Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nové Volvo S80: Najde si vaše srdce

  16:27aktualizováno  3. února 10:48
Po osmi letech výroby přelomové luxusní limuzíny S80, která ve své době přinesla několik významných technických inovací (první příčně uložený řadový šestiválec na světě) a vytvořila novou, vysoce úspěšnou stylistiku pro Volvo 21. století, přichází nástupce, který se představí za několik týdnů na ženevském autosalonu.

Design byl nejsilnější zbraní stávající „S-osmdesátky“; originální vrstvená záď zapůsobila mezi konzervativnější konkurencí jako zjevení a tento prvek byl uznán za natolik nosný, že se stal poznávacím znakem pro celé Volvo. Ostatně menší model S60 se stal prakticky klonem a od osmdesátky jej na první pohled rozezná pouze znalec.

Novinka se v názoru na proporce již posunula dále a nabízí o štíhlejší linie s extrémně vzad protaženým obrysem střechy a značně odsunutou zadní nápravou. Toto řešení kromě velkorysého rozvoru a všech výhod z toho plynoucích přináší i podobné oba převisy a z toho plynoucí neobvykle dynamické vzezření šelmy, odrážející se ke skoku.

Architektonické řešení, blížící se pojmu „cab forward“, je v Americe, kam bude podle plánu směřovat většina produkce, starou vestou, avšak na Evropana, zvyklého na zavalité teutonské limuzíny, působí originálně. Daleko palčivěji nyní působí i záď, opticky plošší a méně komplikovaná. Masivní nárazník úspěšně kamufluje ohromnou masu třetího prostoru karoserie a celý zadeček opticky zeštíhlel.

Více „coupé-like“ je nyní i obličej; silně ustupující nízké světlomety s výrazně vystouplou maskou se těší na rychlé obtékání vzduchu a nedávají najevo, že zahajují téměř pětimetrovou masu, které mnoho nechybí do dvou tun.

Interiér samozřejmě nabízí maximální luxus, ovšem s nádechem lehkosti, které se hlavním – zejména německým – konkurentům občas nedostává. Tvary jsou méně komplikované, avšak více zaměřené na vybraný vkus.

Dominantním prvkem bude opět „plovoucí“ středová konzola, integrující ovládání palubních systémů. Interiérové barvy, sladěné do měkkých, přírodních odstínů, ozdobí ty nejkvalitnější materiály. Samostatnou zmínku zaslouží výkonná audiosestava Premium Sound, obsahující reproduktory Dynaudio, 5x 130W zesilovač Alpine a Dolby Pro Logic II Surround.

Jako světovou premiéru ohlašuje Volvo nový bezpečnostní prvek, nazvaný Personal Car Communicator (PCC). Tato dvousměrně komunikující volitelná nadstavba bezdotykového přístupu Keyless Entry integruje do klíče, který nosí majitel stále u sebe, vzdálené upozornění, že vůz je odemčený a/nebo že se aktivoval alarm, obsahující senzor tlukotu srdce k bezpečnému rozlišení, že někdo vnikl do vozu.

Technika se podobně jako design vystříhala revolučních změn a zaměřila se na detailní vylepšování. Volvo tedy nadále vede šik nevelkého hloučku luxusních limuzín s předním pohonem a příčně uloženým motorem. Karoserie opět atakuje špičku v pasivní bezpečnosti a aplikuje mnoho patentovaných novinek v pevnostní konstrukci skeletu.

Aktivní podvozek „Four-C“ nabízí tři pracovní módy od komfortu po sportovní tuhost, standardem je nová generace ESP, spolupracující s degresivním posilovačem řízení. Nechybí aktivní tempomat a systém varování před nehodou, připravující systémy pasivní bezpečnosti do plné pohotovosti.

Motorová paleta pochází z části ze stávajících modelů, nechybí však jeden zcela nový agregát a také další významná premiéra – první osmiválec v produkční limuzíně Volvo.

D5 – pětiválec 2,4 l common-rail II se již osvědčil ve stávající S80. Jeho 136 kW (185 k) a zejména 400 Nm se stane důstojnou základní motorizací pro novou luxusní limuzínu.

T5 – zážehový pětiválec 2,5 l s nízkotlakým přeplňováním svých 147 kW (200 k) a 300 Nm také již nějakou dobu propůjčuje stávající S80; v nové generaci zahájí startovní nabídku benzinových jednotek.

R6 3,2 l – je zcela nový řadový šestiválec, nahrazující stávající dvousetkoňovou „dva-devítku“. Poskytuje 173 kW (238 k) a 320 Nm a vyznačuje se velice kompaktní konstrukcí; konstruktéři umístili rozvodový mechanismus přímo do bloku motoru a díky tomu je šestiválec užší, než současné pětiválce.

Vlajkovou loď vikingské flotily historicky poprvé pohání vidlicový osmiválec. Z XC90 převzatý, napříč uložený hliníkový agregát 4,4 l s plynule variabilním časováním sacích i výfukových ventilů a rozevřením válců 60º pohání všechna kola pomocí systému AWD s inteligentním rozdělováním hnací síly Instant Traction. 232 kW (315 koní) a 440 Nm maximálního kroutícího momentu se stará o jízdní výkony, odpovídající rychle stoupající prestiži značky, a čtyři katalyzátory zase o minimální úroveň emisí, jednu z nejlepších mezi světovými „vé-osmičkami“.

Vedení automobilky plánuje vyrábět 50 tisíc nových S80 ročně a umisťovat je kromě USA v největší míře v Německu, Španělsku, Švédsku, Velké Británii a Číně.

Nové Volvo S80

Nové Volvo S80

Nové Volvo S80

Nové Volvo S80

Nové Volvo S80

Nové Volvo S80

Autoři:
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...