Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové téma divokých snů: závodní Porsche 911 vyráží na silnice

  10:00aktualizováno  10:00
Legendární Porsche 911 vyjíždí s doposud nejobjemnějším motorem. Atmosférický čtyřlitr pochází ze závodního auta a má výkon 368 kW. Odlehčená karoserie má díly z karbonových vláken a zadní okno z plastu.

Porsche 911 GT3 RS 4.0 | foto: Porsche

Porsche 911 GT3 RS 4.0 bude pořádným trhačem asfaltu. Je to ve své podstatě civilní verze závodního GT3 RSR s homologací pro běžný provoz na silnicích. Porsche nesáhlo po dnes tak oblíbených turbodmychadlech a postavilo opravdu rychlé auto se silným atmosférickým motorem a velmi nízkou hmotností.

Porsche 911 GT3 RS 4.0

Kvůli úspoře každého kilogramu má novinka karbonové přední blatníky i kapotu, sklo v zadním okně muselo přenechat místo plastu a úspornou kúrou prošel i interiér auta. Místo navigace a audia je ve středovém panelu přístrojové desky jen odkládací schránka, sedadla jsou skořepinová a na odtučňovací kúru musely i koberečky.

Díky pořádné dietě se GT3 RS 4.0 dostalo na pohotovostní hmotnost 1 360 kilogramů, což je výborná hodnota. Poměr výkonu a hmotnosti se tak podařilo srazit pod tři kilogramy na jednoho koně, konkrétně na 2,72 kg/k.

Porsche 911 GT3 RS 4.0

 

Úpravou prošel i podvozek a design karoserie. V prvním případě výrobce použil díly ze závodních vozů, v druhém pozměnil přední nárazník se spoilery pro větší přítlak přední nápravy. Poháněnou zadní pak k zemi tlačí velký spoiler s bočnicemi a celkově auto sedí hodně nízko, na což si budou muset majitelé na tuzemských silnicích dávat pořádný pozor.

Nové porsche se bude nabízet v módní bílé barvě s polepy v podobě tenkých červených linek. Auto tak bude nepřehlédnutelné a jasně odlišitelné od ostatní produkce výrobce. Zezadu bude případné zájemce o předjíždění strašit dvojice mohutných koncovek výfuku a především nezaměnitelný zvuk plochého šestiválce. Dnes již ale vodou chlazeného – motory chlazené vzduchem Porsche opustilo v předminulé dekádě.

Porsche 911 GT3 RS 4.0

Samotný motor má objem čtyři litry, čímž se stal nejobjemnějším motorem, který Porsche kdy do modelu 911 zabudovalo. Motor je se zadní nápravou spojen manuální šestistupňovou skříní s okruhovým odstupňováním převodů, která musí přenést výkon 368 kW a točivý moment 460 Nm. Výkon vrcholí v 8 250 otáčkách, tedy v místech, kam se většina ručiček otáčkoměrů v běžných autech nikdy nepodívá, leda tak naposled v životě. Motor GT3 RS je ale na podobné výkony připraven velmi dobře. Ze závodního modelu má kované písty, titanovou ojnici nebo klikovou hřídel.

Výkonný motor uděluje autu výbornou dynamiku. Na stovku nové Porsche 911 GT3 RS 4.0 vystřelí za 3,9 sekundy a na dvoustovce je za výborných 12 sekund. Maximální rychlost výrobce neuvádí, ale třístovka rozhodně nebude nedosažitelnou metou.

Nové porsche si budou moci pořídit i čeští zákazníci. K mání bude od června za kulatých 4,5 milionu korun bez příplatkové výbavy. Případný zájemce by ale s objednávkou neměl otálet, vyrobeno totiž bude pouze 600 kusů. Z nového porsche se tak jistě stane vyhledávaná sběratelská specialita, jejíž cena časem ještě poroste.

Autoři:


Témata: BMI, Dieta, Porsche


Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.