Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nové čínské auto s cenou pod 200 tisíc míří na český trh

Exkluzivně   10:24
Čínská novinka DFM Mini se představuje. Obratný malý pracant je v nabídce jako pick-up, čtyřmístné auto nebo třeba dodávka. Redakce Auto.iDNES.cz ozkoušela čínský "miniužitkáč" jako první. V těchto chvílích startuje jeho prodej.

Po prozatím spíše neúspěšném teréňáku CEO přijíždí malá dodávka, nebo chcete-li "lehké užitkové auto". A veze si zajímavou základní cenu pod 200 tisíc bez DPH.

Dodávkovitý charakter má svá specifika. Auto nemusí mít airbagy, nečekáte, že vás v interiéru přivítá kůže nebo ušlechtilé dřevo. Už od pohledu je to hlavně pracant, který odveze skoro tunu nákladu.

Může se hodit

Prodej nových i ojetých užitkových automobilů www.automodul.cz

Zákazníkům se bude líbit odolná konstrukce s nosným rámem a určitě budou slyšet na základní cenu 189 tisíc. Nejdražší model v nabídce vyjde na 250 tisíc. Je však třeba pamatovat na to, že všechny uváděné částky jsou bez DPH. Kromě příznivých cen má lákat také nízkými provozními náklady a levnými náhradními díly.

Nové čínské auto v Česku DFM Mini

Necelé čtyři metry dlouhé DFM Mini je k mání v devíti verzích. Můžete mít malý náklaďáček, čtyřmístný pick-up, velkou dodávku nebo třeba jen základní verzi, na kterou posadíte vlastní nástavbu.

Novinku na českém trhu vyrábí mamutí koncern Dong Feng, který vyrábí pro čínský trh třeba citroëny a peugeoty. Kromě toho vyrábí také auta pod vlastní značkou. "Číňané jsou velmi pružní na změny a plánování nových modelů," říká Miroslav Vejman, který má novou značku na českém trhu na starosti. "Vyrábí rychle a mají zájem o spolupráci."

Jednoduchý, pracovitý

Jednoduché tvary prozrazují zaměření DFM Mini. Na velkou parádu to není, na práci ano.

Uvnitř sedíte nalepení za plochým čelním sklem a opíráte se o tenké, jednoduché dveře. Ven vidíte skvěle díky velkým proskleným plochám i obřím zrcátkům.

Za volantem máte tendence sedět trochu v předklonu. Možná je to ale tím, že sedíte na sedačce uchycené na obří "krabici", které si při nastupování všimnete na první pohled. Není tam jen tak, Když obě sedadla jednoduše odklopíte vzad, dostanete se k motoru.

Ve výbavě nechybí klimatizace (příplatek 10 tisíc), která u všech zkoušených exemplářů opravdu fungovala. A jeden měl dokonce ještě další klimatizaci namontovanou u stropu. Miroslav Vejman, který má ve společnosti Auto Max Czech čínskou značku na starosti, ale říká, že jí prozatím nabízet nebudou. Chtějí nejprve v létě ozkoušet, jak budou obě dvě dohromady fungovat a zda neuberou moc síly motoru.

Nové čínské auto v Česku DFM Mini

Hlavní jsou však přepravní schopnosti malých dodávek. I ta nejmenší naloží paletu, pro tyto účely ale bude lepší zvolit vetší skříňovou verzi, která má křídlové dveře, pod ty zvedací nahoru se nevejde vysokozdvižný vozík "ještěrka".

Mechanika prý odborníkům velmi připomíná starší modely Suzuki. Že by se ale daly používat komponenty z modelu Samurai, kterému jsou motor i nápravy podezřele podobné, je prý spíš nepravděpodobné.

Svižná jízda za pár litrů

Malý litrový motor (přesný objem je 1 012 ccm) je překvapivě živý a točivý. Svižnou jízdu po okreskách zvládá bez problémů. Spojka má velmi příjemný chod a odstupňování převodovky je velmi dlouhé, na pětku se dá jet už nějakých šedesát.

Rozdovádět prázdné auto na okresce na devadesátku je hračka. Dovozce udává "cestovní" rychlost 120 kilometrů v hodině. Miroslav Vejman ale prozrazuje, že se jim DFM Mini podařilo rozohnit až k tachometrovým 145 km/h, ale to už klidnou jízdu rozhodně nepřipomínalo.

Nové čínské auto v Česku DFM Mini

"Průměrnou spotřebu máme z dlouhodobého testování vypozorovanou do šesti litrů benzinu. Při rychlém ježdění na delší vzdálenosti spotřebuje víc," říká Vejman. "Úspornější je ve městě," dodává.

Dong Feng prý údajně postavil i verzi s pohonem všech kol. "Ale nikdo ji zatím neviděl," říká Vejman. Prozrazuje ale, že se chystá také silnější motor. V nabídce je i verze na LPG za padesátitisícový příplatek.

K mání je i varianta jezdící na elektřinu. Ta má ale velmi malý dojezd - asi 50 kilometrů. "Jednáme teď s firmou, která by v Česku montovala do elektromobilů lepší akumulátory, které zvýší dojezd," říká zástupce dovozce.

