Audi TT

Displej s vysokým rozlišením umožňuje měnit grafickou podobu. Základní varianty budou dvě: klasická s virtuálními budíky a modernější s větším množstvím informací, které nesouvisí přímo s provozem auta (zobrazení navigace, telefonních kontaktů apod). Prostředí se inspiruje chytrými telefony, ale Audi chvályhodně zůstává u klasických mechanických ovladačů. Zástupkyně automobilky už dříve pro iDNES.cz prohlásila, že dotykové displeje nejsou pro auta to pravé.

100 tisíc rádií v autě

O novinkách Volva na veletrhu CES čtěte ZDE

Součástí je poslední verze multimediálního systému MMI ovládaná tradičními tlačítky na středovém tunelu za řadičkou. Ovladače jsou také na volantu a nechybí ani speciální ovladač MMI Touch, který umožňuje přibližovat v mapách a psát prstem písmena podobně jako na smartphonu.

Celkově je celá přístrojovka jednodušší a subtilnější. Zmizel velký displej uprostřed. Otázkou je, jak mají vývojáři vymyšleno ovládání některých funkcí, které využívá spolujezdec. Třeba ladění rádia dostává často na starost on.

Designéři zachovali kruhové výdechy klimatizace, uprostřed přístrojovky se zobrazuje nastavená teplota. Novinkou je mezi praktiky spíš nevítaná elektronická parkovací brzda.

Interiér nového Audi TT

Nová jsou také sedadla. Mají integrované opěrky hlavy a pneumaticky stavitelné bočnice, které lépe obejmou tělo. I nové TT dostane volant, který není kulatý.

Nové Audi TT bude stát na nové modulární platformě koncernu Volkswagen. Architekturu MQB využívá většina novinek koncernu, včetně Škody Octavie.

První generace TT je bezpochyby jedno z aut s nejvýraznějším designem posledních desetiletí a podepsán pod ním je dnešní šéfdesignér Kie Peter Schreyer. Druhé TT, které je k mání od roku 2006 je vzhledově umírněnější. Jeho test čtěte zde. Třetí generace by podle hlasů ze zákulisí mohla přidat na agresivitě.