Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové auto z Česka se konečně podívalo domů. Prohlédněte si Hyundai i30

  11:13aktualizováno  11:13
Nové hyundaie s českými rodnými listy začnou vyjíždět z nošovické fabriky začátkem příštího roku. Prozatím vyrobili v Koreji podle zadání vývojářů a designérů sedících ve vývojovém centru automobilky v německém Rüsselsheimu několik předsériových kusů. Jeden z prototypů dorazil do Česka.

Nová generace úspěšného hyundaie se na české půdě představuje vůbec poprvé, je to zajímavé i proto, že se bude vyrábět ve slezských Nošovicích. "Je to taková česká předpremiéra i30," popisuje Miloš Adámek, tiskový mluvčí českého zastoupení Hyundaie. Zatím vzniklo asi pět až šest předsériových kusů. Jeden z nich, který stál ještě před pár týdny na autosalonu ve Frankfurtu, dorazil do Česka, teď parkuje v nově otevřené centrále českého zastoupení značky v pražských Stodůlkách.

"Produkce Hyundaie i30 odstartuje v nošovické továrně začátkem roku 2012," říká Adámek. První kusy by se měly objevit na silnici na přelomu února a března, výrobci by měli sbírat první objednávky s předstihem.

Hyundai i30

Evropský design

V Česku novou í-třicítku představil Thomas Bürkle, šéfdesignér korejské automobilky. Korejci ho ulovili v designcentru BMW před šesti lety, aby tvář hyundaiů přiblížil chutím Evropanů.

Mohlo by vás zajímat

Líbí se vám Hyundai i30 a chtěli byste si toto auto koupit? Vybírejte z nabídky na Automodul.cz.

"Novou generaci i30 lze okamžitě poznat podle charakteristické tváře vozů Hyundai se šestiúhelníkovou maskou chladiče. Design předních světlometů připomíná drahokam," popisuje své nejnovější dílo.

Nový hyundai si vysloužil zájem veřejnosti při oficiální premiéře ve Frankfurtu hned dvakrát, poprvé při odhalení a podruhé, když jeho kvality obdivovala delegace od Volkswagenu. O tom, jak ta návštěva zkazila šéfovi VW náladu, čtěte zde.

"Považujeme firmy Hyundai a Kia za velmi vážné konkurenty, protože vyrábějí dobré automobily, mají solidní design a zlepšují kvalitu," nechal se dokonce ještě před uvedením i30 slyšet šéf prodeje německé automobilky Volkswagen Christian Klingler. Více čtěte zde.

Hyundai i30

Hodně prostoru

I nová i30 bude razit filozofii jednoduchosti a účelnosti zabalené do atraktivního designu. Chybět nemá ani bohatá výbava: vestavěná navigace, dvouzónová klimatizace nebo prosklená střecha, to jsou ty nejzajímavější speciality.

Kromě tváře má i30 i velmi prostorný nový interiér, přestylizována byla palubní deska: otáčkoměr a tachometr září modře ze samostatných tubusů, středovému panelu vévodí velký displej navigace. O 40 litrů, na 378, se zvětšil objem kufru, jinak zůstaly rozměry auta prakticky zachovány, rozdíly jsou nejvýše dva centimetry, rozvor se nezměnil. Korejská novinka s evropským rodištěm je 4,3 metru dlouhá, široká 178 a vysoká 147 centimetrů.

Hyundai i30
Hyundai i30

Pod kapotu má být na výběr ze čtyř motorů s výkony od 90 do 135 koní, dva jsou atmosférické benzinové, dva turbodiesely, v obou případech má slabší verze objem 1,4 a silnější 1,6 litru. Podvozek má stejně jako u předchůdce vepředu vzpěry McPherson a vzadu víceprvkové zavěšení.

Benzinová nabídka začne stokoňovou čtrnáctistovkou (137 Nm), větší jedna šestka bude ve dvou výkonových verzích 120 a 135 koní (slabší 156 a silnější 164 Nm točivého momentu). Turbodieselová nabídka začne čtyřválcem 1,4 litru s výkonem 90 koní (220 Nm), za ním jsou pak jedna šestky s výkony 110 a 128 koní (obě 260 Nm). Značka čeká, že podíl prodejů benziňáků a dieselů bude 50:50. Všechny motory budou ve standardu spřažené s šestistupňovou manuální převodovkou, automat bude k mání jen pro šestnáctistovky.

Na otázku dalších variant i30 se Miloš Adámek tváří tajemně. "Počkejte na ženevský autosalon a uvidíte," říká. Dá se odhadnout, že se dočkáme přinejmenším kombíkové verze, stejně jako ve stávající generaci Hyundaie i30.

Automobilka plánuje, že bude ročně prodávat v průměru okolo 120 000 kusů i30 v průběhu celého životního cyklu auta. Předchozí generace představené v roce 2007 se dosud prodalo přes 360 tisíc.





Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.