Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová octavia bude již letos, rapid dostane za rok větší kufr

  12:30aktualizováno  12:30
Výroba nové generace octavií začne na podzim. Rozšíření modelové řady nenápadně mění i ceníky automobilky. Ceny octavie se vrátily opět nad tři sta tisíc korun.

Zamaskovaná Škoda Octavia na Grossglockneru | foto: Josef Kulatýpro iDNES.cz

Nejprodávanější český vůz, Škoda Octavia, dostane již letos po čtyřech letech od poslední velké úpravy svého nástupce. Škoda Auto sice oficiálně jeho podobu představí pravděpodobně až příští březen na autosalonu v Ženevě, ale už letos pomalu začne výroba na rozšířené lince v Mladé Boleslavi. MF DNES to potvrdily zdroje z automobilky i od dodavatelů.

Může se hodit

Pořiďte si Škodu Octavii. Vybírejte z pestré nabídky na Automodul.cz/Octavia.

"Novou octavii představíme na začátku roku. To je jediné, co k tomu mohu sdělit," potvrdil Jozef Baláž, mluvčí automobilky. Škoda Auto má už vyrobené první prototypy nových octavií, samotná výroba začne postupně na podzim. Už na sklonku roku vypustí firma první obrázky nového vozu, který má používat stejný podvozek jako nový Volkswagen Golf (platforma MQB).

Strategie automobilky v odhalování nových modelů prošla v poslední době velkou změnou: firma netají podobu vozu až do poslední chvilky před největšími autosalony, ale ukazuje ji i několik měsíců před oficiální světovou premiérou. Tak tomu bylo i v případě nových vozů Citigo a Rapid.

V těchto dnech končí výroba modelu Octavia Tour, pod kterým se skrýval levnější předchůdce současného modelu. Levnou octavii nahradí v nabídce právě rapid. Ten už automobilka vyrábí, ale zatím jen v omezeném rozsahu. Představí ho oficiálně v Paříži v září, pak ho pustí i do prodeje. Podle informací MF DNES bude náběh výroby postupný a letos se nemá vyrobit v Mladé Boleslavi
více než deset tisíc aut nové modelové řady. Jisté je navíc i to, že rapid dostane další podobu: po liftbacku (sedanu s otvírací zadní částí i s oknem, stejně, jako má octavia) připravuje firma na příští rok i spuštění výroby modelu s větším a prostornějším kufrem, pracovně označovaného jako spaceback.

Nepůjde o klasický kombík, to už dříve představitelé firmy vyloučili: zejména na asijských trzích totiž není o takové vozy příliš velký zájem. "Půjde spíše o netradiční způsob otvírání zadních dveří," naznačil zdroj z automobilky. Vůz ale
může vypadat jako malé kombi. V koncernu má podobně netradiční řešení například Audi u vozu Audi A3 Sportback. Mělo by jít auto na pomezí hatchbacku a kombíku, podobně tvarovaný model teď začíná prodávat Volvo jako model V40.

Škoda Auto si už u Úřadu průmyslového vlastnictví nechala zaregistrovat pro tento model v květnu několik označení: Funback, Streetback a Backstar.

Blížící se konec současné generace octavií přináší i velmi zajímavou situaci v cenících. Automobilka na začátku května oznámila, že přijde se speciální akcí na takzvanou Octavii Champion. Dieselový model začínal na 339 tisících korun, benzinový turbomotor 1,4 litru už na 319 tisících. Na čas se tento ceník objevil i na oficiálních stránkách Škody Auto, potom však zmizel. Jinak stojí podle ceníků nejlevnější octavia 334 tisíc, ale se slabším benzinovým motorem.

Automobilka tento obrat vysvětluje marketingovým rozhodnutím soustředit se na propagaci akčních modelů pod názvem Champion pouze u fabií a roomsterů. Zájemce o levnější octavii však mohou překvapit někteří dealeři. Ti potvrzují, že auta této specifikace dostali, ale bylo jich málo. Podle nich Škoda Auto nechce hlasitě existenci tohoto modelu propagovat, aby si "nepodstřelila" ceny ojetých octavií a zároveň nezkazila cenově trh pro příchod nového modelu. Ten by totiž už měl mířit do střední třídy, kam octavie postupem času dorostla, a tomu bude uzpůsobena pravděpodobně i jeho cena.

Během roku Škodovka rozšířila svou nabídku o dva nové modely. Mění se tím i přístup k jejím nejprodávanějším vozům, octavii a fabii. Skončila doba, kdy se dala fabia pořídit pod dvě stě tisíc korun a octavia pod 300 tisíc korun. Segment s cenou pod 200 tisíc obsadilo citigo, pod tři sta tisíc korun nasadí firma rapid.

Dealeři tak mají těžkosti s prodejem hlavně u takzvaných ročních aut, tedy zánovních ojetin často po zaměstnancích automobilky, jejichž ceny se kvůli akční nabídce na modely Champion často obratem srovnaly s cenou nového auta, byť třeba hůře vybaveného. "Jednáme s automobilkou o nějaké formě podpory prodeje těchto ojetin," uvedl jeden z prodejců ve značkovém autobazaru.

Nová octavia bude sportovnější

Šéfdesignér Škody Jozef Kabaň před představením rapidu prozradil něco málo o vzhledu nové octavie. Ta bude i díky rapidu posazena o trochu výš v portfoliu Škodovky. Bude mít odlišnou nabídku motorů a hlavně dostane výbavu, ve které budou nejmodernější bezpečnostní a asistenční systémy. "Nová octavia je hotová, všechno je připravené," potvrdil Kabaň. Teď probíhá náročné testování. "Octavia vypadá velmi sportovně. Myslím, že se bude líbit," dodává. "Vždycky, když ji vidím, jsem spokojený," říká s úsměvem.

Nahlédněte do designcentra Škody – vstup zde





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.