Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové "éčko" od mercedesu je na světě

  18:49aktualizováno  18:49
Na mezinárodní autosalon v Bruselu vsadili šéfové Mercedes-Benz při představování nástupce třídy E. Limuzína spatřila světlo světa po čtyřech letech vývoje, který spolykal dvě miliardy eur. Nové "éčko" navazuje na předchůdce z roku 1995, který slavil s 1,4 milionem vyrobených kusů obrovský úspěch.

Automobil plně designově zapadající do stylu současných Mercedesů podle prohlášení výrobce prý nastaví nové standardy v oblasti bezpečnosti, komfortu i jízdních vlastností. Nový vůz navazuje na tehdy převratný design předních světlometů, který rozčeřil konzervativní vody Mercedesu. Nechybí tedy oválné světlomety s čirou optikou, které jsou však skloněny pod úhlem masky. Tvůrci auta se snažili dát limuzíně sportovní střih, čemuž přizpůsobili i zadní svítilny.

"Éčko", které by mělo zaplňovat showroomy autosalonů v průběhu března, bude zpočátku vybaveno pěti motory. Zákazníci budou moci vybírat z dvou šestiválcových benzínových jednotek, dieselů a jednoho "manažerského" osmiválce.

Výkon zážehových agregátů se bude pohybovat v rozmezí od 130 do 225 kilowatt, dva naftové turbodiesely CDI nabídnou maximálně 110 (150 koní) a 130 kW (177 koní). U většiny modelů slibují zástupci Mercedesu nižší spotřebu. Ta by měla klesnout v porovnání se současnou E-třídou v průměru o 0,9 litru na 100 km. Benzinové jednotky V6 a V8 s objemy 2,4 a 5,0 litru jsou vybaveny tříventilovou technikou s dvěma zapalovacími svíčkami na každý válec (úspora paliva, nižší emise). Manažerský pětilitr je z limmuzíny S500, dosahuje neuvěřitelného výkonu 225 kW (306 koní).

I nejnovější Mercedes, jak je u této značky obvyklé, bude k dostání se třemi stupni výbav: Classic, Elegance a Avantgarde. Již v základu (Classic) je standardem rádio, automatická klimatizace, hliníková kola, nový brzdný systém SBC (Sensotronic Brake Control) a samozřejmě další bezpečnostní prvky.

Bruselský autosalon, kde bude Mercedes-Benz E hlavní atrakcí, se pro veřejnost otevřel 17. ledna a trval deset dní. Letošním ročníkem slaví sté výročí konání a tak organizátoři připravili několik speciálních akcí pro zdůraznění dlouhé tradice. V hale královny Astrid návštěvníky přivítá výstava "1902 - 2002", která poukazuje na zlomové okamžiky jednotlivých ročníků. Na stejném místě se budou konat i četné přednášky a diskuse vztahující se nejen k současnému směřování automobilového průmyslu. Pořadatelé také vydali speciální album, které bude možné v limitované sérii koupit pouze v bruselském výstavním prostoru.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.