Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové testy dětských sedaček: protisměrné uspěly při čelním střetu

  14:00aktualizováno  14:00
Nejnovější testy autoklubů západní Evropy přinášejí výsledky deseti dětských autosedaček. Novinkou jsou sedačky pro děti do čtyř let, které se umísťují proti směru jízdy. Ukázaly své kvality hlavně při čelním crash testu. Protisměrné sedačky jsou jinak běžně užívané u nejmenších dětí do jednoho roku.

Test dětských sedaček | foto: ADAC

Podzimní test deseti nových modelů navazuje na velké srovnání z letošního jara. V každé kategorii se mezi desítkou zkoušených sedaček najdou kvalitní, bezpečné. Autokluby zkoušejí bezpečnost při crash testech, hodnotí jednoduchost instalace, komfort pro děti a náročnost údržby.

Na testu se podílela také německé spotřebitelská organizace Stiftung Warentest, která připomíná hlavní důvody pro používání dětských zádržných systémů: "Riziko poranění je vysoké. Náraz v rychlosti 50 km/h odpovídá pádu z třetího patra. Proto mohou děti cestovat v autech jen ve speciálních sedačkách. Obzvláště dobře dopadají v testech takové, které využívají systém isofix."

Tentokrát však uspěla také sedačka pro úplně nejmenší děti, o jejíž spojení s autem se stará jen bezpečnostní pás. Bez použití kovových úchytů isofix. Jmenuje se Römer Baby Safe Sleeper a je určena předčasně narozeným dětem.

Novinky se dočkala také třída sedaček pro děti do 4 let nebo 18 kilogramů. Dosud se mezi nimi nabízely výhradně takové, které se připevňují ve směru jízdy. Dvě firmy však nyní přišly s protisměrnými sedačkami. Jedná se o produkty Wavo Fix XL Isofix a Recaro Polaric. Výborné výsledky při čelních crash testech však vyvažuje několik záporů.

Děti ve věku od jednoho roku si cestování autem mnohem více užijí, když mohou sledovat okolí podobně jako dospělí, s nimiž jsou v běžných sedačkách více v kontaktu. Každý rodič ví, jaké je to, cestovat s nudícím se dítětem.

Protisměrná sedačka v této třídě je navíc rozměrná a vyžaduje více místa, problém je také s prostorem pro nohy malých cestujících.

Z těchto důvodů se řada dalších výrobců sedaček do protisměrných systémů nepouští. Zájemcům o koupi autosedačky se vyplatí prostudování výsledků třeba i několika srovnávacích testů z poslední doby, aby si udělali obrázek o té kategorii, do níž dítě právě dorůstá.

Zdaleka však nestačí vybrat bezpečnou sedačku, neméně důležitá je její instalace do auta. Ne všem řidičům a řidičkám se to daří. Ukázal to nedávný průzkum německého autoklubu ADAC. Jeho zástupci kontrolovali, zda rodiče přivážejí děti ráno ke školám správně připoutané. 26 procent školáků nesedělo v sedačce vůbec a 11 procent dětí nebylo v sedačce usazeno předpisovým způsobem.

ADAC testy dětských autosedaček 2008 bezpečnost obsluha komfort údržba hodnocení ADAC
do 10 kg (+), do asi 1 roku
Römer Baby Safe Sleeper ++ + + + +
do 13 kg (0+), do asi 1,5 roku
HTS Besafe Izi Sleep Isofix + + + + +
Peg Perego Primo Viaggio Tri-Fix Isofix + + + 0 +
Bugaboo Carseat + + 0 + +
do 18 kg (0/I), do asi 4 let
Wavo Fix XL Isofix + + 0 + +
9-18 kg (I), asi 1-4 roky
Römer King Plus + + + + +
Recaro Polaric + 0 0 + 0
Wavo Fix XL 0 + + + 0
15-36 kg (II/III), asi 4-12 let
Römer Kid + ++ + + +
Casualplay Protector Fix + + + 0 +

hodnocení
++ výborný
+ dobrý
o uspokojivý
& dostatečný
- nedostatečný

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.