Nové Porsche 911 jako kabrio

  • 9
Pod vánoční stromeček si Porsche nadělilo veskrze letní dárek. Porsche 911 Cabriolet je letos už třetí novinkou ze Zuffenhausenu. Na autosalonu v Paříži byl k vidění nový boxster a už před prázdninami se představila novinka ze všech nejzářivějších: další generace legendární 911.

Kabriolet se, stejně jako uzavřená "devětsetjedenáctka", ohlíží do minulosti. Nejviditelnější vzpomínkou jsou kruhové oči světel.

Romantiku časů minulých uchovává skládací střecha. Nařezaný plech je pro auta bez rodokmenu, v 911 ale musíte mít nad hlavou plátno.

Modelová řada 997 (kódové označení aktuální generace 911) ale žije v 21. století.

Střechu proto posádka ovládá knoflíkem, vše ostatní obstará elektřina, trvá jí to 20 sekund. Se střechou je možné manipulovat až do rychlosti 50 km/h.

Oproti kupé ještě povyrostl kabrioletu o dva centimetry zadní spojler.

Porsche 911: legenda pokračuje

Pod ním je ukryto šestiválcové srdce. I kabriolet bude k mání ve dvou verzích, komu nebude stačit "základní", může sáhnout po verzi S. Slabší boxer o objemu 3,6 litru nabídne výkon 239 kW/ 325 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h s ním 911 cabrio zvládne za 5,2 s a maximální rychlost bude 285 km/h.

V "Sku" bude motor o dva decilitry větší, 3,8 litr s výkonem 261 kW / 355 koní zrychlí z nuly na stovku za 4,9 s a ručička tachometru se zastaví na 293 km/h.

Základní rychlostní skříň bude šestistupňová manuální, automat TipTronic má stupňů pět a bude za příplatek.

Sportovnější verze S dostane devatenáctipalcová kola, za která budou muset kupci slabší varianty připlácet. "Sko" dostane také elektronicky ovládaný podvozek PASM, auto bude o 25 kilogramů těžší než slabší verze (1505 a 1480 kg). Oproti uzavřeným verzím jsou kabriolety těžší o 85 kilogramů.

Romantické nadšení z kabrioletů kalí ztížená možnost ochrany posádky, automobilky i jejich zákazníci mají hrůzu z jejich převrácení. Proti němu má pomáhat stabilizační systém Porsche Stability Management. Když dojde na nejhorší, měly by pomoci rámy z tlustých trubek, které se v případě převrácení  bleskurychle vysunou za hlavami cestujících.

Další v pořadí je systém, kterému u Porsche říkají POSIP (Porsche Side Impact Protection), systém který má posádku ochránit v případě bočního nárazu, spočívá především na spolupráci hlavových a bočních airbagů. Hlavové jsou ukryté ve dveřích vozu a nafukují se směrem vzhůru, boční jsou v bočnici opěradla.

Pokud vám po vánočním větru v peněžence zbylo 88 700 nebo 99 000 euro, podle toho chcete-li "obyčejnou" 911 cabrio nebo "Sko",  můžete po aprílu (přesněji druhého dubna) vyrazit pro auto na letní radovánky.

,