Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové fáro pro Batmana: Maybach Exelero jezdí 351 km/h

  15:13aktualizováno  15:13
Strašidelné auto, ve kterém Batmanovi neunikne žádný padouch. Rychlé, silné, majestátní, nepřehlédnutelné - až bude oblíbený hrdina měnit svůj vozový park, nikam jinam než k Maybachu nezamíří. Jediný exemplář exelera na světe má ale prozatím jiný mnohem přízemnější úkol: propagovat pneumatiky.

Maybach není úplně nejobvyklejší značkou na silnicích.

Gigantické kupé exelero je ale opravdovým unikátem.

Autosochu vytvořili ve spolupráci designéři italské designérské kanceláře Stola a studenti a profesoři z Pforzheimské polytechniky. Temný speciál, který každého dojede, předjede a ohromí, má na trh uvést novou řadu sportovních pneumatik značky Fulda.

Volba nepadla na automobilovou aristokracii jménem Maybach náhodou. Už v 30. letech používala německá pneumatikářská firma pro testování svých gum Maybach SW 38. O 66 let později měl za úkol Maybach Exelero pokořit rychlost 350 kilometrů v hodině. 

Maybach Exelero v číslech

Motor

vidlicový dvanáctiválec, svírající úhel 60 stupňů

Objem

5908 ccm

Max. výkon

515 kW / 700 koní při 5000 ot./min

Max. kroutící moment

1020 při 2500 ot./min

Délka

5890 mm

Šířka

2140 mm

Výška

1390 mm

Rozvor

3390 mm

Pohotovostní hmotnost

2660 kg

Maximální hmotnost

2960 kg

Pneumatiky

315/25 ZR 23

Brzdy

kotoučové s vnitřním chlazením, vpředu: průměr - 376 mm, dva čtyřpístkové třmeny na disk; vzadu: průměr - 355 mm, jeden čtyřpístkový třmen na disk

Maximální rychlost

351,45 km/h

Zrychlení 0-100 km/h

4,4 s

Umírněnost se nenosí
Všechno na autě je velké, výrazné a dávající na odiv majestát. Auto je hrozitánsky rychlé už na pohled, a což teprve, když krouží po okruhu Nardo. To se téměř šestimetrová bestie rozdovádí na neuvěřitelných 351,45 kilometrů v hodině. Jak pak 2660 kilogramů těžké auto hnané 700 koňskými silami brzdí, ví opravdu jen Batman a jeho nadpozemské schopnosti.

Gotika v pohybu
Auto retro proporcí a hi-tech detailů má za úkol posílat diváky "do kolen". A obří míry 5,89 x 2,14 x 1,39 x 3,39 m (délka x šířka x výška x rozvor) a gotické tvary to zvládají i z pouhých fotografií. Blyštivý kov a chrom, kam oko pohlédne a černočerný lak, kola, za která se nestydí ani lokomotivy, mříž chladiče jak brána do pekla...

Bohové se zlobí
Dvanáct válců a v nich 5,9 litru místo pro 700 hlavé stádo (515 kW). Jako bič ho pobízejí k úprku dvě hvízdající turbodmychadla, koně tak dávají to nejlepší při 5000 otáčkách. Sebevědomí inženýrům Fuldy rozhodně nechybí, co musí s jejich pneumatikami provádět 1020 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu od 2500 ot./min ale přesahuje meze představivosti.

Interiér se nese v přeci jen trochu umírněnějším duchu. Ďábelské svezení naznačuje rudá kůže, oživující (jak jinak než) černě vyvedený vnitřek vozu, oči přitahují anatomická sedadla s pětibodovými pásy. Sportovního ducha dotvářejí výplně z uhlíkového materiálu. Mezi řidičem a spolujezdcem se rozpíná tunel, samozřejmě patřičně mohutný, ze kterého vyrůstá středový panel s navigací, klimatizací apod.

Jednou a dost
Jeden jediný exemplář exelera se bude jako černý přízrak zjevovat na autosalonech, výstavách a reklamních akcích gumárenské společnosti.

Batman má o čem snít...

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Maybach Exelero existuje v jediném exempláři. Jezdí přes 351 kilometrů v hodině

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.