Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

  6:37aktualizováno  6:37
Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.

Subaru XV | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Kdysi Subaru dělalo imprezu, modrý sedan se zlatými koly, který sbíral v rally jeden úspěch za druhým. To byla ovšem vrcholová verze, zdobící na plakátu nejeden klučičí pokoj nebo tovární skříňku. Obyčejná impreza ale jezdila taky moc hezky, dodnes na ní nedají mnozí dopustit.

Pak se ale Japoncům povedlo zachytit nástup módy crossoverů a přes oplastovanou verzi Impreza XV došli k samostatnému modelu – radikálně zvýšenému hatchbacku, který klame tělem, ale mimo asfalt překoná leckteré SUV.

Letos nastupuje druhá generace Subaru XV, která v zásadě není ničím jiným než o kousek zcivilizovanějším konceptem z loňského roku. Ostatně XV se představilo už před šesti lety, a tak má navzdory dvěma faceliftům oprávněný nárok na modelovou obměnu.

Subaru XV

Automobilka s ní přichází a slibuje vylepšení v typicky japonském technicistně „matematizovaném“ duchu - nižší těžiště a větší tuhost karoserie jsou parametry, které běžný uživatel jen těžko rozezná. Komfortnější ladění podvozku a přítomnost elektronické parkovací brzdy místo konvenční pákové, jsou však již věci rozpoznatelné na první pohled.

Co překvapí, je důraz na atmosférické motory. Větší levorg již přepřáhl na 1,6litrový čtyřválec turbo se 125 kW, XV zůstává na svých atmosférických dvou litrech, které alespoň posílilo ze 110 na 115 kW. Nejedná se ale jen o přeprogramování řídicí jednotky, motor je lehčí a má proti předchozí generaci XV 80 % dílů nových nebo upravených.

Standardem v tomto případě bude již tradičně CVT převodovka se sedmi přednastavenými převody a pohon všech kol doplněný o funkci pro jízdu v terénu X-Mode. Vektorování točivého momentu navíc pomáhá efektivněji využít pohonu všech kol pro zlepšení ovladatelnosti v zatáčkách.

Fotogalerie

Jako alternativa se podle neoficiálních informací nabídne poměrně kuriózní spojení 1,6litrového turbočtyřválce pohánějícího navzdory podélnému uložení přední kola a elektromotoru roztáčejícího ta zadní.

Subaru se pyšní zvýšením tuhosti karoserie o 70 až 100 %, tužšími silentbloky a o polovinu menšími náklony karoserie. Její pevnější svary a upravená konstrukce pomocných rámů mají potlačit přenos vibrací od podvozku do kabiny. Navíc má ostřejší převod řízení, což má zlepšit pocity z řízení. I přes zachování světlé výšky 220 mm se podařilo o 5 mm snížit těžiště vozu.

Vnější rozměry 4465 x 1800 x 1595 mm znamenají zvětšení délky i výšky o 15 mm a rozšíření karoserie o 20 mm. Nejvýraznějším rozdílem je tak prodloužení rozvoru o rovné tři centimetry na 2665 mm. Zvětšení vnitřního prostoru výrobce neslibuje, nicméně uvnitř čeká multimediální systém s osmipalcovým dotykovým displejem a sedadla s oranžovým prošitím, které ladí k jednomu z odstínů karoserie, barvě Sunshine Orange.

Autoři:




Nejčtenější

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínské automobilky dotahují svět, drzých kopií ubývá

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Tak dlouho jsme se čínským automobilkám vysmívali, až doběhly zbytek světa. O designu to platí určitě. Podívejte se na šanghajský autosalon, který je největší...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.