Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové kupé třídy E od Mercedesu: elegance a skvělá aerodynamika

aktualizováno  9:46
Nový sedan třídy E se předvedl teprve v lednu na autosalonu v Detroitu a už je na světě i odvozené kupé. To se poprvé oficiálně představí na autosalonu v Ženevě. Nové kupé nahrazuje dosavadní model CLK.

Mecedes-Benz E-Class Coupé | foto: Mercedes-Benz

Nový sedan třídy E od Mercedesu vsadil oproti předchůdci na rovnější linie a ostřejší hrany. Stejně tak i odvozené kupé. Osobitě působí předek dvoudveřového vozu se čtveřicí samostatných světlometů. Ty jsou v duchu celého nového designu ostře řezané.

Mecedes-Benz E-Class Coupé

Jestliže přední část je u kupé oproti sedanu téměř nezměněna (až na novou masku chladiče s dominantní třícípou hvězdou), zadní část je zcela jiná. Elegantně zaoblená střecha se vzpírá ostřejším linkám a má na svědomí nízký součinitel odporu vzduchu – hodnota Cx 0,24 je podle výrobce nejnižší u sériově vyráběného automobilu.

Elegantní kupé zcela postrádá B sloupek. Dveře tak mají oproti sedanu efektní bezrámovou konstrukci. Zajímavě je vyřešeno rozměrné zadní boční okno, které před C sloupkem rozděluje ještě jeden drobný sloupek. Zadek nového kupé vypadá sportovněji než u sedanu, na čemž mají podíl zejména zamračenější světlomety.

Mecedes-Benz E-Class Coupé

Palubní deska nového dvoudveřového mercedesu se oproti sedanu neliší. Samozřejmostí je ale sportovnější tříramenný volant. Ten si lze objednat i do některých verzí původního sedanu. Nová jsou standardně elektricky seřiditelná sedadla, které nabízejí lepší boční vedení. Vzadu by měli najít dostatek prostoru dva dospělí pasažéři.

Pod kapotu nového kupé se zpočátku nastěhuje pětice motorů: tři zážehové a dva diesely. Základ tvoří provedení E250 CGI BlueEFFICIENCY Coupé s výkonem 150 kW a točivým momentem 310 Nm. Přímovstřiková čtyřválcová pohonná jednotka má objem 1,8 litru a na 100 km by měla v kombinovaném provozu spotřebovat sedm litrů benzinu.

Mecedes-Benz E-Class Coupé

Další zážehovou jednotkou je tříapůllitrový vidlicový šestiválec s výkonem 215 kW a maximálním točivým momentem 365 Nm. Toto provedení ponese označení E350 CGI BlueEFFICIENCY Coupé. Kombinovaná spotřeba šestiválce je 8,5 litru.

Vrchol tvoří osmiválec s objemem pět a půl litru v modelu E500 Coupé. Osmiválec má nejvyšší výkon 285 kW a točivý moment 530 Nm. Kombinovaná spotřeba dosahuje 10,9 litru na 100 kilometrů.

Mecedes-Benz E-Class Coupé

Slabší čtyřválcový diesel s objemem 2 143 kubických centimetrů v modelu E250 CDI BlueEFFICIENCY Coupé podává shodný výkon jako základní benzinová pohonná jednotka. Maximální točivý moment je ale 500 Nm. Kombinovaná spotřeba je pouze 5,3 litru.

Výkonnější třílitrový vznětový šestiválec z modelu E350 CDI BlueEFFICIENCY Coupé má maximální výkon 170 kW a maximální točivý moment 540 Nm. Silnější diesel nabídne kombinovanou spotřebu 6,8 litru nafty na 100 km.

Mecedes-Benz E-Class Coupé

Nový Mecedes-Benz E Coupé se začne prodávat v květnu. Na německém trhu bude novinka stát v základním provedení včetně daně 44 685 eur. Stejně bude stát i slabší dieselové provedení. Mercedes si za šestiválcový diesel bude účtovat 48 671 eur, benzinový šestiválec bude stát 51 408 eur. Na vrcholný model E500 Coupé si potom němečtí zájemci musí připravit 66 045 eur.

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.