Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Porsche 911 GT3, více výkonu a rychlosti pro legendu

  15:30aktualizováno  15:30
Na autosalonu v Ženevě představil tradiční výrobce sportovních vozů z německého Stuttgartu nové provedení modelu 911 GT3. Jedná se o nejvýkonnější a nejrychlejší provedení legendárního modelu s atmosférickým motorem.

Porsche 911 GT3 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Autosalon Ženeva 2009

Stejně jako běžné provedení Porsche 911 se i výkonný model GT3 dočkal vylepšení pro modelový rok 2009. Po vizuální stránce jsou na první pohled odhalitelnou změnou zadní LED světla. I přední bi-xenonové světlomety prošly modernizací. Na zádi nechybí velké přítlačné křídlo a modifikovány jsou vstupy vzduchu.

To zásadní je však ukryto pod kapotou. Tradiční atmosférický šestiválcový boxer má nyní o 200 kubických centimetrů vyšší objem. Motor s objemem 3,8 litru také dostal variabilní časování ventilů VarioCam.

Pohonná jednotka tak díky vyjmenovaným vylepšením poskytuje o 20 koní vyšší výkon a ve středním pásmu otáček také poskytuje vyšší točivý moment. Maximální výkon 435 koní (320 kW) je přenášen pomocí manuální převodovky pouze na zadní kola.

Porsche 911 GT3

Výkonnější pohonná jednotka znamená i lepší akceleraci a vyšší maximální rychlost. Na stovku inovované Porsche 911 GT3 vystřelí za 4,1 sekundy, což je zlepšení oproti předchůdci o 0,2 sekundy. Maximálka je nyní 312 km/h, tedy o 2 km/h vyšší než dříve.

Nové provedení modelu GT3 je nově také vybaveno stabilizačním systémem Porsche Stability Management, který umožňuje vypnout kontrolu stability i kontrolu trakce. Aktivní podvozek PASM zaručuje skvělé jízdní zážitky ve sportovním módu a komfortní svezení v normálním režimu.

Novinkou je i možnost zvětšit světlou výšku na přední nápravě o 30 milimetrů, což se hodí na méně kvalitních vozovkách. Brzdy s nižší hmotností mají lepší ventilaci a lepší účinek. V příplatkové výbavě najdeme i keramické brzdy.

Na většině evropských trzích se začne inovované Porsche 911 GT3 prodávat v květnu. Výrobce oznámil cenu pro německý trh, na kterém bude nejrychlejší atmosférická devětsetjedenáctka stát necelých 117 tisíc eur, tedy v přepočtu přes 3,2 milionu korun.

Porsche 911 GT3
Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.