Minidodávka dokáže být nečekaně obratná a hbitá. Pro jízdu v městských uličkách má hodně elánu i optimální rozměry.

Všechno se ovládá tak trochu silou a máte v autě pocit jako ve starých dodávkách. Jen se nikam "netrefit", opakujete si stále při přesednutí z obestavěného interiéru moderního osobáku.

Nové čínské auto v Česku DFM Mini

K motoru se dostanete, když odklopíte přední sedačky

Nemá posilovač řízení, ale manévrování je docela lehké. Motor máte totiž pod zadkem, a tak vám tolik nezatěžuje přední kola. Poháněna je zadní náprava, což znalcům naznačuje, že v kombinaci s motorem uloženým blízko středu by mohla být s tímhle číňanem i docela legrace jezdit.

Se servisem nebude problém

Novinka, zdá se, nemá moc konkurentů. Na rychlé cestování napříč republikou to není, jeho využití vidí dovozce spíš u malých živnostníků v městských aglomeracích.

"Chceme jich prodat asi 150 v prvním roce, pak 250 až 300 ročně," říká Vejman. "Dodací doba je 3 měsíce. Záruka je dva roky nebo 50 tisíc kilometrů."

"Budeme držet sklad náhradních dílů. Každý prodejce bude mít základní komponenty u sebe," dodává. "Specifické věci se dají jednoduše objednat a z Číny dorazí zásilkovou službou."

Nové čínské auto v Česku DFM Mini

"DFM Mini bude k mání u 27 dealerů po celé České republice," říká Vejman. Firma Auto Max z malinké obce Radíkovice jen pár kilometrů od Hradce Králové už má velké zkušenosti s dovozem odolných ruských terénních automobilů UAZ a dodávek Gazelle. Teď je nově generálním zástupcem Dong Fengu pro Česko.

Dovozce se chlubí tím, že DFM Mini má klasickou plnohodnotnou homologaci. "Už asi měsíc se prodává i v Německu, tam ale každé auto homologují individuálně. Nám trval celý proces schvalování rok," popisuje Miroslav Vejman.

První majitel, který už ´fengem´ jezdí, si ho podle Vejmana velmi chválí. Dělá skvělou reklamu. Neznámé auto budí velký zájem, kdekoliv se objeví.

DFM Mini v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 3 910 x 1 560 x 1 825 x 2 515
provozní/užitečná hmotnost (kg) 948/980
ložná plocha: délka x šířka 2 300 x 1 430
pneumatiky 155 R13
motor zážehový, atmosférický, vodou chlazený čtyřválec, EURO 4
objem (ccm) 1012
max. výkon (kW/k) 38,5/52,4
max. krouticí moment (Nm) 83
kombinovaná spotřeba (l/100 km) 5,8
objem nádrže (l) 40
max. rychlost (km/h) 120
převodovka pětistupňová
přední náprava McPherson, vinuté pružiny
zadní náprava poháněná, tuhá, listové pružiny
karoserie celokovová, na žebřinovém rámu
základní cena (Kč) 189 000 bez DPH
Poznámka: platí pro základní verzi "TRUCK CHASSIS"


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Loni se ve světě poprvé prodalo přes deset milionů elektroaut. V Česku 7 000

ilustrační snímek

VIDEO Ve světě se loni poprvé prodalo více než deset milionů elektromobilů, což znamená meziroční nárůst...

Hotely volají po dobíjecích stanicích, počet hostů v elektromobilech roste

NE GREENWASHINGU! Britská rada pro reklamu (ASA) zakázala značkám BMW a MG...

VIDEO Rozvíjející se elektromobilita je patrná i na spotřebě u dobíjecích stanic. U těch, které v...

Italská vláda chce přilákat automobilky, jedná s Teslou i Číňany

Stylový crossover DR F35 je vylepšenou verzí modelu Chery Tiggo 7 Fly.

Italská vláda v rámci snahy o přilákání další automobilky do země jedná s americkým výrobcem...

Etiopie v elektromobilitě předjela celý svět. Vyhlásila zákaz spalovacích aut

Etiopie nechce otálet, zákaz dovozu vozů se spalovacími motory prosazuje nyní.

Ekonomicky méně rozvinuté země se zpravidla stávají skládkou ojetých vozů ze zemí rozvinutých....

Vysílá Rádio Jerevan? Ne aby se někdo pokusil toto auto okopírovat!

Moderní techniku mají evidentně evokovat světlomety a koncová světla tohoto...

VIDEO Nový papírový model z „ábíčka“? Ne, to je návrh nového ruského auta, který zaregistroval tamní...

Český patent může změnit budoucnost vodíkové dopravy

Vodíková Honda FCX Clarity

VIDEO Díky patentu českého vědce může výroba součástek pro vodíkové elektromobily vyžadovat až desetkrát...

Průšvih německých automobilek. Elektromobilita nevychází a tržní podíl padá

Předprodukční prototyp elektromobilu Volkswagen ID.4 v Praze

Německý automobilový průmysl má vážné problémy s přechodem na elektromobilitu. Tamní automobilky...

  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...