Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové srdce pro mondeo

  12:56aktualizováno  12:56
Ford Mondeo modelového roku 2004 byl poprvé představen na letošním autosalonu v Brně. Automobil prodělal oproti předchozí verzi drobné úpravy exteriéru a interiéru, obohacena byla i příplatková výbava. Asi největší změnou je rozšíření nabídky pohonných jednotek o motor 1.8 SCi se systémem přímého vstřikování paliva.
Ford Mondeo po faceliftu

Ford Mondeo po faceliftu - Automobil prodělal oproti předchozí verzi drobné úpravy exteriéru a interiéru, obohacena byla i příplatková výbava. Asi největší změnou je rozšíření nabídky pohonných jednotek o motor 1.8 SCi se systémem přímého vstřikování paliva. | foto: Ford

Drobný facelift karosérie se týká především předního nárazníku, masky vozu a koncových svítilen. Na automobilu přibylo ve vyšších výbavách množství chromu, který našel uplatnění i v interiéru, například v podobě chromových kliček dveří nebo ovladačů výdechů ventilace.

Příplatková výbava byla rozšířena o "dřevěný paket" jehož součástí je volant vyvedený v kombinaci dřeva a kůže, dřevěná hlavice řadicí páky a doplňky středového panelu z téhož materiálu.

Mondeo může být vybaveno i navigací (zatím nelze v ČR použít) a koženým čalouněním, které je součástí nového, nejvyššího stupně výbavy Ghia Executive. V zimních měsících potěší vyhřívání sedadel vč. zadních. Nově je možné využít i odvětrávání sedadel, které za horkých letních dnů zabraňuje nepříjemnému pocení.

Nově se Ford Mondeo nabízí v šesti stupních výbavy. Na základní provedení "Core" navazuje varianta "Trend". Následně se výbava dělí na sportovně laděné modely a luxusní provedení. Sportovně pojaté vozy se dodávají ve výbavě "Sport", což je nově zařazený stupeň výbavy, nebo pod označením "ST220". Luxusní provedení je k dostání stále pod názvem "Ghia", avšak maximální výbava je nyní označena "Ghia Executive" (tradičně s koženým čalouněním sedadel).

Mondeo dostalo také nový zážehový motor Duratec SCi (Smart Charge injection) o objemu 1,8 litru s výkonem 96 kW (130 k). Šestnáctiventilový čtyřválec vybavený systémem přímého vstřikování benzinu je propojen s novou šestistupňovou manuální převodovkou.

Stejně jako u přeplňovaného vznětového motoru se systémem common-rail se i zde palivo vstřikuje přímo do spalovacích prostorů namísto do sacího potrubí. Výsledkem je úspora paliva, která činí za normálních podmínek asi 6 až 8 procent. Výraznější úsporu agregát vykazuje v oblasti nižších otáček.

K hlavním charakteristickým rysům celohliníkového motoru Duratec SCi patří:
- přímé vstřikování benzinu do spalovacích prostor
- speciálně tvarované písty umožňující zažehnutí i velmi chudé směsi
- vstřikovací systém, který pracuje s tlaky až 120 barů
- sací systém s nastavitelnými lopatkami v sacím kanálu každého válce, které zaručují dobré rozvíření směsi
- výfukový systém s dvojicí třícestných katalyzátorů a zásobníkovým katalyzátorem, který slouží k zachycení částic NOx
- výkonný zapalovací systém s indukčními cívkami pro každou zapalovací svíčku
- zapalovací svíčky se čtyřnásobnou elektrodou, která zaručuje spolehlivé zažehnutí i chudé směsi

Ford Mondeo poháněný motorem Duratec 1.8 SCi zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 207 km/h. Automobil dosahuje průměrné spotřeby paliva 7,2 l/100 km. V městském provozu si vůz řekne o 9,9 l/100 km, mimo město pouze o 5,7 l/100 km. Ford Mondeo s novým motorem 1.8 SCi je k dispozici pouze v provedení Ghia (vč. Ghia Executive) a jeho cena začíná na částce 759 900 Kč.

Autoři:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.