Nové legacy - Evropa si počká

  • 52
Dlouho očekávané nové Subaru Legacy startuje. Od tohoto týdne se na něj mohou těšit japonští zákazníci, na trhy starého kontinentu dorazí v lehce poupravené "evropštější" podobě až poté, co si odbude svých pět minut slávy na autosalonu ve Frankfurtu.

Nové legacy bylo kompletně přepracováno - ze svého předchůdce zdědilo pouze 10% dílů. Nové moderní technologie a obrovský zátah "boxerů" pod kapotou slibují kvalitní zážitky za volantem.

Samozřejmostí je zase o kousek vylepšený systém 4x4, bez kterého si už Subaru není možné představit. Na výběr bude tradičně ze dvou karosářských verzí: sedan a kombi.

Karoserii nového vozu navrhl ex-designér Fiatu Andreas Zapatinas. Agresivní "čumák", dynamické linie a rázné křivky zádě nenechají diváky na pochybách, že před nimi stojí pravý "závoďák". Šípovitá příď se lehce zakulatila a světlomety dostaly dynamičtější tvar.

Na novém legacy najdeme i několik detailů, které potěší vyznavače vozů německé provenience - například směrovky ukryté ve spodní hraně zpětného zrcátka, nebo "hokejka" zadního sloupku à la BMW, ukončující zadní okno sedanu.

V nabídce Subaru samozřejmě nesmí chybět neméně "ostrý" kombík. Legacy kombi dostalo dynamickou siluetu jako sedan. Rozměrné zadní světlomety a křidélko spojleru napovídají mnohé o jeho zaměření.

Jako dokonalý šperk dotvářející image sportovního vozu působí dvě chromované koncovky výfuku povedeně zakomponované do zadního nárazníku. Aerodynamické koeficienty Cx=0,28 a 0,30 pro sedan a kombi napovídají dost o péči, kterou novému legacy u Subaru věnovali.

Pohonné jednotky budou k dispozici tři. Pro Subaru je typická horizontální orientace válců motoru - tzv. boxer. Do vínku motory dostaly systém aktivního časování ventilů AVCS, turbo verze se pak chlubí turbodmychadlem s jednou turbínou a dvěma dmychadly.

Objemy motorů jsou 2.0 a 2.5 litru. Mluví se ale i o přeplňovaném třílitrovém šestiválci o výkonu 350kW. Nabídka převodovek zahrnuje pětirychlostní manuál nebo čtyř- či pětirychlostní automat doplněný o funkci sekvenčního řazení Sportshift.

Motory:

Objem:    2,0
Počet válců:   4
Výkon:   103 kW při 5600 ot.
Kroutící moment: 186 Nm při 4400 ot.
Objem:    2,5
Počet válců:   4
Výkon:   123 kW při 5600 ot.
Kroutící moment: 223 Nm při 4000 ot.
Objem:    2,0 TURBO
Počet válců:   4
Výkon:   206 kW při 6400 ot.
Kroutící moment: 343 Nm při 4400 ot.

 

Dlouho očekávané nové Subaru Legacy startuje.

Aerodynamické koeficienty Cx=0,28 a 0,30 pro sedan a kombi jsou více než výmluvné.

Na výběr bude jako vždy ze dvou karosářských verzí: sedan i kombi.

Na výběr bude jako vždy ze dvou karosářských verzí: sedan i kombi.

Šípovitá příď se lehce zakulatila..

Samozřejmostí je zase o kousek vylepšený systém 4x4, bez kterého snad ani není možné si Subaru představit.

Samozřejmostí je zase o kousek vylepšený systém 4x4, bez kterého snad ani není možné si Subaru představit.

Pohonné jednotky budou k dispozici tři. Samozřejmostí je, pro Subaru klasická, horizontální orientace válců motoru - tzv. boxer.

Do vínku motory dostaly systém aktivního časování ventilů AVCS, turbo verze se pak chlubí turbodmychydlem s jednou turbinou a dvěma dmychadly.

Objemy motorů jsou 2,0 a 2,5 litru. Mluví se ale i o přeplňovaném třílitrovém šestiválci o výkonu 350kW.


Témata: BMW, Fiat, Subaru, trh