Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové legacy - Evropa si počká

  16:08aktualizováno  16:08
Dlouho očekávané nové Subaru Legacy startuje. Od tohoto týdne se na něj mohou těšit japonští zákazníci, na trhy starého kontinentu dorazí v lehce poupravené "evropštější" podobě až poté, co si odbude svých pět minut slávy na autosalonu ve Frankfurtu.

Nové legacy bylo kompletně přepracováno - ze svého předchůdce zdědilo pouze 10% dílů. Nové moderní technologie a obrovský zátah "boxerů" pod kapotou slibují kvalitní zážitky za volantem.

Samozřejmostí je zase o kousek vylepšený systém 4x4, bez kterého si už Subaru není možné představit. Na výběr bude tradičně ze dvou karosářských verzí: sedan a kombi.

Karoserii nového vozu navrhl ex-designér Fiatu Andreas Zapatinas. Agresivní "čumák", dynamické linie a rázné křivky zádě nenechají diváky na pochybách, že před nimi stojí pravý "závoďák". Šípovitá příď se lehce zakulatila a světlomety dostaly dynamičtější tvar.

Na novém legacy najdeme i několik detailů, které potěší vyznavače vozů německé provenience - například směrovky ukryté ve spodní hraně zpětného zrcátka, nebo "hokejka" zadního sloupku à la BMW, ukončující zadní okno sedanu.

V nabídce Subaru samozřejmě nesmí chybět neméně "ostrý" kombík. Legacy kombi dostalo dynamickou siluetu jako sedan. Rozměrné zadní světlomety a křidélko spojleru napovídají mnohé o jeho zaměření.

Jako dokonalý šperk dotvářející image sportovního vozu působí dvě chromované koncovky výfuku povedeně zakomponované do zadního nárazníku. Aerodynamické koeficienty Cx=0,28 a 0,30 pro sedan a kombi napovídají dost o péči, kterou novému legacy u Subaru věnovali.

Pohonné jednotky budou k dispozici tři. Pro Subaru je typická horizontální orientace válců motoru - tzv. boxer. Do vínku motory dostaly systém aktivního časování ventilů AVCS, turbo verze se pak chlubí turbodmychadlem s jednou turbínou a dvěma dmychadly.

Objemy motorů jsou 2.0 a 2.5 litru. Mluví se ale i o přeplňovaném třílitrovém šestiválci o výkonu 350kW. Nabídka převodovek zahrnuje pětirychlostní manuál nebo čtyř- či pětirychlostní automat doplněný o funkci sekvenčního řazení Sportshift.

Motory:

Objem:    2,0
Počet válců:   4
Výkon:   103 kW při 5600 ot.
Kroutící moment: 186 Nm při 4400 ot.
Objem:    2,5
Počet válců:   4
Výkon:   123 kW při 5600 ot.
Kroutící moment: 223 Nm při 4000 ot.
Objem:    2,0 TURBO
Počet válců:   4
Výkon:   206 kW při 6400 ot.
Kroutící moment: 343 Nm při 4400 ot.

 

Dlouho očekávané nové Subaru Legacy startuje.

Aerodynamické koeficienty Cx=0,28 a 0,30 pro sedan a kombi jsou více než výmluvné.

Na výběr bude jako vždy ze dvou karosářských verzí: sedan i kombi.

Na výběr bude jako vždy ze dvou karosářských verzí: sedan i kombi.

Šípovitá příď se lehce zakulatila..

Samozřejmostí je zase o kousek vylepšený systém 4x4, bez kterého snad ani není možné si Subaru představit.

Samozřejmostí je zase o kousek vylepšený systém 4x4, bez kterého snad ani není možné si Subaru představit.

Pohonné jednotky budou k dispozici tři. Samozřejmostí je, pro Subaru klasická, horizontální orientace válců motoru - tzv. boxer.

Do vínku motory dostaly systém aktivního časování ventilů AVCS, turbo verze se pak chlubí turbodmychydlem s jednou turbinou a dvěma dmychadly.

Objemy motorů jsou 2,0 a 2,5 litru. Mluví se ale i o přeplňovaném třílitrovém šestiválci o výkonu 350kW.



Témata: Evropa, trh, BMW, Fiat, Subaru


Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.