Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Mitsubishi Lancer zaútočí za dva měsíce

aktualizováno 
Hranatému lanceru je konec, na startu je připraven nový se žraločí tváří. Agresivní mitsubishi se představí v Detroitu začátkem příštího roku. Nejslabší patnáctistovka nabídne 110 koní, chybět samozřejmě nebude ani ostré EVO.

Mitsubishi Lancer | foto: Mitsubishi

Přesně devadesát let od vzniku prvního vozu Mitsubishi (Model-A z roku 1917) spouští tři diamanty Project Global – výrobu globální platformy, určené pro několik modelů po celém světě.

Prvním plodem gigantického projektu je pařížská novinka Outlander II, jako další se počátkem roku 2007 představí na detroitském autosalonu (13. - 21. ledna) po delší době zcela nová generace kompaktního modelu Mitsubishi Lancer sport sedan.

Tvary nového Lanceru se zcela oprošťují od minulosti. Odvážné křivky, navržené designérskými studii Mitsubishi Motors v Evropě a v Japonsku navazují na řeč těla, kterou mluvily již autosalonové prototypy Concept-X a Concept Sportback z roku 2005.

Základní tvary vsadily na kontrast protažené přídě, širokého rozchodu kol a krátké vysoké zadní části a svoje šance zvyšují s pomocí vycizelovaných detailů – charakteristických hlubokých šikmých očí a "žraločí tlamy“, což jsou poznávací znaky současných nových modelů.

Pochopitelně nechybí ani silné odkazy na dlouhá desetiletí špičkových úspěchů v motorsportu. Technika pokročí o mílový krok a bude zcela odpovídat současným trendům.

Hlavní slovo přitom dostane dynamika – narozdíl od některých konkurentů bude nový Lancer klást nepokrytý důraz především na požitek z jízdy. Na světové trhy se bude globální Lancer dostávat od jara 2007, kdy odstartuje v Severní Americe, Evropa se dostane na řadu později s upraveným portfoliem motorů.

Základem pro Evropany bude stodesetikoňová zážehová patnáctistovka, ke standardu na některých trzích bude patřit přeplňovaný zážehový dvoulitr. Dočkáme se samozřejmě i desáté generace legendárního polozávodního modelu Evolution a v neposlední řadě i moderního dieselu.

Project Global
je cestou k návratu značky Mitsubishi mezi nejdůležitější hráče světového trhu. S mnohamilionovými investicemi vzniknou v jeho rámci nové modely s maximální mírou unifikace. Světovou platformu pak použijí v některých modelech i DaimlerChrysler a Hyundai, minimálně v jednom modelu oblékne dokonce i značky koncernu PSA (SUV na bázi nového Outlanderu).

V souvislosti s Project Global přichází i rodina motorů World Engine, zplozená ve spolupráci s DaimlerChrysler a Hyundai. Ty budou v široké škále nabízeny a upravovány na jednotlivých trzích.

Autoři:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.