Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové kupé Subaru je venku, má jen pohon zadních kol

aktualizováno 
Subaru představilo na autosalonu v Los Angeles vpravdě revoluční model, i když zatím jako koncept. Produkční verze se od něho ale už příliš lišit nebude. Sportovní kupé BRZ bude mít jen jednu poháněnou nápravu. Atraktivní kupé se začne vyrábět příští rok souběžně se sesterským modelem Toyoty.

Nové kupé Subaru BRZ bude mít motor vpředu a poháněnou zadní nápravu. Což je klasické rozložení pohonu, ovšem nikoliv pro japonskou automobilku. Vozy Subaru jsou totiž synonymem auta s pohonem všech čtyř kol a také plochých motorů s protiběžnými písty, takzvaných boxerů. Výjimku v produkci tvoří jen malá auta, převážně pro domácí japonský trh, u kterých Subaru má i verze s jednou poháněnou nápravou. Ovšem tou přední.

Fotogalerie

Alespoň motor zůstane v novém subaru tradiční, pod přední kapotou bude vlastní dvoulitrový čtyřválec boxer s přímým vstřikováním benzinu od Toyoty D-4S (Direct-injection 4-stroke petrol Superior-version). 

Jediné, čím se Subaru nepochlubilo, je výkon jednotky. Spekuluje se, že základní verze bude mít výkon okolo 200 koní, silnější pak až 270 koní, pravděpodobně s přeplňováním.

Subaru vyvíjelo nové kupé společně s Toyotou, což není nic překvapivého. Toyota totiž drží menší podíl v koncernu Fuji Heavy Industries, pod který Subaru spadá. Toyota zatím neprozradila jméno novinky, spekuluje se o tradičním jménu Celica, prozatím se musíme spokojit s koncepčním jménem FT-86 II. Auta si budou velmi podobná, lišit se budou jen v detailech. A to platí i o motorech a koncepci pohonu zadní nápravy.

Subaru BRZ zatím v celé kráse pózuje v podobě konceptu STI, tedy vrcholné verze připravené sportovní divizí Subaru Technica International. Pohledné a zakulacené kupé ukazuje svaly s mohutným zadním přítlačným křídlem, má pro Subaru tradiční modrý metalický lak, ale v novém odstínu a karbonovou střechu.

Subaru BRZ Concept STI

Auto je to poměrně kompaktní, s délkou 4,23 metru a šířkou 1,77 metru rozhodně nebude patřit mezi obry. Docela skromný je i rozvor 2,57 metru. Koncept oblékli u Subaru do osmnáctipalcových kol, v základní výbavě budou ale pravděpodobně kola menší.

Nejen díky klasické koncepci pohonu s motorem vpředu a pohonem zadní nápravy má mít novinka výborné jízdní vlastnosti. S plochým motorem bude auto mít nízko položené těžiště a celkově má být BRZ (či sesterská Toyota) velmi lehké. 

Subaru se totiž povedlo motor uložit dokonce o celých 12 centimetrů níž než u ostatních modelů značky. BRZ by tak mohlo mít jedno z nejnižších těžišť ze všech sériových aut, pouhých 46 centimetrů nad vozovkou. 

Subaru BRZ Concept STI

Subaru se s modelem BRZ vrací do segmentu sportovních kupé, který opustilo před patnácti lety. Na tehdejší model SVX si dnes už vzpomene málokdo, na našich silnicích je raritou. Auto nebylo příliš úspěšné, prodalo se ho jen pár desítek tisíc a automobilka na celém projektu hodně prodělala. Nyní doufá, že nové kupé BRZ bude mnohem úspěšnější.

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.