Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Fordy C-Max: sportovní rodinný stěhovák může mít i „šoupačky“

aktualizováno 
C-Max a jeho o dvacet centimetrů větší dvojče Grand C-Max přichází na český trh nahradit jedinou karosářskou variantu oblíbeného rodinného fordu. Po sedmi letech tak fordisté mohou přesednout do zcela odlišného vozu. Designově i technicky.

U prodloužené verze si poprvé v historii značky kupujete osobní vůz s posuvnými dveřmi. Výhodou, kterou stěhovavý český řidič ocení, je pohodlný přístup k zadním sedadlům. Lépe se vám bude nastupovat, usazovat dítě do dětské sedačky nebo vykládat zavazadla. Díky vyššímu posezu se nemusíte tolik ohýbat a nerozčílí vás ani menší boční odstup od vedle zaparkovaného auta.

Může se hodit

Objevte dravost vozů Ford C-MAX na obřím online portálu v ČR
www.automodul.cz

Kdo si připlatí, dostane ke "grandu" třetí řadu sedadel a bez problémů převeze 7 lidí. Speciální mechanismus sklápění sedadel v druhé řadě navíc umožňuje jednoduše složit prostřední sedadlo pod jedno z krajních, a vytvořit tak uličku pro přístup dozadu. Do poslední řady pak projdete pohodlně středem a nemusíte ani sklápět sedadla.

Ford C-MAX

Celkově se interiér se starým modelem C-Maxu vizuálně v ničem neshoduje a působí výrazně sportovnějším dojmem. Na první pohled zaujme masivní palubní deska s bleděmodře podsvícenou přístrojovou. Pracoviště řidiče působí sympaticky.

Volant padne do ruky, řadící páka je hezky po ruce, dráhy jednotlivých rychlostních stupňů jsou akorát, rychlosti přesně zapadají. Po pár kilometrech máte dojem, že s autem jezdíte odjakživa. Odstín Crystal Blue, kterým je vše uvnitř podsvíceno, je příjemný na oči. Číslice a ikonky ovládacích prvků jsou dobře čitelné.

Stavitelé nového variabilního fordu si zakládají na novém audiosystému od Sony. Dobře hraje i vypadá, ale ovládací tlačítka jsou hodně malá. Navíc se musíte naučit jeho vcelku složité ovládání.

Dravý podvozek

Obě karosářské varianty jsme otestovali na klikatých silnicích jižní Francie. Překvapením bylo, s jakou jistotou se chová zejména klasický C-Max v prudkých zatáčkách. Vůbec nemáte pocit, že řídíte auto této kategorie.

Ford Grand C-Max

Ford Grand C-Max

Ford C-Max

Ford C-Max

Tvrdší naladění podvozku je perfektní. Auto se i při své výšce prakticky nenaklání. Brzdy do značné míry eliminují strach z vyšší hmotnosti, a tak se dá s tímhle malým MPVčkem jet opravdu rychle. Vše podtrhuje neutrální chování a jistota, že než to přeženete, auto jede opravdu tam, kam zatočíte volantem. U delší verze je více znát delší rozvor i hmotnost. Normální uživatel ale nehodlá s rodinným sedmimístným autem závodit. Jediným minusem z pohledu řidiče je poměrně malý rejd.

Co koupit pod kapotu

Při prvním seznámení měly C-Maxy skoro to nejsilnější, co je pro nový ford k mání: 150koňovou benzinovou jednašestku s turbem označenou EcoBoost SCTi 1,6 l a nejvýkonnější dvoulitrový turbodiesel Duratorq TDCi se 163 koňmi.

V ceníku je ještě atmosférická benzinová jedna-šestka, ve dvou výkonových provedeních (105 a 125 koní). Turbodiesely jsou k mání ještě další dva: 115 a 140koňový dvoulitr a 95 a 115koňová 1,6.

Nejsilnější C-Max táhne 182 koní přeplňované 1,6, která pije benzin. Šestistupňový dvouspojkový automat je k mání jen pro některé diesely.

Shodou okolností byl stopadesátikoňový benziňák v kratším modelu, a tak jen podtrhoval sportovní ambice značky. Ochotně se vytáčel, v širokém pásmu otáček neúnavně zabíral a ještě k tomu příjemně vrněl.

U těžšího dieselu byla výrazná prodleva na plynový pedál. Emisní normy jsou tvrdé, a tak než elektronika spočítá, jak s kouřem naloží, trvá dvě, tři vteřiny, než motor začne naplno táhnout. Záleží na spoustě okolností, ale benzínová verze prostě jede hned (i díky turbodmychadlu s nízkou setrvačností). Celkově jsme nabyli dojmu, že "oturbený benzin" se pro C-Maxe hodí lépe.

Ford Grańd C-MaxFord Grańd C-Max

Je tišší, lehčí, o poznání méně složitý a hlavně poslušnější. I při razantní jízdě v horských serpentinách, kde střídáte dvojku s trojkou a pořád plný plyn, jel benziňák za velmi slušných 9,2 litrů na sto. Nafťák v delším "grandu" zvládl stejnou trasu za 7,9.

Tak malý rozdíl je překvapením. Když připočteme lepší ochotu benziňáku reagovat na povely řidiče, je rozhodnuto. Otázkou zůstává, jak se bude chovat v plně naložením sedmimístném autě.

U českého řidiče rozhoduje také pořizovací cena. Nejlevnější C-Max startuje na 449 700 korunách a hned do začátku dostal akční slevu. Seženete jej za necelých 400 tisíc.

Za "granda" se připlácí 20 tisíc u chudší výbavy a jen osm u vyšší. Nejdražší "dlouhý" C-Max s dvoulitrovým turbodieselem (163 k), dvouspojkovou převodovkou a ve vyšší ze dvou nabízených výbav je za 719 100 korun, po slevě za 639 900 korun.

To je slušná cena. Kupujete si prostorný rodinný vůz s atraktivním designem a výbornými jízdními vlastnostmi. Ty vám ale může do značné míry utajit základní atmosférická jednašestka, se kterou je nejlevnější verze spojena. Ta s autem mnoho necvičí a každý pokus o svižnější jízdu vykupuje vysokou spotřebou.

Autor:




Nejčtenější

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
Šetřivé dacie jsou hit Evropy, mají novou tvář a nový tříválcový litr

Bonusem k výplatě v podobě fajnového služebního auta vám můžou namlouvat, že patříte k lepší společnosti. Ano, dobře se máte, ale realitou české rodiny je auto...  celý článek

02 Malé městské štiky ale mají rozhodně co nabídnout, ve městě se s nimi skvěle...
FOTOTEST: Kolíňat jsou tři miliony, postavili jsme novou toyotu proti staré

V Kolíně vyrobí v těchto dnech třímilionté mrně. Z trojice Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo tato čest připadne na model japonské značky. Automobilovou...  celý článek

Kia Optima
Kia Optima je korejský passat: malý diesel bohatě stačí

Optima je zhmotnění progrese korejské značky, před patnácti lety byla její jedinou výhodou cena, dnes je rovnoprávným konkurentem mainstreamu. A právě optima...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.