Ford Mondeo po faceliftu

Ford Mondeo po faceliftu - Automobil prodělal oproti předchozí verzi drobné úpravy exteriéru a interiéru, obohacena byla i příplatková výbava. Asi největší změnou je rozšíření nabídky pohonných jednotek o motor 1.8 SCi se systémem přímého vstřikování paliva. | foto: Ford

Nové srdce pro mondeo

  • 41
Ford Mondeo modelového roku 2004 byl poprvé představen na letošním autosalonu v Brně. Automobil prodělal oproti předchozí verzi drobné úpravy exteriéru a interiéru, obohacena byla i příplatková výbava. Asi největší změnou je rozšíření nabídky pohonných jednotek o motor 1.8 SCi se systémem přímého vstřikování paliva.

Drobný facelift karosérie se týká především předního nárazníku, masky vozu a koncových svítilen. Na automobilu přibylo ve vyšších výbavách množství chromu, který našel uplatnění i v interiéru, například v podobě chromových kliček dveří nebo ovladačů výdechů ventilace.

Příplatková výbava byla rozšířena o "dřevěný paket" jehož součástí je volant vyvedený v kombinaci dřeva a kůže, dřevěná hlavice řadicí páky a doplňky středového panelu z téhož materiálu.

Mondeo může být vybaveno i navigací (zatím nelze v ČR použít) a koženým čalouněním, které je součástí nového, nejvyššího stupně výbavy Ghia Executive. V zimních měsících potěší vyhřívání sedadel vč. zadních. Nově je možné využít i odvětrávání sedadel, které za horkých letních dnů zabraňuje nepříjemnému pocení.

Nově se Ford Mondeo nabízí v šesti stupních výbavy. Na základní provedení "Core" navazuje varianta "Trend". Následně se výbava dělí na sportovně laděné modely a luxusní provedení. Sportovně pojaté vozy se dodávají ve výbavě "Sport", což je nově zařazený stupeň výbavy, nebo pod označením "ST220". Luxusní provedení je k dostání stále pod názvem "Ghia", avšak maximální výbava je nyní označena "Ghia Executive" (tradičně s koženým čalouněním sedadel).

Mondeo dostalo také nový zážehový motor Duratec SCi (Smart Charge injection) o objemu 1,8 litru s výkonem 96 kW (130 k). Šestnáctiventilový čtyřválec vybavený systémem přímého vstřikování benzinu je propojen s novou šestistupňovou manuální převodovkou.

Stejně jako u přeplňovaného vznětového motoru se systémem common-rail se i zde palivo vstřikuje přímo do spalovacích prostorů namísto do sacího potrubí. Výsledkem je úspora paliva, která činí za normálních podmínek asi 6 až 8 procent. Výraznější úsporu agregát vykazuje v oblasti nižších otáček.

K hlavním charakteristickým rysům celohliníkového motoru Duratec SCi patří:
- přímé vstřikování benzinu do spalovacích prostor
- speciálně tvarované písty umožňující zažehnutí i velmi chudé směsi
- vstřikovací systém, který pracuje s tlaky až 120 barů
- sací systém s nastavitelnými lopatkami v sacím kanálu každého válce, které zaručují dobré rozvíření směsi
- výfukový systém s dvojicí třícestných katalyzátorů a zásobníkovým katalyzátorem, který slouží k zachycení částic NOx
- výkonný zapalovací systém s indukčními cívkami pro každou zapalovací svíčku
- zapalovací svíčky se čtyřnásobnou elektrodou, která zaručuje spolehlivé zažehnutí i chudé směsi

Ford Mondeo poháněný motorem Duratec 1.8 SCi zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 207 km/h. Automobil dosahuje průměrné spotřeby paliva 7,2 l/100 km. V městském provozu si vůz řekne o 9,9 l/100 km, mimo město pouze o 5,7 l/100 km. Ford Mondeo s novým motorem 1.8 SCi je k dispozici pouze v provedení Ghia (vč. Ghia Executive) a jeho cena začíná na částce 759 900 Kč.