Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Ferrari F60 America si nekoupíte. Vyprodáno ještě před premiérou

  12:04aktualizováno  12:04
Ferrari vzalo model F12 a uřízlo mu střechu. Novinka se jmenuje F60 a je určená jenom pro USA. Navíc bude vyrobeno jen deset aut a všechna byla zamluvená ještě před premiérou. Cena v přepočtu přes 50 milionů korun rozhodně nebyla pro zájemce překážkou.

Ferrari F60America | foto: Ferrari

Nové ferrari se nejmenuje F60 a America jen tak. Především je určené jen pro americký trh, proto America. Důvodem této geografické výjimečnosti je výročí působení značky na trhu USA, proto F60. Novinka se veřejnosti představila v Beverly Hills, kde možná žije většina budoucích majitelů.

Fotogalerie

F60 America není zcela novým modelem v pravém slova smyslu. Je to roadster vytvořený z modelu F12 (více zde). Výrobce odstranil střechu a přidal za dvě místa masivní ochranné oblouky, které jsou protažené výrazně dozadu. Zajímavostí je, že přední část ochranných oblouků je potažena kůží. Podobný roadster již Ferrari z modelu F12 vytvořilo, specialita F12 TRS má ale záď za kabinou řešenou trochu jinak.

Oproti Ferrari F12 má novinka několik pozměněných prvků karoserie, odstraněnou střechu nepočítaje. Výrobce upravil přední i zadní nárazníky, pohrál si i s designem boků, takže F60 má trochu jiný profil bočních prolisů. Exkluzivnější je interiér barevně rozdělený mezi červenou polovinu řidiče a černou spolujezdce. To, že je model určený jen pro zájemce z Ameriky, ukazují vyšité vlajky v úzkých pruzích na obou sedadlech. Části přístrojového panelu a výplně dveří jsou kompozitové. Nechybí logo výročí působení v USA, jedno je v interiéru na středovém tunelu, čtyři další na kolech.

Ferrari F60America

Otevřená kabina se dobře uplatní v suchých a teplých oblastech jihozápadní části USA. K autu sice majitelé dostanou plátěnou střechu, ale je to opravdu nouzové řešení. Střecha se totiž nasazuje ručně, žádné ovládání elektromotory, jak to dnes bývá obvyklé, nedostala. Navíc ji lze použít jen do rychlosti 120 kilometrů za hodinu. Pro běžný americký provoz to moc vadit nebude. Navíc je pravděpodobné, že výjimečné F60 skončí spíš ve sbírkách v klimatizovaných garážích, takže střechu majitelé vůbec řešit nebudou.

Což by ale byla škoda, protože dynamika auta je vynikající. Sice se tady od dárcovského modelu F12 nezměnilo, ale dvanáctiválec objemu 6,3 litru o výkonu 544 kW a maximu točivého momentu 690 Nm pro velmi dynamickou jízdu rozhodně stačí. Poháněná jsou zadní kola přes sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku. Na stovku auto zrychlí za 3,1 sekundy, maximální rychlost výrobce neuvádí.

Model F60 America by měl být předzvěstí nové strategie Ferrari, kdy bude automobilka častěji nabízet speciální limitované série, primárně určené pro sběratele. Ceny budou podobně jako v případě tohoto modelu astronomické, násobné oproti základním modelům značky. Je to jedna z posledních strategií, kterou nadiktoval Ferrari odcházející šéf Luca di Montezemolo.

Ferrari F60America

Ferrari totiž čeká velké střídání. Luca di Montezemolo končí za kormidlem Ferrari, odchází na vrcholu, automobilka vydělává rekordní sumy a jeho sázka na exkluzivitu zjevně funguje. Ferrari pod jeho vedením nešlo do masové produkce, ročně vyrobí jen 7 000 aut. Za odchodem stojí Sergio Marchionne, šéf Fiatu, který o odchodu di Montezemola přesvědčil majitele firmy rodinu Agnelliů.

Marchionne udělal z Fiatu, pod který patří i Ferrari, velkou a relativně úspěšnou světovou firmu. Chryslery a Dodge, které Fiat získal před pár lety za velké americké automobilové krize, byly to trefou do černého. Alfa Romeo ohlásila na příští rok „restart“ a Lancii fakticky Fiat odepsal. I proto překvapuje, že končí právě di Montezemolo z veleúspěšného Ferrari.

Autor:




Nejčtenější

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Fiamma Breschi
Čtení pro ženy: Enzo Ferrari dobýval svou životní lásku 30 let. Marně

Získal snad všechno, co si umanul, jen ženu svého srdce nikdy nedobyl. Dáma jménem Fiamma Breschi byla jednou z osobností v pozadí Scuderie Ferrari Formule 1....  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Opel Zafira 2.0 CDTi/7...
Opel Zafira 2.0 CDTi/7...

r.v. 2015, naj. 48 000 km, diesel
409 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.