Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové škodovky: do zimy trpaslík, na jaře rapid, na podzim nová octavia

  11:05aktualizováno  11:05
Třetí generace nejprodávanější škodovky - octavie - se představí za rok na autosalonu v Paříži. Ještě do konce roku se představí zbrusu nový městský model. Chybí nám velké terénní auto, myslí si šéf vývoje.

Z konceptu Škody MissionL má být nový laciný model. Podobně má ale vypadat i nová octavia. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Největší česká automobilka chystá pro příští roky velký třesk. Každý půlrok na trh vrhne nový vůz. Bude to po dvouletém půstu. Pokud nepočítáme facelifty fabie a roomsteru a z nich vycházející modely RS a Scout, představila Škodovka nové auto naposledy před dvěma lety, v roce 2009 na autosalonu ve Frankfurtu to byl Superb Combi. Smršť novinek s novým znakem Škody na čumáku odstartuje kapesním modelem do města.

Trpaslík do Frankfurtu nemohl

Malá škodovka vycházející z Volkswagenu UP! se má představit v nejbližších týdnech. Podle informací ze zákulisí ji nemohla automobilka ukázat na autosalonu ve Frankfurtu, protože ten musel podle politiky koncernu VW patřit výhradně malému volkswagenu. Prodeje kapesní škodovky mají podle neoficiálních zpráv odstartovat minimálně v Česku do konce letošního roku. Oproti volkswagenu dostane nová trpasličí škodovka, která má podle dosavadních spekulací dostat jméno Citigo, odlišná přední světla.

Kdy se objeví nové škodovky

  • listopad 2011, Česko
    Škoda Citigo, malé městské auto postavené na bázi VW Up! Nejdříve přijde na trh třídveřová verze, později pětidveřová.
  • listopad 2011, Indie
    Škoda Rapid pro Indii postavená na bázi předchozího VW Polo sedan. S evropským rapidem nebude mít nic společného. Spekuluje se i o jménu Lauretta.
  • březen 2012, Ženeva
    Sériová podoba Škody Rapid se představí na autosalonu v Ženevě. Prodej v Česku, Rusku a v Číně by měl začít v létě, resp. na podzim.
  • září 2012, Paříž
    Premiéra nové, už třetí generace Škody Octavia. Měla by být výrazně podobná konceptu MissionL, tedy Škodě Rapid, jen
    bude o kus větší.

Další očekávané přírůstky

  • 2013 – prodloužený yeti, pouze v Číně
  • malé MPV, nástupce roomsteru
  • velké SUV (na bázi VW Touareg)
  • velké MPV (na bázi VW Sharan a Seatu Alhambra)
    nová generace superbu, fabie a yetiho

Po letošním malém autě do města se příští léto má začít prodávat laciná škoda pasující velikostí a cenou mezi fabii a octavii. Podle dosavadních spekulací se má jmenovat Rapid. O pár měsíců později pak mladoboleslavská automobilka představí novou octavii. MF DNES to potvrdily zdroje blízké vedení automobilky.

Podle nich je Octavia III, která již podstupuje jízdní zkoušky, velmi podobná nyní představenému konceptu, z něhož vznikne Škoda Rapid. Octavia bude jen o něco větší, dlouhá asi 4,6 metru, což je zhruba o 30 cm více než rapid. A
také bude mít větší kufr a více místa pro posádku.

Chybí velké SUV

Škoda bude od příštího roku prodávat sedm různých aut. Jaké modely ještě automobilce přibudou? Šéf vývoje a služebně nejstarší člen představenstva Škody Auto Eckhard Scholz to částečně naznačil. "Je to jen můj osobní názor, ale
potřebujeme větší SUV (sportovní užitkové vozidlo vhodné i do terénu, pozn. red.) pro zahraniční trhy," tvrdí Scholz. Škodu by k výrobě terénního vozu mohl přesvědčit i úspěch menšího SUV yetiho.

Po nejmenší škodovce z Bratislavy a ve Frankfurtu představeném konceptu velkého levného auta MissionL zaplní automobilka všechny důležité segmenty, ve kterých se prodává nejvíce aut. I proto se nedá očekávat, že by se paleta škodovek ještě příliš rozšiřovala.

Scholz rovněž naznačuje, že firma nechce jít do zcela okrajových segmentů, ale zaměří se hlavně na "masové" modely. Podle některých zdrojů z automobilky má být dalším modelem větší MPV, tedy rodinné víceúčelové vozidlo typu VW Sharan. "O tom jen diskutujeme, ale nic konkrétního nevyvíjíme," dodal Scholz.

Představený koncept MissionL a současně ve Frankfurtu ukázaný koncept seatu, který je svými proporcemi velmi podobný právě nové škodovce, dál prohlubují už dřívější odhady, že vznikají obě auta současně a mohla by se i vyrábět na jednom místě.

Škoda MissionL
Škoda MissionL

Koncept MissionL

Může se hodit

Chystáte si koupit auto? Vyberte si z pestré nabídky nových i ojetých škodovek  na Automodul.cz.

To potvrzují i někteří dodavatelé, podle nichž se některé díly na toto auto vyvíjejí ve dvou verzích: pro škodu a pro seat. Scholz taková tvrzení zcela neodmítl. "Je běžné, že spolupracujeme v rámci koncernu na vývoji společných částí aut. Ale tohle auto, co jsme ukázali, je škoda, poctivé české auto," řekl jen.

Seat sice tvrdí, že jejich koncept IBL patří do zcela jiné kategorie, bez metru v ruce ale auta působí velmi podobně. Mají podobné proporce i zálibu v hranatějších tvarech.

Seat IBL
Seat IBL

Seat IBL představený na autosalonu ve Frankfurtu jen pár metrů od Škody MissionL

"Koncept IBL ukazuje, že sedany budou hrát v budoucnu v portfoliu značky důležitou roli," nechal se slyšet  prezident španělské značky James Muir.





Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.