Mecedes-Benz E-Class Coupé

Mecedes-Benz E-Class Coupé | foto: Mercedes-Benz

Nové kupé třídy E od Mercedesu: elegance a skvělá aerodynamika

  • 11
Nový sedan třídy E se předvedl teprve v lednu na autosalonu v Detroitu a už je na světě i odvozené kupé. To se poprvé oficiálně představí na autosalonu v Ženevě. Nové kupé nahrazuje dosavadní model CLK.

Nový sedan třídy E od Mercedesu vsadil oproti předchůdci na rovnější linie a ostřejší hrany. Stejně tak i odvozené kupé. Osobitě působí předek dvoudveřového vozu se čtveřicí samostatných světlometů. Ty jsou v duchu celého nového designu ostře řezané.

Mecedes-Benz E-Class Coupé

Jestliže přední část je u kupé oproti sedanu téměř nezměněna (až na novou masku chladiče s dominantní třícípou hvězdou), zadní část je zcela jiná. Elegantně zaoblená střecha se vzpírá ostřejším linkám a má na svědomí nízký součinitel odporu vzduchu – hodnota Cx 0,24 je podle výrobce nejnižší u sériově vyráběného automobilu.

Elegantní kupé zcela postrádá B sloupek. Dveře tak mají oproti sedanu efektní bezrámovou konstrukci. Zajímavě je vyřešeno rozměrné zadní boční okno, které před C sloupkem rozděluje ještě jeden drobný sloupek. Zadek nového kupé vypadá sportovněji než u sedanu, na čemž mají podíl zejména zamračenější světlomety.

Mecedes-Benz E-Class Coupé

Palubní deska nového dvoudveřového mercedesu se oproti sedanu neliší. Samozřejmostí je ale sportovnější tříramenný volant. Ten si lze objednat i do některých verzí původního sedanu. Nová jsou standardně elektricky seřiditelná sedadla, které nabízejí lepší boční vedení. Vzadu by měli najít dostatek prostoru dva dospělí pasažéři.

Pod kapotu nového kupé se zpočátku nastěhuje pětice motorů: tři zážehové a dva diesely. Základ tvoří provedení E250 CGI BlueEFFICIENCY Coupé s výkonem 150 kW a točivým momentem 310 Nm. Přímovstřiková čtyřválcová pohonná jednotka má objem 1,8 litru a na 100 km by měla v kombinovaném provozu spotřebovat sedm litrů benzinu.

Mecedes-Benz E-Class Coupé

Další zážehovou jednotkou je tříapůllitrový vidlicový šestiválec s výkonem 215 kW a maximálním točivým momentem 365 Nm. Toto provedení ponese označení E350 CGI BlueEFFICIENCY Coupé. Kombinovaná spotřeba šestiválce je 8,5 litru.

Vrchol tvoří osmiválec s objemem pět a půl litru v modelu E500 Coupé. Osmiválec má nejvyšší výkon 285 kW a točivý moment 530 Nm. Kombinovaná spotřeba dosahuje 10,9 litru na 100 kilometrů.

Mecedes-Benz E-Class Coupé

Slabší čtyřválcový diesel s objemem 2 143 kubických centimetrů v modelu E250 CDI BlueEFFICIENCY Coupé podává shodný výkon jako základní benzinová pohonná jednotka. Maximální točivý moment je ale 500 Nm. Kombinovaná spotřeba je pouze 5,3 litru.

Výkonnější třílitrový vznětový šestiválec z modelu E350 CDI BlueEFFICIENCY Coupé má maximální výkon 170 kW a maximální točivý moment 540 Nm. Silnější diesel nabídne kombinovanou spotřebu 6,8 litru nafty na 100 km.

Mecedes-Benz E-Class Coupé

Nový Mecedes-Benz E Coupé se začne prodávat v květnu. Na německém trhu bude novinka stát v základním provedení včetně daně 44 685 eur. Stejně bude stát i slabší dieselové provedení. Mercedes si za šestiválcový diesel bude účtovat 48 671 eur, benzinový šestiválec bude stát 51 408 eur. Na vrcholný model E500 Coupé si potom němečtí zájemci musí připravit 66 045 eur.