Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Paříži je nové enzo. Karbonového superferrari však dorazil jen kus

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - U sériových modelů konstruktéři Ferrari stoprocentně věří hliníku. Nové enzo však bude mít šasi z uhlíkových vláken. Zatím se mu říká Ferrari F70 a už se ví, že o pohon se postará hybridní soustrojí.

Už je to dlouho, co Ferrari představilo poslední superauto. Takové, které se stane legendou. Jako je třeba F40, která letos slaví čtvrt století (vyrábělo se v letech 1987 až 1992). Poslední bylo Enzo, které se představilo přesně před deseti lety na autosalonu v Paříži.

Jeho pokračovatel by se tedy měl představit ještě letos, aby to stihl na kulatiny. Na pařížském stánku maranelleské automobilky tak byl klid jen zdánlivě. Všímavý návštěvník musel proniknout přes obligátní zábradlí, bodyguardy a prozkoumat celou rudou expozici.

A našel. Na čestném místě, v jakési kapličce, je schovaný kus nového supersportu, o kterém se už dlouho mluví a po internetu kolují jeho zamaskované fotky. Ferrari se pochlubilo rámem kabiny a před několika hodinami i obrázkem pohledu do motorového prostoru.

Nový karbonový prostorový rám kabiny chystaného superferrari F70

"Pro sériová auta se karbon nehodí. Aby měl takové vlastnosti jaké požadujeme, je třeba ruční výroba. Což je příliš nákladné a pomalé," zní oficiální stanovisko z Maranella. Supersport, který vznikne v omezeném počtu kusů, ale být karbonový musí. Už proto, že karbonové bylo i enzo.

Monokok kabiny je tak celý vyrobený z uhlíkových vláken. Novému Ferrari se zatím říká F70 podle toho, že konstruktéři srazili hmotnost tohoto velkého karbonového dílu na pouhých 70 kilogramů. V porovnání s mytickým enzem je rám o 20 procent lehčí. Torzní tuhost je ale vyšší o 27 a ohybová o 22 procent. Celé auto má vážit pod 1400 kilogramů.

Rám používá čtyři druhy karbonu. Celý je vyrobený ručně a pak upečený v autoklávu (pec s řízenou teplotou a tlakem). Například v oblasti dveří a dalších míst, která jsou nejvíc ohrožena v případě nehody, je použit ultrapevný materiál T1000, jenž se používá na čumáky speciálů pro F1. Spodek chystaného superferrari zase bude krýt kevlar.

Monokok vyvíjeli konstruktéři ve spolupráci s kolegy ze Scuderie Ferrari, stáje F1. Ruku k dílu přidal i Rory Byrne, tvůrce několika mistrovských speciálů z rudé maranellské stáje.

Šéf značky Luca Cordero di Montezemolo o novém superferrari na tiskové konferenci moc neprozradil. O novince se ví, že bude mít hybridní pohon, ve kterém bude famózní dvanáctiválec značky doplňovat elektromotor v systému Hy-Kers. Potvrzuje to i nový oficiální obrázek, který nabízí pohled do motorového prostoru. Kromě tradičních komponent jsou v něm vidět tlusté kabely vysokonapěťového systému. Více o systému Hy-Kers čtěte ZDE

Nový karbonový prostorový rám kabiny chystaného superferrari F70. Pohled do

Podle neoficiálních zpráv má dvanáctiválec, který bude uložený za zády posádky, objem 7,3 litru. Půjde o evoluci nového o litr menšího motoru, který využívají sériové modely FF a letošní novinka F12 berlinetta. Motor má mít výkon asi 800 koní. K němu se přidá dalších 120 elektromotoru. Sílu bude přenášet na zadní kola automatická dvouspojková převodovka.

Fotogalerie

První hybridní ferrari všech dob má mít maximální rychlost 355 km/h. Z nuly na stovku zvládne zrychlit za 3,5 sekundy.

Pozorný nizozemský autoblog.nl odhalil přímo na oficiálních fotkách stánku Ferrari na obhlídce Rona Dennise, bývalého šéfa (dnes předsedu představenstva) konkurenčního McLarenu.

Rory Byrne s novým karbonovým prostorovým rámem kabiny chystaného superferrari

Rory Byrne s novým karbonovým prostorovým rámem kabiny chystaného superferrari F70. Pán s prošedivělými skráněmi, který stojí úplně vpravo, je Ron Dennis, předseda představenstva konkurenčního McLarenu.

Britská značka chystá konkurenční projekt hypersportu, který označuje jako P1. Stojí za pozornost, že také mclaren dostane hybridní systém využívající setrvačník (systém Kers). A do třetice nesmí chybět Porsche se svým hybridním, na stejném principu pracujícím speciálem 918 Spyder. K využívání této technologie nutí výrobce stále přísnější emisní předpisy. Více o systému KERS čtěte zde





Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.