Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové crashtesty: Honda Civic na maximum nedosáhla

aktualizováno 
Čtyři hvězdičky z pěti možných pro Hondu Civic a vůz Kia Carnival, tedy něco jako dvojka ve škole. Zato na jedničku v posledních nezávislých crashtestech obstál třetí účastník zkoušek, Lexus IS. Tak dopadlo nejposlednější kolo nárazových testů EuroNCAP.

Lexus IS - Lexus IS - boční náraz simuluje střet se stromem nebo sloupem | foto: EuroNCAP

Honda při čelním nárazu ztratila body za ochranu horních částí dolních končetin řidiče. Na vině je přílišný tlak od palubní desky a pohyb plynového pedálu při zkoušeném nárazu v rychlosti 64 km/h.

Kia Carnival zase ohrozila řidiče pedálem brzdy, rovněž palubní deskou a pohybem částí z motorového prostoru.

Nárazový test luxusního Lexusu IS dokázal přínos kolenních airbagů, kterými japonská automobilka chrání řidiče. Při zkoušeném nárazu zabránily poranění jeho kolen a stehen.

Druhá část testů EuroNCAP se vždy zaměří na bezpečnost dětí v sedačkách. Honda i Lexus uspěly se čtyřmi získanými hvězdičkami z maximálních pěti, Kia se musela spokojit se třemi.

Korejská Kia Carnival získala nejhorší vysvědčení v poslední třetí fázi testů, která  sleduje, jak dopadne střet zkoušených aut s chodci. Dosáhla jen na jednu hvězdičku. Lexus získal dvě hvězdičky a kulatá příď hondy zajistila modelu Civic dokonce tři hvězdičky z maximálních čtyř.

HONDA CIVIC

Crashtest Hondy CivicCrashtest Hondy Civic Crashtest Hondy CivicCrashtest Hondy Civic



ochrana posádky: 4/5
ochrana chodců: 3/4
ochrana dětí v doporučené sedačce: 4/5

KIA CARNIVAL

Kia CarnivalKia Carnival Kia CarnivalKia Carnival



ochrana posádky: 4/5
ochrana chodců: 1/4
ochrana dětí v doporučené sedačce: 4/5

LEXUS IS

Lexus ISLexus ISLexus ISLexus IS


ochrana posádky: 5/5
ochrana chodců: 2/4
ochrana dětí v doporučené sedačce: 3/5

popisek NEPŘEHLÉDNĚTE VIDEO
CRASHTESTY ŠKODOVEK NA VLASTNÍ OČI 

Autoři:


Témata: Civic, zkouška, Honda, Kia, Lexus


Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.