Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Porsche Panamera se nejprve ukáže Číně

aktualizováno 
Detroitský autosalon, otevírající své brány tuto neděli nebyl pro novinku porsche dost dobrý. Novou panameru uvidí premiérově Čína, kde vidí německá automobilka více kupců nové superlimuzíny.

Porsche Panamera Turbo | foto: Porsche

Porsche představí nový model Panamera 19. dubna 2009 na tiskové konferenci na přehlídce Auto Shanghai 2009 v Číně. Veřejnost si čtyřdvéřovou novinku bude moci prohlédnout ve dnech 20.–28. dubna 2009. Panamera vyrazí do prodeje koncem léta letošního roku.

Automobilka ubezpečuje porschisty, že: "Panamera je na jednu stranu pravé porsche se všemi jeho sportovními a dynamickými vlastnostmi a zároveň nabízí nadstandardní komfort jízdy."

Pod přední kapotou nového porsche budou pracovat vidlicové šesti a osmiválce s přímým vstřikováním paliva a s výkonovým rozpětím od 300 do 500 k.

Panamera se představí ve dvou osmiválcových provedeních: s atmosférickým plněním a s přeplňováním pomocí dvojice turbodmychadel. V závislosti na konkrétním modelu bude auto vybaveno šestistupňovou manuální nebo novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK.

Modely vybavené atmosférickými motory V6 a V8 přicházejí ve standardu s pohonem zadních kol. Panamera vybavená přeplňovaným motorem dostane extrémně lehký aktivní pohon všech kol PTM (Porsche Traction Management). PTM bude na přání k dispozici také pro všechny ostatní modely.

Kromě standardního ocelového odpružení s proměnnými tlumiči bude v nabídce také verze s adaptivním vzduchovým odpružením, které se dokáže přizpůsobit nejen jízdnímu stylu řidiče, ale také kvalitě povrchu vozovky. V režimu Sport Plus snižuje vzduchové odpružení světlou výšku.

Na přání bude také systém PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), který aktivně omezuje naklánění vozu v zatáčkách, zlepšuje jeho reakce na pohyby volantu a současně zajišťuje klidnější jízdu v přímce na ne zcela kvalitních silnicích.

Autor:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.