Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové legacy: čistokrevné subaru je na startu

  14:00aktualizováno  14:00
Právě v těchto dnech se představuje americkému trhu už pátá generace Subaru Legacy. K vidění je na autosalonu v New Yorku, který zavírá 19. dubna. Nový sedan slaví dvacáté narozeniny modelu, do Česka dorazí s podzimem.

Subaru Legacy | foto: Subaru

Novému Legacy nechybějí speciality všech čistokrevných subaru: stálý pohon všech kol (Symmetrical All-Wheel-Drive) a plochý motor boxer s protiběžnými písty.

Nový sedan stojí na zcela nové podlahové plošině, oproti předchozí generaci je legacy o 35 mm delší, 90 mm širší a 80 mm vyšší. Převisy karoserie se zkrátily o 45 mm, ale rozvor náprav se prodloužil o 80 mm.

Zvětšil se i kufr, který má širší vstupní otvor. Litráž bohužel nevíme, ale subaru prozradilo, že se tam vejdou čtyři standardní golfové bagy o průměru 9 palců.

Pod kapotou novinky jsou vylepšené motory pro subaru tradiční konstrukce typu boxer. Legacy dorazí na americký trh se třemi typy motorů. Atmosferickým 2,5litrem s výkonem 170 koní, přeplňovaným motorem stejného objemu s 265 koňmi a třílitrem s výkonem 256 koní. Novinkou je bezestupňová převodovka Lineartronic CVT, která bude k mání pro nejslabší motor.

Prozatím není jasné, nakolik se bude evropská verze nového legacy lišit od té americké. Skoro jistě se ale dočkáme i subařího turbodieselu, který je nově v nabídce i v modelu Impreza. "S uvedením Legacy na český trh počítáme na přelomu října a listopadu letošního roku," říká Zdeněk Zikmund, tiskový mluvčí českého zastoupení automobilky.

Subaru Legacy v číslech
délka x šířka x výška x rozvor 4735 x 1820 x 1505 x 2750 mm
rozchod kol (vpředu/vzadu) 1565/1570 mm
Motory pro americký trh
Legacy 2.5i
Zdvihový objem: 2457 cm3
Max. výkon/max. točivý moment: 170 k (125 kW) při 5600 ot/min / 230 Nm při 4000 ot/min
Převodovka: 6st. manuální / bezestupňová Lineartronic
Legacy 2.5GT turbo
Zdvihový objem: 2457 cm3
Max. výkon/max. točivý moment: 265 k (195 kW) při 5600 ot/min / 350 Nm při 2000 až 5200 ot/min
Převodovka: 6st. manuální
Legacy 3.6R
Zdvihový objem: 3630 cm3
Max. výkon/max. točivý moment: 256 k (188 kW) při 6000 ot/min / 335 Nm při 4400 ot/min
Převodovka: 5st. automatická


 

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.