Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Snový kombík Mercedes CLS Shooting brake vzdává hold astonům

  0:29aktualizováno  0:29
Mercedes, to nemusí být jen důstojná limuzína anebo uhlazený roadster. Značka, kterou vnímáme jako tu z tradičnějších, představila odvážné kombi CLS Shooting Brake.

Mercedes CLS Shooting Brake | foto: Daimler

Průkopnických kroků se Mercedes rozhodně nebojí, před lety znovuobjevil pro automobilový svět čtyřdveřové kupé s modelem CLS. A právě ten, který už brázdí silnice v druhé generaci, dostal další zajímavou karosářskou verzi. Po ladné čtyřdveřové limuzíně s tvary kupé tu je stylový kombík ve stylu Shooting Brake. Vymysleli ho v Anglii, tak musel mít premiéru právě v ostrovním království.

Mercedes CLS Shooting Brake

Poprvé ho ukázali v plné parádě v Goodwoodu, kde se o uplynulém víkendu konal tradiční festival rychlosti. 

Courtesy of Aston Martin

Se svým aston martinem byl sir David Brown nadmíru spokojený. Jednu nectnost ale jeho DB5 přeci jen měl, byl mu příliš těsný pro potřebné lovecké nádobíčko a psy, když vyrážel s přáteli na lov lišek. Čtyřnozí stopaři navíc ohryzávali kožené čalounění sedadel.

Psal se rok 1965 a sir Brown, který automobilku Aston Martin koupil v roce 1947 na základě inzerátu uveřejněného v Timesech, svolal vedení automobilky. Na schůzku přišel se svým labradorem, nechal ho vyskočit na jednací stůl a řekl: "Postavte mi něco, do čeho se vejde." Když Shootihg Brake viděli ostatní zákazníci, zatoužili po něm také.

Aston Martin DB6 Shooting Brake

Aston Martin DB6 Shooting Brake

Že má Aston Martin na stylové "lovecké" kombíky vlastně takový nepsaný patent, uznává i Mercedes. Když svůj shooting brake představoval, neváhal před moderní bílý pavilon zaparkovat hned dva klasické astony: DB5 a DB6 pro lovce lišek. A navrch ještě unikát v podobě shooting braku Reliant Scimitar GTE. 

"Shooting brake, neboli lovecké vozy byly vynalezeny v Anglii, je tedy správné vzdát hold těm, kteří tento zvláštní styl vynalezli," komentoval to Dieter Zetsche, šéf Mercedesu.

Mercedes CLS Shooting Brake

V hlavní roli kufr

Praktická verze CLS brázdí v zahalení už několik měsíců Prahu a najíždí testovací kilometry. Odhalila se právě se začátkem letních prázdnin. Její podobu ale dobře naznačil koncept, který se představil před dvěma roky na autosalonu v Pekingu.

Fotogalerie

Autosalonová premiéra je naplánovaná na autosalon do Paříže, který otevírá koncem září, na listopad se pak počítá se zahájením prodejů. Objednávky ale budou dealeři brát už v předstihu.

Oproti výchozímu CLS se měnila pouze linie zádi se vstupem do kufru, zbytek zůstal prakticky stejný. Kombík je o 16 mm delší (4 956 mm), šířka je 1 881 a výška 1 413 mm.

V prostoru na pušky a trofeje z lovu je 590 litrů místa, když se sklopí zadní sedadla (auto je pětimístné), naloží se až 1 550 litrů.

Pro kufr budou v nabídce speciality jako unikátní podlaha z dřeva americké třešně, která připomíná podlahu jachty, a navrch ozdoby z porcelánu. Otevírání i zavírání elektromotorky je samozřejmostí.

Mercedes CLS Shooting Brake

Víko kufru je hliníkové, stejně jako další části karoserie (kapota, dveře, zadní blatníky) i skeletu, vývojářům se tak podařilo udržet hmotnost pětimetrového korábu v rozumných mezích. Stěhovavá verze CLS má i přes batoh na zádech skvělý aerodynamický koeficient Cx=0,29.

Nová verze CLS má dostat stejnou nabídku motorů jako už prodávaný sedan oblečený jako kupé. V ceníku budou dva nafťáky 250 CDI (204 koní a 500 Nm) a 350 CDI  (265 k a 620 Nm) a tři benziňáky: 350 (306 k a 370 Nm) a 500 V8 4.7 s výkonem 408 koní a točivým momentem 600 Nm. Silnější z benzinových i naftových motorů mohou dostat i pohon všech kol. Kromě základního benzinového čtyřválce, který jede nejvýš 235, mají všechny verze nastavený omezovač maximálky na 250 km/h.

Komu je to málo, může mít provedení CLS 63 AMG s biturbo osmiválcem o výkonu 525 koní a sedmi stovkami newtonmetrů. To pak tenhle sprintující stěhovák vystřelí z nuly na stovku za 4,5 sekundy. Ve verzi AMG Performance má 5,5litrový motor dokonce 557 koní a 800 kroutících newtonmetrů. Právě verzi AMG představil Mercedes v Goodwood, za volantem byl šampion německého mistrovství okruhových cestovních vozů DTM Bernd Schneider.





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.