Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Audi TT jezdí na magnetech

  10:36aktualizováno  10:36
Na pohled rozhodně nezestárlo, přišel ale čas generační změny. U Brandenburské brány v Berlíně se představilo Audi TT 2. První generace způsobila v roce 1998 velké pozdvižení, odvaha se v automobilovém designu devadesátých let moc nenosila. Už první generace "TéTéčka" se stala ikonou. Neoplývá sice agresivitou a napohled příliš dynamické není, svými čistými a neotřelými tvary ale zaujme kamkoliv se podívá i dnes, když už odchází do automobilového důchodu.

Nové Audi TT - Nové Audi TT se představilo u Brandenburské brány v Berlíně | foto: Audi

Žádná revoluce v oblékání se u TT nekoná, vždyť právě pro jeho charakteristické ohlazené tvary se za ním každý ohlédne. Vše zůstalo na svém místě, auto dostalo o něco ostřejší rysy, a jak nepsané pravidlo světa aut velí, o pár centimetrů délkových a kubických povyrostlo.

Opticky téměř symetrické rozložení hmot, které dělalo "TTčko" první generace "TTčkem", se u "dvojky" vytratilo. Z Ingolstadtské novinky je dnes obyčejné kupé klasického střihu s dlouhou přídí a krátkým zadečkem.

Zaoblenou modernu TT opustilo a jde s davem. Na auta, která by se ho odvážila předjet, vrčí obří maskou po vzoru ostatních audi a výhružně ukazuje svaly. Při rychlostech nad 120 km/h se na zádi vysune přítlačné křídlo.

Za osm let svět automobilů povyrostl podle "TTčka" o 13,7 cm do délky a 7,8 cm do šířky. Nové kupé má 4178 mm délky, od zrcátku k zrcátku (šířka) to je 1842 mm, do výšky zabírá 1352  mm. Od jednoho devatenáctipalcového kola k druhému je to 2468 mm (rozvor), což je oproti předchůdci o pět centimetrů více. Do kufru se vejde 290 litrů zavazadel, sklopením sedadel se zvětší na 700 litrů.

Audi rádo hliník, 69% space framu karoserie je vyrobeno z hliníku, zbytek připadá na ocel. Těžší z kovů byl využit především na zadní části pro optimální rozložení hmotnosti mezi nápravy.

Interiér ctí filozofii automobilky se čtyři kruhy ve znaku. TT dostalo od koncernového bratrance Golfu GTI nekulatý volant, jeho spodní část je v zájmu lepšího nastupování zploštělá. V interiéru nesmí chybět hliníkové doplňky.

Největší novinkou - ovšem za příplatek - jsou speciální tlumiče pérování, naplněné kapalinou obsahující částice, které mění pod vlivem elektromagnetického pole svoji viskozitu a upravují tak charakteristiku tlumení.

Pro začátek bude pro TT na výběr ze dvou motorů. Přeplňovaný dvoulitr a atmosférický šestiválec 3,2 litru budou spolupracovat s šestistupňovým manuálem, za příplatek bude dvouspojkové DSGčko. Čtyřválec bude pohánět kola přední nápravy, "TTčko" s šestiválcem dostane pohon všech kol quattro.

Audi TT

2,0 TFSI

3,2 V6 

objem motoru (ccm)

1984

3189

výkon (kW/k)

147/200

184/250

kroutící moment (Nm)

280

320

max. rychlost (km/h)

240

250 (omezeno)

zrychlení 0-100 km/h (s)

6,6

5,9

prům. spotřeba (l)

7,7

10,3

cena (euro)*

31 900

39 900

cena s DSG (euro)*

 34 000

42 000

*ceny platí pro německý trh
Autoři: ,




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.