Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové auto už se dá koupit pod 170 tisíc

  13:00aktualizováno  13:00
Ceny nejlevnějších nových osobních vozů na začátku letošního roku klesly pod 170 000 korun. Proti stejnému období loňského roku to znamená snížení hranice pro koupi nového automobilu přibližně o 20 000 korun.

Kia Picanto patří k nejlevnějším autům na trhu | foto: bučMETRO

Kolem 165 000 Kč lze nyní v případě platby na leasing pořídit například Chevrolet Spark, Hyundai Atos, Fiat Panda či vůz Kia Picanto.

Pod 200 000 korun je pak na výběr z více než desítky modelů. Necelých 180 000 korun například nyní stojí Peugeot 107 a Citroën C1, které automobilka TPCA vyrábí v kolínském závodě.

Vozy největší domácí automobilky Škoda Auto začínají na 227 900 Kč u modelu Fabia Junior. Nová verze fabie, která na trh přichází tento měsíc, bude stát nejméně 249 900 korun.

Podle analytika společnosti Cyrrus Jana Procházky se tuzemský trh ještě plně nestabilizoval po otevření možnosti dovozu ojetin, a proto nové vozy stále zlevňují.

Druhým faktorem, který zlevňuje nové vozy, jsou nízké úrokové sazby, a tedy relativně levné financování. "I přes očekávané mírné zvýšení úrokových sazeb předpokládám, že konkurenční boj mezi bankami a úvěrovými společnostmi vyvolá další mediální tlak na potenciální zákazníky. Nynější nabídka však stále převyšuje poptávku po automobilech, a tak ceny klesají," dodal.

Prodej nových aut v tuzemsku na začátku letošního roku i díky výrazným slevám roste. V lednu a v únoru prodali domácí výrobci a oficiální dovozci 18 339 vozů, což je o 12,6 procenta více než v minulém roce.

Autor:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.