Porsche 911 GT3 RS 4.0

Porsche 911 GT3 RS 4.0 | foto: Porsche

Nové téma divokých snů: závodní Porsche 911 vyráží na silnice

  • 3
Legendární Porsche 911 vyjíždí s doposud nejobjemnějším motorem. Atmosférický čtyřlitr pochází ze závodního auta a má výkon 368 kW. Odlehčená karoserie má díly z karbonových vláken a zadní okno z plastu.

Porsche 911 GT3 RS 4.0 bude pořádným trhačem asfaltu. Je to ve své podstatě civilní verze závodního GT3 RSR s homologací pro běžný provoz na silnicích. Porsche nesáhlo po dnes tak oblíbených turbodmychadlech a postavilo opravdu rychlé auto se silným atmosférickým motorem a velmi nízkou hmotností.

Porsche 911 GT3 RS 4.0

Kvůli úspoře každého kilogramu má novinka karbonové přední blatníky i kapotu, sklo v zadním okně muselo přenechat místo plastu a úspornou kúrou prošel i interiér auta. Místo navigace a audia je ve středovém panelu přístrojové desky jen odkládací schránka, sedadla jsou skořepinová a na odtučňovací kúru musely i koberečky.

Díky pořádné dietě se GT3 RS 4.0 dostalo na pohotovostní hmotnost 1 360 kilogramů, což je výborná hodnota. Poměr výkonu a hmotnosti se tak podařilo srazit pod tři kilogramy na jednoho koně, konkrétně na 2,72 kg/k.

Porsche 911 GT3 RS 4.0

 

Úpravou prošel i podvozek a design karoserie. V prvním případě výrobce použil díly ze závodních vozů, v druhém pozměnil přední nárazník se spoilery pro větší přítlak přední nápravy. Poháněnou zadní pak k zemi tlačí velký spoiler s bočnicemi a celkově auto sedí hodně nízko, na což si budou muset majitelé na tuzemských silnicích dávat pořádný pozor.

Nové porsche se bude nabízet v módní bílé barvě s polepy v podobě tenkých červených linek. Auto tak bude nepřehlédnutelné a jasně odlišitelné od ostatní produkce výrobce. Zezadu bude případné zájemce o předjíždění strašit dvojice mohutných koncovek výfuku a především nezaměnitelný zvuk plochého šestiválce. Dnes již ale vodou chlazeného – motory chlazené vzduchem Porsche opustilo v předminulé dekádě.

Porsche 911 GT3 RS 4.0

Samotný motor má objem čtyři litry, čímž se stal nejobjemnějším motorem, který Porsche kdy do modelu 911 zabudovalo. Motor je se zadní nápravou spojen manuální šestistupňovou skříní s okruhovým odstupňováním převodů, která musí přenést výkon 368 kW a točivý moment 460 Nm. Výkon vrcholí v 8 250 otáčkách, tedy v místech, kam se většina ručiček otáčkoměrů v běžných autech nikdy nepodívá, leda tak naposled v životě. Motor GT3 RS je ale na podobné výkony připraven velmi dobře. Ze závodního modelu má kované písty, titanovou ojnici nebo klikovou hřídel.

Výkonný motor uděluje autu výbornou dynamiku. Na stovku nové Porsche 911 GT3 RS 4.0 vystřelí za 3,9 sekundy a na dvoustovce je za výborných 12 sekund. Maximální rychlost výrobce neuvádí, ale třístovka rozhodně nebude nedosažitelnou metou.

Nové porsche si budou moci pořídit i čeští zákazníci. K mání bude od června za kulatých 4,5 milionu korun bez příplatkové výbavy. Případný zájemce by ale s objednávkou neměl otálet, vyrobeno totiž bude pouze 600 kusů. Z nového porsche se tak jistě stane vyhledávaná sběratelská specialita, jejíž cena časem ještě poroste.