Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Český hyundai má novou tvář a benziňák s turbem

aktualizováno 
Hyundai i30 se po třech letech dočkal faceliftu. Korejská značka představuje také třídveřové provedení malého modelu i20, říkají mu kupé.

Hyundai i30 | foto: Hyundai

Novou tvář a další změny a vylepšení ladila korejská značka i na českých silnicích, maskované prototypy byly k vidění na různých koncích republiky.

Faceliftovaná i30, kterou Hyundai vyrábí ve slezských Nošovicích, se představuje také s benzinovým turbomotorem s výkonem 186 koní (137 kW).

V půlce kariéry přebírá druhá generace modelu tvář velkého SUV Santa Fe. Inspiruje se v něm obří maska chladiče a designéři přepracovali i světla a nárazníky. Vzhled oživují tradiční změny prováděné při faceliftech: nové barvy laků a tvarování ráfků kol.

Hyundai i30

Změna se udála i pod kapotou. Do nabídky pětidveřového provedení se dostává čtyřválcová benzinová jedna-šestka s přeplňováním, 186 koní rozjede i30 na 219 km/h a start na stovku zvládne za osm sekund. Pátý motor v nabídce je spřažený s šestistupňovou manuální převodovkou. Stejný motor už zná bláznivě tvarované kupátko veloster, které už však Hyundai pro nezájem zákazníků stáhl z české nabídky.

Nejdravější provedení i30 dostane osmnáctipalcová kola, sportovně naladěný podvozek a řízení. Podvozek ladili na slavném okruhu Nürburgring, kde má Hyundai jedno z vývojových center.

Zvenku bude k poznání podle originálního černého laku oživeného rudými prvky, spojlerem na víku kufru, chromovanou koncovkou výfuku a podle doplňků interiéru. Posílená je také brzdová soustava (300mm větrané kotouče vepředu, 284mm vzadu).

Hyundai i30

Model i30 s novým turbomotorem má v koncernu Hyundai-Kia příbuzného jménem Kia Cee´d GT, ale ten je výkonnější, když ze stejného motoru dostávají motoráři Kie 204 koní (150 kW). To naznačuje, že by se mělo časem představit ještě výkonnější provedení i30 v rámci nové řady sportovních derivátů značky, které ponesou označení „N“.

V nabídce motorů i30 se odehrála ještě změna na místě základní motorizace. Stokoňovou benzinovou 1,4 nahradili úplně novým motorem, ovšem se stejným objemem a výkonem. Další parametry nejsou známé. V nabídce benziňáků zůstává také stodvacetikoňová atmosferická šestnáctistovka. Dieselová 1,6 je k mání ve výkonových verzích se 110 a 136 koňmi, v obou případech má točivý moment 280 Nm. Silnější benziňák může dostat měničový automat, turbodiesely dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovku, v jejím případě mají nafťáky o 20 kroutících newtonmetrů víc.

Fotogalerie

Vývojáři lehce dolaďovali vyvážení podvozku, faceliftovaná i30 má mít lepší odhlučnění interiéru a mělo by být lepší dosud kritizované necitlivé řízení. V novém provedení má být přesnější.

Do prodeje dorazí občerstvený Hyundai i30 ve třídveřovém, pětidveřovém i kombiprovedení v roce 2015, snad po představení na autosalonu v Ženevě.

Hyundai i20 Coupé

Třídveřovou verzi i20 označuje Hyundai jako kupé. Nová generace, která před nedávnem vstoupila do prodeje v pětidveřovém provedení, je jako třídveřová sportovněji tvarovaná, má nižší střechu a jiný sklon všech sloupků. Oproti pětidveřovému provedení je nová verze o kousíček delší a nižší (4 045 mm vs. 3 985 mm a 1 449 vs. 1 505 mm), rozvor (2 570 mm) a šířka (1 449 mm) zůstaly beze změn. Kufr s objemem 336 litrů je dokonce o deset litrů větší než u pětidveřové i20.

Hyundai i20 Coupé

Kromě nově tvarovaných blatníků, spojleru a dalších prvků přijede nové provedení se speciálním oranžovým lakováním a sedmnáctipalcovými ráfky.

Pro začátek bude na výběr ze čtyř motorů: benzinových 1,2 (84 k, 122 Nm) a 1,4 (100 k, 134 Nm) a naftových 1,1 (75 k, 180 Nm) a 1,4 (90 k, 240 Nm), všechny s manuálem. U prvního motoru pětistupňovým, u ostatních šestistupňovým. Na příští rok se chystá ještě přeplňovaný litrový benzinový tříválec.

Hyundai i20 Coupé se má také představit v Ženevě, výroba bude probíhat v tureckém Izmitu.



Témata: Hyundai, Hyundai I30, Kia




Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Porsche Macan Turbo
Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový...  celý článek

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.