Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové české auto právě startuje. Kia Venga za 280 tisíc

  13:34aktualizováno  18:19
Nejnovinkovatější autonovinku vyrábí od začátku listopadu v Nošovicích, právě dnes startuje její oficiální prodej. Zahajovací cena vengy je bez dvacetikoruny 300 tisíc korun. Na příští rok je připravená verze, která je ještě o dvacet tisíc levnější. Za 280 tisíc vengu koupíte už teď, v rámci zaváděcí akční slevy.

Korejská automobilka pochopila, že kreace vzniklé v Asii nemusí oku Evropanů lahodit. Vengu proto vymysleli a navrhli v evropských vývojových a designcentrech ve Frankfurtu a Rüsselsheimu a výrobu obstarává nošovická fabrika spřízněného Hyundaie.

Nová kia má zatopit třeba Opelu Meriva (chystá se jeho nová generace), Citroënu C3 Picasso a v Česku hlavně Škodě Roomster.

Kia Venga

Korejská novinka s Českým místem narození právě dnes vstupuje do prodeje. K mání je se čtyřmi motory: benzinovými 1,4 (66 kW) a 1,6 (92 kW) a turbodiesely 1,4 (66 kW) a 1,6 (94 kW). Oba nafťáky budou na některých trzích k mání ve slabších výkonových verzích, aby se "vešly" do nižších sazeb daní. Samozřejmostí je nadstandardní sedmiletá záruka (5 let na celý vůz a 7 na hnací ústrojí).

Může se hodit

Trendy automobily Kia.
Vyberte si auto, které zvýrazní vaši osobnost www.automodul.cz

Dnes se dá venga pořídit nejmíň za 299 980 korun, bude mít benzinovou 1,4 a ve výbavě mimo jiné šest airbagů, ABS a stabilizační systém (u Kie mu říkají ESC). Na jaře se ovšem objeví o dvacet tisíc levnější varianta s výbavou ochuzenou na dva airbagy, chybět bude i stabilizační systém. Za 279 980 korun koupíte vengu už teď, když využijete dvacetitisícovou slevu na verzi v první výbavě Active.

Kia Venga v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm)
4068 x 1765 x 1600 x 2615
objem kufru (l)
440-1253
základní cena
279 980 Kč

Připlatit si můžete třeba za prosklenou otevírací střechu, nebo za parkovací kameru. Když si koupíte vestavěnou navigaci, bude obraz z kamery viditelný na displeji, když za navigaci ušetříte, parkujete podle obrázku, který se promítá na zpětném zrcátku.

Venga má být členem smečky malých aut Kie, do které patří hatchback rio a městský "teréňák" soul. Jenže venga svými rozměry i užitnou hodnotou své sourozence přerostla a pravděpodobně bude přetahovat i zákazníky úspěšnému cee´du.

Pohledný cvalík

Venga vypadá dobře zvenku i zevnitř. Boubelaté tvary dávají pocit robustnosti, pohledné detaily jí pak dávají nezaměnitelnou tvář.

Řidiči se zalíbí dobrý posez za volantem. Na výše položená sedadla se dobře nastupuje, sedíte výš než v obyčejném autě a při řízení máte lepší přehled o provozu. Skvělá jsou velká zrcátka.

Kia Venga

Posádce nabídne venga spoustu místa do všech směrů. Interiér je hodně široký a za průměrně narostlým řidičem mají cestující vzadu hromadu centimetrů hlavně pro nohy. Ve venze se totiž dají zadní sedadla posunout až o 13 centimetrů a změnit sklon opěradel.

Praktické je polohovatelné dno kufru, když dáte podlahu do vrchních úchytů, bude zařezávat s hranou nárazníku a pod ní schováte menší kousky z nákupu. Zadní sedadla pak jednoduše sklopíte a vytvoříte tak rovnou plochu. Základní objem kufru je 440 litrů, když si posunete sedadla vpřed, naložíte až 570 litrů, ve dvoumístném obsazení až 1 253 litrů.

Malý benziňák stačí

V Římě a okolí, kam automobilka redakci na premiérové svezení s prvními sériovými vengami pozvala, jsme vyzkoušeli základní benzinovou jedna-čtyřku a nejsilnější turbodiesel 1,6 litru (94 kW/128 koní).

Turbodiesel 1,6 je hezky pružný a s vengou dokáže slušně zacvičit. Má ale hodně hrubý hlas, a to i když se zahřeje. Drnčením pak obtěžuje posádku v nízkých i vysokých otáčkách. Automobilka udává kombinovanou spotřebu necelých pět litrů nafty na sto kilometrů.

Benzinová jedna-čtyřka bohatě stačí na běžné ježdění. Živý motor se rád vytáčí. Na dálniční závodění nezákonnými rychlostmi vhodný nebude, pro klidnou jízdu s rodinou - ke které je venga určená - se hodí dobře. Podle tabulek má mít spotřebu 6,2 litrů, do sedmi litrů by se měl klidný řidič vejít bez problémů.

Pro všechny verze bude k mání příplatkový ISG systém (Idle Stop & Go), který vypíná motor při postávání v kolonách a při čekání na zelenou.

Kia Venga

Podvozek je tvrdší a jistý

Jízda s česko-korejskou novinkou je jistá a pohodová. Padne řidiči do ruky po pár kilometrech.

Turbodieselová a benzinová verze mají trochu odlišně nakalibrované podvozky. Při jízdě to ale nepoznáte. Venga má tvrdé odpružení, na českých rozbitých silnicích bude pohodlnější zvolit menší ráfky s pneumatikami s větším profilovým číslem. Základem jsou patnáctipalcová kola, za příplatek můžete mít až sedmnáctipalcová.

V zatáčkách se naklání míň, než byste od MPV s výše položeným těžištěm čekali. Kola umístěná v rozích karoserie se totiž pořádně rozkročila. Řízení je dostatečně přesné a citlivé.

Motory pro Kiu Venga
motor 1,4 CVVT 1,6 CVVT 1,4 CRDi 1,6 CRDi
palivo benzin benzin nafta nafta
objem (ccm) 1396 1591 1396 1582
max. výkon (kW/k) 66/90 92/125 66/90 94/128
max. krouticí moment (Nm) 137 156 220 260
prům. spotřeba (l/100 km) 6,2 6,7 4,7 4,9
max. rychlost (km/h) 168 182 167 185
zrychlení 0-100 km/h (s) 12,8 10,9 14,5 11,1





Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.