Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Volvo S80: Najde si vaše srdce

  16:27aktualizováno  3. února 10:48
Po osmi letech výroby přelomové luxusní limuzíny S80, která ve své době přinesla několik významných technických inovací (první příčně uložený řadový šestiválec na světě) a vytvořila novou, vysoce úspěšnou stylistiku pro Volvo 21. století, přichází nástupce, který se představí za několik týdnů na ženevském autosalonu.

Design byl nejsilnější zbraní stávající „S-osmdesátky“; originální vrstvená záď zapůsobila mezi konzervativnější konkurencí jako zjevení a tento prvek byl uznán za natolik nosný, že se stal poznávacím znakem pro celé Volvo. Ostatně menší model S60 se stal prakticky klonem a od osmdesátky jej na první pohled rozezná pouze znalec.

Novinka se v názoru na proporce již posunula dále a nabízí o štíhlejší linie s extrémně vzad protaženým obrysem střechy a značně odsunutou zadní nápravou. Toto řešení kromě velkorysého rozvoru a všech výhod z toho plynoucích přináší i podobné oba převisy a z toho plynoucí neobvykle dynamické vzezření šelmy, odrážející se ke skoku.

Architektonické řešení, blížící se pojmu „cab forward“, je v Americe, kam bude podle plánu směřovat většina produkce, starou vestou, avšak na Evropana, zvyklého na zavalité teutonské limuzíny, působí originálně. Daleko palčivěji nyní působí i záď, opticky plošší a méně komplikovaná. Masivní nárazník úspěšně kamufluje ohromnou masu třetího prostoru karoserie a celý zadeček opticky zeštíhlel.

Více „coupé-like“ je nyní i obličej; silně ustupující nízké světlomety s výrazně vystouplou maskou se těší na rychlé obtékání vzduchu a nedávají najevo, že zahajují téměř pětimetrovou masu, které mnoho nechybí do dvou tun.

Interiér samozřejmě nabízí maximální luxus, ovšem s nádechem lehkosti, které se hlavním – zejména německým – konkurentům občas nedostává. Tvary jsou méně komplikované, avšak více zaměřené na vybraný vkus.

Dominantním prvkem bude opět „plovoucí“ středová konzola, integrující ovládání palubních systémů. Interiérové barvy, sladěné do měkkých, přírodních odstínů, ozdobí ty nejkvalitnější materiály. Samostatnou zmínku zaslouží výkonná audiosestava Premium Sound, obsahující reproduktory Dynaudio, 5x 130W zesilovač Alpine a Dolby Pro Logic II Surround.

Jako světovou premiéru ohlašuje Volvo nový bezpečnostní prvek, nazvaný Personal Car Communicator (PCC). Tato dvousměrně komunikující volitelná nadstavba bezdotykového přístupu Keyless Entry integruje do klíče, který nosí majitel stále u sebe, vzdálené upozornění, že vůz je odemčený a/nebo že se aktivoval alarm, obsahující senzor tlukotu srdce k bezpečnému rozlišení, že někdo vnikl do vozu.

Technika se podobně jako design vystříhala revolučních změn a zaměřila se na detailní vylepšování. Volvo tedy nadále vede šik nevelkého hloučku luxusních limuzín s předním pohonem a příčně uloženým motorem. Karoserie opět atakuje špičku v pasivní bezpečnosti a aplikuje mnoho patentovaných novinek v pevnostní konstrukci skeletu.

Aktivní podvozek „Four-C“ nabízí tři pracovní módy od komfortu po sportovní tuhost, standardem je nová generace ESP, spolupracující s degresivním posilovačem řízení. Nechybí aktivní tempomat a systém varování před nehodou, připravující systémy pasivní bezpečnosti do plné pohotovosti.

Motorová paleta pochází z části ze stávajících modelů, nechybí však jeden zcela nový agregát a také další významná premiéra – první osmiválec v produkční limuzíně Volvo.

D5 – pětiválec 2,4 l common-rail II se již osvědčil ve stávající S80. Jeho 136 kW (185 k) a zejména 400 Nm se stane důstojnou základní motorizací pro novou luxusní limuzínu.

T5 – zážehový pětiválec 2,5 l s nízkotlakým přeplňováním svých 147 kW (200 k) a 300 Nm také již nějakou dobu propůjčuje stávající S80; v nové generaci zahájí startovní nabídku benzinových jednotek.

R6 3,2 l – je zcela nový řadový šestiválec, nahrazující stávající dvousetkoňovou „dva-devítku“. Poskytuje 173 kW (238 k) a 320 Nm a vyznačuje se velice kompaktní konstrukcí; konstruktéři umístili rozvodový mechanismus přímo do bloku motoru a díky tomu je šestiválec užší, než současné pětiválce.

Vlajkovou loď vikingské flotily historicky poprvé pohání vidlicový osmiválec. Z XC90 převzatý, napříč uložený hliníkový agregát 4,4 l s plynule variabilním časováním sacích i výfukových ventilů a rozevřením válců 60º pohání všechna kola pomocí systému AWD s inteligentním rozdělováním hnací síly Instant Traction. 232 kW (315 koní) a 440 Nm maximálního kroutícího momentu se stará o jízdní výkony, odpovídající rychle stoupající prestiži značky, a čtyři katalyzátory zase o minimální úroveň emisí, jednu z nejlepších mezi světovými „vé-osmičkami“.

Vedení automobilky plánuje vyrábět 50 tisíc nových S80 ročně a umisťovat je kromě USA v největší míře v Německu, Španělsku, Švédsku, Velké Británii a Číně.

Nové Volvo S80

Nové Volvo S80

Nové Volvo S80

Nové Volvo S80

Nové Volvo S80

Nové Volvo S80

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.