Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Český hyundai má novou tvář a benziňák s turbem

aktualizováno 
Hyundai i30 se po třech letech dočkal faceliftu. Korejská značka představuje také třídveřové provedení malého modelu i20, říkají mu kupé.

Hyundai i30 | foto: Hyundai

Novou tvář a další změny a vylepšení ladila korejská značka i na českých silnicích, maskované prototypy byly k vidění na různých koncích republiky.

Faceliftovaná i30, kterou Hyundai vyrábí ve slezských Nošovicích, se představuje také s benzinovým turbomotorem s výkonem 186 koní (137 kW).

V půlce kariéry přebírá druhá generace modelu tvář velkého SUV Santa Fe. Inspiruje se v něm obří maska chladiče a designéři přepracovali i světla a nárazníky. Vzhled oživují tradiční změny prováděné při faceliftech: nové barvy laků a tvarování ráfků kol.

Hyundai i30

Změna se udála i pod kapotou. Do nabídky pětidveřového provedení se dostává čtyřválcová benzinová jedna-šestka s přeplňováním, 186 koní rozjede i30 na 219 km/h a start na stovku zvládne za osm sekund. Pátý motor v nabídce je spřažený s šestistupňovou manuální převodovkou. Stejný motor už zná bláznivě tvarované kupátko veloster, které už však Hyundai pro nezájem zákazníků stáhl z české nabídky.

Nejdravější provedení i30 dostane osmnáctipalcová kola, sportovně naladěný podvozek a řízení. Podvozek ladili na slavném okruhu Nürburgring, kde má Hyundai jedno z vývojových center.

Zvenku bude k poznání podle originálního černého laku oživeného rudými prvky, spojlerem na víku kufru, chromovanou koncovkou výfuku a podle doplňků interiéru. Posílená je také brzdová soustava (300mm větrané kotouče vepředu, 284mm vzadu).

Hyundai i30

Model i30 s novým turbomotorem má v koncernu Hyundai-Kia příbuzného jménem Kia Cee´d GT, ale ten je výkonnější, když ze stejného motoru dostávají motoráři Kie 204 koní (150 kW). To naznačuje, že by se mělo časem představit ještě výkonnější provedení i30 v rámci nové řady sportovních derivátů značky, které ponesou označení „N“.

V nabídce motorů i30 se odehrála ještě změna na místě základní motorizace. Stokoňovou benzinovou 1,4 nahradili úplně novým motorem, ovšem se stejným objemem a výkonem. Další parametry nejsou známé. V nabídce benziňáků zůstává také stodvacetikoňová atmosferická šestnáctistovka. Dieselová 1,6 je k mání ve výkonových verzích se 110 a 136 koňmi, v obou případech má točivý moment 280 Nm. Silnější benziňák může dostat měničový automat, turbodiesely dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovku, v jejím případě mají nafťáky o 20 kroutících newtonmetrů víc.

Fotogalerie

Vývojáři lehce dolaďovali vyvážení podvozku, faceliftovaná i30 má mít lepší odhlučnění interiéru a mělo by být lepší dosud kritizované necitlivé řízení. V novém provedení má být přesnější.

Do prodeje dorazí občerstvený Hyundai i30 ve třídveřovém, pětidveřovém i kombiprovedení v roce 2015, snad po představení na autosalonu v Ženevě.

Hyundai i20 Coupé

Třídveřovou verzi i20 označuje Hyundai jako kupé. Nová generace, která před nedávnem vstoupila do prodeje v pětidveřovém provedení, je jako třídveřová sportovněji tvarovaná, má nižší střechu a jiný sklon všech sloupků. Oproti pětidveřovému provedení je nová verze o kousíček delší a nižší (4 045 mm vs. 3 985 mm a 1 449 vs. 1 505 mm), rozvor (2 570 mm) a šířka (1 449 mm) zůstaly beze změn. Kufr s objemem 336 litrů je dokonce o deset litrů větší než u pětidveřové i20.

Hyundai i20 Coupé

Kromě nově tvarovaných blatníků, spojleru a dalších prvků přijede nové provedení se speciálním oranžovým lakováním a sedmnáctipalcovými ráfky.

Pro začátek bude na výběr ze čtyř motorů: benzinových 1,2 (84 k, 122 Nm) a 1,4 (100 k, 134 Nm) a naftových 1,1 (75 k, 180 Nm) a 1,4 (90 k, 240 Nm), všechny s manuálem. U prvního motoru pětistupňovým, u ostatních šestistupňovým. Na příští rok se chystá ještě přeplňovaný litrový benzinový tříválec.

Hyundai i20 Coupé se má také představit v Ženevě, výroba bude probíhat v tureckém Izmitu.



Témata: Hyundai, Hyundai I30, Kia


Hlavní zprávy

BMW X3 xDrive30d 2011 ·...
BMW X3 xDrive30d 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 61 729 km, diesel
700 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.